Gå til innhold

Sendetid med PostNord

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte nylig en PC fra komplett.no som jeg håper å ha i morgen. Jeg bor i Bergen. Følgende står på sporingen til postnord:

1 av 1 kolli Inn på terminal OSLO 2014-06-29 23:48 1 av 1 kolli Sortert til port på terminal OSLO 2014-06-29 23:50 1 av 1 kolli Inn på utgående enhet. OSLO 2014-06-30 11:34

Noe håp for at den er her i morgen? Om jeg forstår det rett er den på vei med varebil/fly fra Oslo i snakkende øyeblikk, korrekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Større sendinger kan ta lengre tid når det kommer til sortering og utkjøring. Det er dessverre ikke mulig å estimere når pakken ankommer utleveringstedet ettersom at det er mange variabler knyttet til dette.

Lenke til kommentar

Kan jo bare legge til at postnord greide å bruke 4-5 dager på å få en pakke fra oslo til kolbotn, en strekning på toppen 15km. pakka fra komplett ble registrert inn på terminal i oslo ca kl 21 på søndag kveld.

Godt utpå Torsdag var den på utleverings sted og jeg fikk sms.

Ikke engang posten er så treige.

Endret av Ntenz
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

De er litt opp og ned, akkurat nå hadde jeg 2 kolli på vei. Den ene kom under 24 timer etter at jeg bestilte, den andre ligger fortsatt på terminal siden onsdag.

"Sendingen er mottatt terminal og klargjøres for levering".

Har vært nede på butikken og spurt i tilfelle systemet til Postnord hadde hengt seg, men de har ikke fått noen levering.

Lenke til kommentar

Min erfaring med Postnord er at det er tilfeldig.

Bestilte samme vare fra komplett med ca 2 ukers mellomrom og den første gangen brukte varen 2 dager fra komplett til Arendal, mens gang nummer to tok det 3 dager.

Mulig de har mye pågang for tiden siden komplett har gratis frakt med Postnord, sammen med ferieavvikling.

Lenke til kommentar

Speditører er under massivt prispress. Derfor posten lemper over kostnadene til privatkunder.

Da må en ny aktør selge seg billig og da er det mindre personell og biler til å gjøre jobben og du som kunde må betale i form av leveringstid.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Må selv si at PostNord ikke akkurat har vært imponerende.
"Komplett var ikke så kjappe i avtrekkeren de heller"
Bestilte en pakke fra komplett på Torsdags formiddag, ble pakket og sendt først på Søndag.
Mandag så får jeg opp som antatt levering, den dagen kommer og går.

Pakka ligger fortsatt i container i Oslo på vei til Langhus.
Sjekker med dem hvorfor den fortsatt ikke har kommet til Langhus, eller enda bedre, til mitt utleveringssted.

Få da beskjed om at det er uvisst hvor pakka er, men at de skal søke etter den.
Kommer tilbake med svar om ett par timer.

Purret igår igjen, da hadde de vist leita noen ganger men ikke finni noe..

Ender vel med at pakka har "blitt borte"..

Lenke til kommentar

Må selv si at PostNord ikke akkurat har vært imponerende.

"Komplett var ikke så kjappe i avtrekkeren de heller"

Bestilte en pakke fra komplett på Torsdags formiddag, ble pakket og sendt først på Søndag.

Mandag så får jeg opp som antatt levering, den dagen kommer og går.

Pakka ligger fortsatt i container i Oslo på vei til Langhus.

Sjekker med dem hvorfor den fortsatt ikke har kommet til Langhus, eller enda bedre, til mitt utleveringssted.

Få da beskjed om at det er uvisst hvor pakka er, men at de skal søke etter den.

Kommer tilbake med svar om ett par timer.

Purret igår igjen, da hadde de vist leita noen ganger men ikke finni noe..

Ender vel med at pakka har "blitt borte"..

Samme skjedde da jeg bestilte noen deler til Pc, hk, ram og cpu. Den forsvant..

Tok da betaling med mottak heldigvis og bestillte på nytt til en enda lavere pris hos komplett som ``trøst`` for og ha mistet pakken :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har stort sett god erfaring med PostNord ved bestilling fra norske nettbutikker. Har ved flere tilfeller fått varen dagen etter (Mypack eller hva det heter til butikk) og det er veldig bra.

Et par tilfeller har det skjært seg - dvs en pakke ble levert feil butikk, så måtte kjøre noen km. En annen gang ble en pakke forsinket fordi den ble sendt til feil distribusjonssenter et par ggr.

Posten har brukt 3-4 dager. Dermed ha jeg faktisk foretrukket forsendelse md PostNord, men virker som om flere nettbutikker nå har gått tilbake til Posten/Bring.

Uansett ble det til at jeg ikke hadde andre valg enn Posten når jeg bestilte en skjerm fra CDon på mandag. Fikk utsendelsesbekreftelse fra CDon tirsdag og hentemelding ca 15:30 onsdag. Positiv ny opplevelse av kort sendingstid med Posten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, må flire litt av dem.
Endelig har de klart og finne containeren.. Ja du leste riktig, Containere som pakken var lastet i hadde blitt borte for dem.. :p

PostNord:

Hei! Containern som denne sending vart lastet på er nå endelig funnen.

Meg:

Hehehe, godt jobba og miste containeren! :)

PostNord:

Denne container blir losset nå og vil om ikke så lenge få ny sporing på terminal. Den vil da bli levert utleveringsted imorgen.
Må si jeg flirte litt, men da blir det varer imorgen :D
Lenke til kommentar

Jeg er strålende fornøyd med PostNord, Posten der i mot er forferdelig trege.

Bestiller jeg noe hos komplett, gjerne litt tidlig på dagen slik at komplett rekker å pakke varen har jeg det dagen etter på lokalbutikken.

Posten bruker 3-4 dager uansett.

Jeg bor i Sogn og Fjordane.

Det er faktisk sånn at jeg heller betaler noen ekstra kroner for å handle hos en butikk jeg vet bruker PostNord fordi de leverer så mye kjappere en posten

Lenke til kommentar

Har selv gode erfaringer med postnord fra Komplett til Bergen. Bruker ofte en dag til Bergen og så blir den sendt til butikk morgenen etter. Dette har i alle fall vært tilfelle ved mine 10 siste bestillinger fra komplett. Bortsett fra Xbox one konsollen som ble sendt akkurat samme dag som Bergensbanen raste ut i høst.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...