Gå til innhold

Endre multiplier på Barton..

nukleuz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mulig med så godt som alle hovedkort bortsett fra noen gamle som er baser på KT133 og KT266 chipsettet. nForce2 er ikke noe spesielt på det området.

Det eneste kravet er at du har en Tbred eller Barton/thorton CPU for disse er ulåst. nForce2 låser ikke opp cpu´n slik som mange tror. Er en cpu låst, så er den låst. Punktum. :-)

Lenke til kommentar

Okey.. Nå har jeg endelig fått Bartonen i hus å den fungerer perfekt! ikke noe problem å stille på multiplieren her nei :woot:

Bare synd jeg har så jævli kjip RAM.. skulle hatt enda høyere MP for å sjekke ut hva denna cpuen er go for, ikke finner jeg no FSB/RAM divider heller :evil:

Formann: Er altså ikke Tbred`s MP låst? eller er den bare "låst" slik at jeg bare får stilt MP med et annet HK enn MSI KT4V (les: Nforce2)?

BTW: Takker å bukker for alle svar på forhånd..

Lenke til kommentar
Okey.. Nå har jeg endelig fått Bartonen i hus å den fungerer perfekt! ikke noe problem å stille på multiplieren her nei :woot:

Bare synd jeg har så jævli kjip RAM.. skulle hatt enda høyere MP for å sjekke ut hva denna cpuen er go for, ikke finner jeg no FSB/RAM divider heller :evil:

Formann: Er altså ikke Tbred`s MP låst? eller er den bare "låst" slik at jeg bare får stilt MP med et annet HK enn MSI KT4V (les: Nforce2)?

BTW: Takker å bukker for alle svar på forhånd..

Om du ikke fikk endret MP på din Tbred med KT4 kortet så må det være en bug i kortet, for det skal gå. Jeg har selv hatt både KT333 og KT400 fra MSI, og jeg kunne endre MP på både barton og Tbred. Fikk du endret MP på den cpu´n med andre hovedkort?

Som sagt; er en cpu låst så er den låst, og er den ulåst så er den ulåst, og da skal egentlig alle hovedkort kunne endre den med mindre det er slike hemma hovedkort som man finner i Dell-maskiner.

Lenke til kommentar

Nei.. jeg har aldri fått testet Tbred cpuen på et annet hovedkort, får meg abit nf7 om et pr uker.. blir gøy å se hva jeg klarer å få ut av den slitne Tbreden på nforce2 kort.

Grunnen til at jeg ikke fikk endret MP med denne cpuen henger kanskje sammen med at den er ganske så fucka egentlig, etter litt for mye testing av hvor mye cpuen klarer med volcano 7 kjøler på 5 v (ikke smart) så ble den til en duron (Står på skjermen under oppstarten) :yes:

En annen ting.. hvis jeg setter MP på 14x eller 15x så detter hastigheten ned til under 1000 Mhz, er det noen mulighet for å få brukt de siste multplierene??

Lenke til kommentar
Nei.. jeg har aldri fått testet Tbred cpuen på et annet hovedkort, får meg abit nf7 om et pr uker.. blir gøy å se hva jeg klarer å få ut av den slitne Tbreden på nforce2 kort.

Grunnen til at jeg ikke fikk endret MP med denne cpuen henger kanskje sammen med at den er ganske så fucka egentlig, etter litt for mye testing av hvor mye cpuen klarer med volcano 7 kjøler på 5 v (ikke smart) så ble den til en duron (Står på skjermen under oppstarten) :yes:

En annen ting.. hvis jeg setter MP på 14x eller 15x så detter hastigheten ned til under 1000 Mhz, er det noen mulighet for å få brukt de siste multplierene??

Ja.. NF7 har 5bits FID, så alle MPs blir korrekte.

Det er mulig du har svidd av noen broer på den Tbred´n .. tviler litt, for med mindre alle broene er brent så burde ihvertfall noen fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...