Anonym234 Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Når jeg skal spille musikk CD på maskina mi går alt _meget_ sagte, irriterende. Jeg får ikke brukt Winamp til å spille med, den vil bare ikke, så jeg må bruke Windows Media Player og da går alt så ***** sagte. Hva er galt ?? jeg kan ikke spille CD og jobbe med noe, for da henger det seg nesten... grrrrr Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Er DMA på CD-rom slått på? Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 19. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2002 eehh hva er DMA ?? og hvordan slår jeg på ?? hehe Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Dma står for direct memory access. Det vil i prinsippet si at istede for at "datastrømmen" skal gå gjennom CPU, så går den utenom, og rett inn på ram'en. Ta f.eks i ditt tilfelle, da vil det gå rett ifra cdrom til ram'en, så ut på lydkortet, uten å gå gjennom cpu. Enkelt? :razz: Det er kjekt å vite hva slags operativsystem du kjører, da det er litt forskjellige måter å skru dette på fra f.eks win98/me til win2k og xp. Lenke til kommentar
pegg Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 høureklikk på min datamaskin>prperties>hardware>device manager>ide ata/atapi controllers>primary/secondary ide channel>advanced settings. å der kan du aktivere DMA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå