Nordmann3 Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Hei, jeg har en goped. Den er elektrisk. Da jeg fant ut at det var lov å kjøre segway og balanserende kjøretøy ble jeg glad. Jeg kan reglene for segway kjøring, men lurte på om goped også var lov. Den ser akuratt sånn ut:http://www.norsat.no/images/kategorier/POCKET-BIKE/100248.jpg Lenke til kommentar
Merko Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Reglene for Godped \ el sparkesykkel eller hva nå en er, så er det de samme som før 1. Juli. Dvs var det ikke lov før, så er det heller ikke Lov etter 1. Juli, da disse ikke går under "Segway"-regelverket. Så vidt meg bekjent, så er det ulovlig med dem i Norge, men mulig jeg bommer her. 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 https://www.politi.no/follo/aktuelt/nyhetsarkiv/2005_06/Nyhet_5374.xml Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 30. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2014 Teit, men man får kjøpt det i Norge og hva slags forskjell er det på goped og segway.... ingenting bortsett fra at segway er gyrostabilisert. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Mange ting man får solgt i Norge, men som man ikke kan bruke lovlig. 1 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Teit, men man får kjøpt det i Norge og hva slags forskjell er det på goped og segway.... Toppfarta, eksempelvis... Norsat skriver <35km/t, hva de egentlig mener med "mindre enn 35km/t" kan man jo lure på, men det er i tilfelle i nærheten av det dobbelte av den farta man nå kan kjøre Segway i. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 (endret) En Segway som går 20km/t og veier 70kg er fullt lovlig å kjøre på fotgjengerfelt sammen med fotgjengere. Elektriske trøsykler (husker ikke tillatt toppfart) og som også veier sine kilo er også fullt lovlig å ferdes med sammen med fotgjengere. Men en Goped med samme toppfart og utstyr (lys, bremser og lydsignal) og som ofte ikke veier stort mer enn 10-15kg er forbudt. Minner meg om vannscooterproblematikken. Endret 1. juli 2014 av sedsberg Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 1. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2014 (endret) En Segway som går 20km/t og veier 70kg er fullt lovlig å kjøre på fotgjengerfelt sammen med fotgjengere. Elektriske trøsykler (husker ikke tillatt toppfart) og som også veier sine kilo er også fullt lovlig å ferdes med sammen med fotgjengere. Men en Goped med samme toppfart og utstyr (lys, bremser og lydsignal) og som ofte ikke veier stort mer enn 10-15kg er forbudt. Minner meg om vannscooterproblematikken. En goped veier nok 30-50 kg... Endret 1. juli 2014 av JegErPåInternett765 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Nja. Kanskje noen. Ikke de små elektriske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå