Gå til innhold

nye regler 1. juli - segway osv.

Nordmann3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Reglene for Godped \ el sparkesykkel eller hva nå en er, så er det de samme som før 1. Juli. Dvs var det ikke lov før, så er det heller ikke Lov etter 1. Juli, da disse ikke går under "Segway"-regelverket.

Så vidt meg bekjent, så er det ulovlig med dem i Norge, men mulig jeg bommer her. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

En Segway som går 20km/t og veier 70kg er fullt lovlig å kjøre på fotgjengerfelt sammen med fotgjengere. Elektriske trøsykler (husker ikke tillatt toppfart) og som også veier sine kilo er også fullt lovlig å ferdes med sammen med fotgjengere.

Men en Goped med samme toppfart og utstyr (lys, bremser og lydsignal) og som ofte ikke veier stort mer enn 10-15kg er forbudt. Minner meg om vannscooterproblematikken. :p

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

En Segway som går 20km/t og veier 70kg er fullt lovlig å kjøre på fotgjengerfelt sammen med fotgjengere. Elektriske trøsykler (husker ikke tillatt toppfart) og som også veier sine kilo er også fullt lovlig å ferdes med sammen med fotgjengere.

Men en Goped med samme toppfart og utstyr (lys, bremser og lydsignal) og som ofte ikke veier stort mer enn 10-15kg er forbudt. Minner meg om vannscooterproblematikken. :p

En goped veier nok 30-50 kg... Endret av JegErPåInternett765
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...