Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor finner jeg ubegrenset ISDN til billige priser?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til alle bondeknøler og bygdetullinger: slutt og klage, flytt til byen, skaff Nexgentel.  Problem solved. Det er vel for f. ikke noen grunn til at vi som velger å bosette oss i siviliserte strøk skal bekoste det det koster å bygge ut alt mulig i dalstroka innafor????

Digger slike kommentarer fra byfolk. Byrokrat suppen i Oslo og andre store byer har vel aldri finansiert noe annet enn seg selv.

Pengestørmmen går motsatt vei av det du insunierer, verdiskapningen skjer IKKE i Oslo!

Lenke til kommentar

Har tenkt å laste litt ja, Spille utrolig mye public cs for å øve meg litt for bota er noe skrot.

Snakke med venna over msn osv. Være litt sosial. Over nett er nesten den eneste muligheten for meg å være sosial so shut up.

Du sitter sikkert der med feit bredbånds linje å koser deg vilt.

Du bor sikkert sentralt med kabel-tv og idretts annlegg rett rundt hjørne.

Detta gidder ikke jeg noe mer faktisk. Takk for oppmerksomhete(som om detta hjalp noe)

Lenke til kommentar

oh, GO GO GO! GEO NEO!

endelig folk med vett! (sunt bondevett?) :D:D

...gud hvor kjedelig det hadde blitt hvis alle skulle bodd i byen og spist plastikk!

dostojevski har tydelig vis ikke opplevd gleden ved å ha 4 åkerbiler stående bak uthuset som du kan kjøre rundt på åker og eng med uten at lensmannen bryr seg, eller ha et lite "himkokaparat" stående i kjelleren uten av lukta skjemmer de som bor i blokka ved siden av, men samtidig kunne gå på byen og ta seg en pils uten å snakke valmet og massey ferguson hele kvelden! :)

Mange i oslo vet jo ikke hvor trøndelag eller sogn og fjordane or whatever ligger en gang, og mange har jo ikke vært nord for sinsenkrysset. (understreker mange, ikke alle) ;)

personlig sitter jeg nuh å venter på at telehor skal bygge ut sentralen jeg er koblet til, da de har bynt med andre bygder i komunen (så det er håp). Men Jäven så lang tid det tar.....

Lenke til kommentar

Jeg har vokst opp på bondelandet.

Jeg var på skoletur til Landbruksveka før jeg lærte å sykle.

Jeg har ikke bodd i Oslo siden jeg var 1 år.

Jeg bor i Trøndelag.

Jeg sier ikke at det ikke har sine gode sider å bo i Utkantnoreg. Frihet, plass, natur, naboer som bryr seg før de kjenner liklukta i oppgangen. Det er masse bra ting med å bo langt pokkerivold. Men det er DITT valg å bli boende der. Hvis du skal ha både i pose og sekk får du sørenmeg betale for det selv.

Og kom ikke her med "verdiskapningen skjer i distriktene". Dette landet kan fint drives med Oslo med omland, Stavanger, Bergen , Trondheim og Tromsø og en aller annen base i Finmark, feks. Hammerfest, som de eneste operative sentre. Hva er det vi tjener penger på her i landet?

- Fisk fra havet --> Fabrikktrålere stasjonert i Trondheim eller Tromsø.

- Oppdrettsfisk --> Ingen grunn til å ha et helt lokalsamfunn. Kan drives etter samme modell som oljeplatformer, og til en viss grad automatiseres.

- Olje --> Stavanger og på sikt Tromsø eller Hammerfest.

- Teknologi og Økonomi --> Oslo, Trondheim, Bergen.

- Tjenestenæringer --> Aller disse sentra.

Andre bransjer, som feks. smelteverk, tungindustri og jordbruk, er i praksis politiske verktøy for å holde folk i arbeid. Skal en tenke bedriftsøkonomisk lønner det seg rett og slett ikke med norsk kostnadsnivå.

Jeg mener selvfølgelig ikke at en skal gjennomføre en slik modell. Men hvis en først skal begynne å diskutere lønsomhet i dette landet får en gjøre det på en redelig måte. Selvsagt ligger ikke tyngdepunktet for norsk verdiproduksjon i Oslo. Men tar en alle de kommunene som har bysentra med mer enn 30.000 mennesker kommer en et ganske langt stykke på vei.

Vi er ikke flere mennesker her enn at vi i utgangspunktet kunne latt alle bo i en midddels stor by. Når vi velger å ikke gjøre det slik er det fordi vi ser at det neppe ville ført til et spessielt trivelig samfund. Mitt poeng er imidlertid at de aller aller fleste i dette landet har muligheten til å velge hva slags omgivelser de ønsker å bo i. Et mindretall velger da å bosette seg "på landet". Det er deres valg, og de velger da samtidig å gi avkall på en del goder, deriblandt ADSL.

Lenke til kommentar

er vel avhengig av at telehor oppgraderer sentralen først, uansett hvilken ISP du skal ha, eller tar jeg feil?

https://metro.telenor.no/kapaks/kapaksweb  <--- gøy side

Nei, det står leverandørene fritt og montere utstyr for xDSL i sentralen.

Av de store så er NGT og Catch , Firstmile og endel mindre leverandører jør det samme.

Kapaks inneholder kun info om Telenor Networks sitt xDSL-utstyr.

Lenke til kommentar

Andre bransjer, som feks. smelteverk, tungindustri og jordbruk, er i praksis politiske verktøy for å holde folk i arbeid. Skal en tenke bedriftsøkonomisk lønner det seg rett og slett ikke med norsk kostnadsnivå.

Hehe, og hva med turistnæringen som er rimelig stor?

Gidder de og reise rundt i landet som etter din modell ville være folketomt?

Lenke til kommentar
Snakka med Stjelehora faktisk og de gir ****** fordi gidder ikke å bruke noen hundretusen av sine flersifrete milliarder for å gi meg ADSL har sjekket med andre selskap å. De sier at det må minst være 20 stk osv. Men det er ikke 20 stk her. Hvis man legger sammen folk med data i dette omerådet= 1. (meg).

:grumpy:  :grumpy:  :evil:

Hvor smått er det hvis det kun finnes _en_ person på en sentral som kan ha interesse for BB/xDSL?

Hvor bor du?

Lenke til kommentar

Tok kontakt med kvalito for høre om muligheter for adsl. I boligområdet mitt var vi 30-40 som var interessert i xdsl, og de skulle gå i gang med å starte graving og utbygging av sentralen før vinter'n satte inn for fullt. Jeg har bare venta i 2-3år på xdsl.... Jammen kan d bli jul 2x i år!!!!!

Lenke til kommentar
Tok kontakt med kvalito for høre om muligheter for adsl. I boligområdet mitt var vi 30-40 som var interessert i xdsl, og de skulle gå i gang med å starte graving og utbygging av sentralen før vinter'n satte inn for fullt.

Hvor i landet er dette og hva heter sentralen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...