quadra Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Hei, jeg kjøpte november 2011 et Corsair H60 lukket vannavkjølingsssett brukt. Selger hadde kun prøvemontert det, men syntes det passet dårlig i kabinettet og gikk derfor for en luftkjøler i stedet. H60 var kjøpt hos Dustin juli 2011. Jeg testet etterpå settet, men ble aldri brukende det, så det har ligget nedpakket i originalembalasje siden slutten av 2011. For en måneds tid siden så tok jeg frem settet for å installere i pc'n igjen, men ble da møtt av grønn kjølevæske som hadde lekket ut i posen da jeg jeg pakket ut settet. Etter hva jeg kan se så stammer lekasjen internt fra pumpen (ingen synlig lekasje utenpå). Det er altså igen synlig slitasje på settet og det har såvidt vært brukt. Jeg kontaktet Dustin for å reklamere da dette er dårlig kvalitet. Jeg fikk avslag på mail. Håper derfor på litt veiledning hva jeg kan gjøre videre! Min mail til Dustin: "Hei, jeg har en Corsair H60 kjøpt hos dere 21.07.2011 (ordrenr: 11505142) som jeg kjøpte brukt like etter at den var ny. Den var hel og i orden ved kjøp, men ble etter kort tids bruk demontert og har siden hatt den liggende i originalembalasjen intill nylig da jeg skulle ta den i bruk igjen. Da jeg pakket den opp oppdaget jeg at den har begynt å lekke! Det må være en fabrikasjonsfeil så jeg ønsker å benytte meg av reklamasjonsretten. Lekasjen stammer fra pumpeenheten." Svar fra Dustin: "Hei, Vi avlsår reklamasjon på denne. Da denne er kjøpt brukt, og har tydelig fungert greit etter å verdt montert og demontert flere ganger. Derfor anslår vi at denne lekasjen er kommet av enten slitasje fra flere demonteringer. Eller uvøren bruk. Og ikke en fabrikasjonsfeil. Ha en fin dag." Som beskrevet har dette settet vært lite brukt og bærer ikke preg av slitasje, og har ellers ligget lagret i original embalasje. Lekasjen har oppstått mens settet har ligget lagret, i leiligheten min (altså tørt og romtemperert). Setter pris på om noen kan hjelpe meg hvordan jeg skal gå frem da jeg har lite erfaring av reklamasjonssaker =/ Mvh, Andreas. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Tviler på at du har noen sak her. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Uten noe henvisning til lover og regler så er jeg personlig enig i avslaget i dette tilfellet. Det kan være mange grunner til at det har lekket ut litt kjøleveske, men at montering/demontering/lagring kan være medvirkende årsak er ikke usannsynlig. Det er også noe som sier at kravet skal meldes så fort som overhode mulig. Dersom du hevder at enheten er defekt så burde det ha blitt avdekket på et mye tidligere tidspunkt og ikke 2-3 år etterpå. Det er snakk om 500 kroner for en ny enhet. Bruktprisen mye lavere. En 3 år gammel kjøleenhet (vann) er vel i mine øyne verdiløs. Jeg hadde ikke risikert annet dyrt hardware for slikt ihvertfall. Lenke til kommentar
quadra Skrevet 30. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2014 Takk for svar og synspunkter "Dersom du hevder at enheten er defekt så burde det ha blitt avdekket på et mye tidligere tidspunkt og ikke 2-3 år etterpå" - grunnen at det har tatt så lang tid er jo at lekasjen er oppstått under lagring og dermed ikke er blitt oppdaget tidligere. Det er ikke noe stort beløp det er snakk om her, men tar opp saken på prinsipp. Jeg mener jeg har fått et veldig dårlig produkt av Corsair, i den grad at det må være en produksjonsfeil som har årsaket lekasjen. Er det en ide å kontakte Corsair direkte? Jeg vet jo hvordan jeg har behandlet produktet selv, så uvøren bruk eller montering mener jeg er en enkel ansvarsfraskrivelse. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Du kan jo prøve å kontakte Corsair her på forumet, de svarer. Siden saken i mitt syn er i Dustin's side, ville jeg kanskje tatt noen bilder å legge ved. Lenke til kommentar
quadra Skrevet 30. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2014 Takker, skal prøve å få gjort det Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Det betyr ingenting om du har hatt varen nedpakket egentlig. Den er fortsatt like gammel Når det er sagt skilter Corsair med 5 års garanti, så det burde jo dekkes av garantien hvis det ikke er synlige skader på enheten (typisk skader etter fall, eller merker etter verktøy osv). Hvis den bare har begynt å lekke fra en pakning burde dette dekkes av garanti. Men ta det opp med Corsair direkte. http://www.corsair.com/en/hydro-series-h60-cpu-cooler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå