Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva er hårtap?

Shotflaks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

hårtap, når du mister hår.

men menes som når du blir skallet, mye hår som detter av

helt normalt å miste 2-3 hår

Lenke til kommentar

hårtap, når du mister hår.

men menes som når du blir skallet, mye hår som detter av

helt normalt å miste 2-3 hår

Hver gang jeg tar meg i håret, ligger det igjen 2-3 hår mellom fingrene, er det normalt? eller er det hva som går under kraftig hår tap?

Lenke til kommentar

Spiller ingen rolle hvor mye som detter av, poenget er hvor mye som sitter igjen.

Naturlig "hårtap" hos menn skyldes ikke at håret faller av, men at det ikke vokser like mye.

Enkelte sykdommer kan imidlertid gjøre at håret faller av i store dotter. Det har du tydeligvis ikke.

Lenke til kommentar

Spiller ingen rolle hvor mye som detter av, poenget er hvor mye som sitter igjen.

Naturlig "hårtap" hos menn skyldes ikke at håret faller av, men at det ikke vokser like mye.

Enkelte sykdommer kan imidlertid gjøre at håret faller av i store dotter. Det har du tydeligvis ikke.

Oki, hva betyr så dette? Har ikke fått viker, har ganske så tjukt og fyldig hår.. Oppe på hodet, kan e finne 30-50 hvite hår. Er dette noe e bør være redd for? Det som gjør meg så bekymret er at e kan plukke 2-3 hår ut av håret hver gang e tar meg i håret.. er dette hårtap? hva betyr det at det er kommet så mange hvite hår på så kort tid, 12-18 måneder maks..

Lenke til kommentar

Oki, hva betyr så dette? Har ikke fått viker, har ganske så tjukt og fyldig hår..

Da er jo alt i orden.

Oppe på hodet, kan e finne 30-50 hvite hår. Er dette noe e bør være redd for?

Grå hår er noe man får når man blir eldre.

Det som gjør meg så bekymret er at e kan plukke 2-3 hår ut av håret hver gang e tar meg i håret.. er dette hårtap?

Nei, det er normalt. Hårene vokser ikke evig, de faller av etter en stund. Bruk litt mer kraftig grafsing når du vasker håret så slipper du at du røyter ellers.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tåkelur

E det noe forskjell på grått og hvitt hår?

E har helt hvitt hår, like hvit som a4 ark.

Har også så mørkt hår som det går ann å få... har e hørt av flere, kan det ha noe med at det ser så mye lysere enn grått ut?

Endret av Shotflaks
Lenke til kommentar

Google:

Its not grey hair. I think they are talking about a few white strands here and there. This is just a hair follicle with no pigment. Its not unusual unless you have hundreds of them. I have like 3-4 myself. They will always grow like that too. It's normal.

Hvis du fortsatt er i tvil kan du bestille time hos fastlegen. Men jeg skjønner ikke hva du er bekymret for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...