Linnea123 Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Noen som kan gi meg noen biltips? Jeg må ha ny bil og helst en større enn det jeg har (golf). Det er meg og to barn som skal bruke bilen. Men hva i alle dager velger en..? stasjonsvogn eller suv? Hva er lurt å kjøpe? Ser at det står en del volvoer rimelig til salgs, men de har ofte gått langt, betyr det veldig mye? Kan man risikere at motoren stopper? Huff. Synes det er forferdelig vanskelig og ender vel opp med å kjøre min liile golf enda noen år. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Hvorfor må du ha ny bil, hva skal du bruke den til og hvilket budsjett har du (evt. hvor mye kan din nåværende bil selges for)? Generelt bør du styre unna franske biler. Livet er for kort. Det finnes MANGE bra japsebiler, noen bra Ford, og et par bra Opel. Skoda er også greit. Lenke til kommentar
Linnea123 Skrevet 30. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2014 Hei, Takk for tips! :-) Bilen skal brukes til daglig kjøring, til bhg -jobb, hytta i helgene og ferieturer. Den gamle kan jeg kanskje på 30 000 for.. tenker at jeg kan bruke 250 000,- på bil, ikke mer. Den gamle begynner å bli så mye rart med at jeg tror det blir dyrt å fikse den.. Skoda har jeg hatt før, den var driftsikker. Kanskje jeg skal se etter en skoda igjen. :-) Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Skoda er jo greit nok. Jeg skal ikke si så mye på det. Du får mye bil for pengene og jeg syntes dem er mer driftsikre enn vw, audi. Ellers vil jeg alltid slå i bordet og si Bensinmotor og japse. Honda, Mazda, Subaru eller Toyota. Du får garantert en driftsikker bil og du har hvertfall ikke kjøpt deg et utgift. Motoren stopper bare når du glemmer å fylle bensin. Bare finn ut hvilket merke du vil ha, dra til forhandler å si at du vil bytte ut golfen i noe nyere. Derfra får du nok hjelp vil jeg tro Når jeg møter folk som ikke vet hva dem vil ha så sender jeg dem bare til en selger. Akkurat det der får de ta seg av. Jeg har sett mye dritt fra frittsående bruktbilselgere så jeg anbefaler merkeforhandler. Ellers gir Toyota 20 000 i innbytte for kjørbare biler hvis du kjøper noe annet i disse dager. Rav4, Avensis bensin, hybrid, et eller annet.. Fornuftig kjøp. Normalt ville dem vel tilbytt deg 5-10 lapper for en gammel golf samme hva du mener den er verdt. Mulig du får styggpris på innbytte samme hvor du drar, men da kan du evt selge den selv. For de som gidder det. Du får mer igjen ved å selge selv. De er flinke til å gi deg bedre innbytte hvid du kjøper riktig bil, altså noe dyrere. Lykke til. Lenke til kommentar
Linnea123 Skrevet 30. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2014 Takk for mange gode råd. Rav er jo en mye kjøpt bil, da er den vel sikkert ok også... tenker jeg. Toyota generelt er jo mye brukt. Men hvorfor anbefaler du bensin fremfor diesel? Det enkleste er vel kanskje en innbytteordning, siden jeg nok er en dårlig bilselger anyway.... Har kilometerstand mye å si eller er det greit å kjøpe en skambillig bil som har gått langt, gjerne som taxi..? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Jeg ville ha gått for stasjonsvogn i din situasjon. SUV-ene har lett for å bli for små. Hvis du er ute etter mye plass, se på Skoda Oktavia og Superb, der Superb er større. Diesel eller bensin kommer helt an på hvilket bruksmønster du har. Med mye småkjøring er bensin helt klart valget, og med langkjøring og trekking av tyngre last kan du titte på diesel. Men dette kommer helt an på hva du foretrekker. Dra til forskjellige forhandlere og prøvekjør biler, finn ut hvilken du liker best, og spør her hva folk mener om de. Slitedeler skal byttes ved en viss kilometerstand, så ja det har noe å si. Og som du selv sier blir bilene billigere jo lengre de har gått. Husk at du også skal putte en del mil på bilen, så dette blr du ha i bakhodet når du selv skal selge. Lenke til kommentar
Linnea123 Skrevet 1. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2014 Takk for gode tips! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå