Sephirot Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Hei! Jeg har for tiden en steinalderskjerm som ikke kjører høyere enn 60 hz på 1024x768. Dette har imidlertid funka i lengre tid uten problem. Etter en kræsj for en tid tilbake restarta jeg, og når Win XP da boota så var frekvensen plutselig satt på 120 hz (måtte koble til en annen lånt skjerm for å finne det ut. Problemet er at når jeg nå setter innstillingene på 1024 i 60hz og så restarter med min egen bedritne skjerm, så starter XP i 800x600 på 120 hz, noe skjermen min ikke tåler og alt bare flimrer! Når jeg så restarter med en annen skjerm lånt fra naborommet så starter XP i min oppsatte 1024x768 60hz uten problem. Har prøvd å boote mange ganger, men XP setter opp skjerminnstillingen alt etter hvilken skjerm jeg har plugga i. Dette problemet har plutselig oppstått nå nylig. Har ikke spesifikk skjermdriver, så jeg bruker vanlig "plug-and-play" og "default"-monitor drivere om hverandre, uten at dette har løst problemet. Er det noen som har noen god forklaring på hvorfor Windows plutselig booter i forskjellige oppløsninger og hz, avhengig av hvilken skjerm jeg har plugga i, og hvorfor i grønneste skog XP i tillegg plutselig booter med skjerminnstillinger som skjermen min ikke klarer? Er det noen innstillenger jeg kan ha flippa med uten å være klar over det? Begynner å bli smålei av å måtte låne den blytunge 19tommern av han jeg bor sammen med hver gang jeg må boote maskinga! Håper noen kan ha noen ideer eller innspill som kan hjelpe! Mvh S. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Hei! Jeg har for tiden en steinalderskjerm som ikke kjører høyere enn 60 hz på 1024x768. Dette har imidlertid funka i lengre tid uten problem. Etter en kræsj for en tid tilbake restarta jeg, og når Win XP da boota så var frekvensen plutselig satt på 120 hz (måtte koble til en annen lånt skjerm for å finne det ut. Problemet er at når jeg nå setter innstillingene på 1024 i 60hz og så restarter med min egen bedritne skjerm, så starter XP i 800x600 på 120 hz, noe skjermen min ikke tåler og alt bare flimrer! Når jeg så restarter med en annen skjerm lånt fra naborommet så starter XP i min oppsatte 1024x768 60hz uten problem. Har prøvd å boote mange ganger, men XP setter opp skjerminnstillingen alt etter hvilken skjerm jeg har plugga i. Dette problemet har plutselig oppstått nå nylig. Har ikke spesifikk skjermdriver, så jeg bruker vanlig "plug-and-play" og "default"-monitor drivere om hverandre, uten at dette har løst problemet. Er det noen som har noen god forklaring på hvorfor Windows plutselig booter i forskjellige oppløsninger og hz, avhengig av hvilken skjerm jeg har plugga i, og hvorfor i grønneste skog XP i tillegg plutselig booter med skjerminnstillinger som skjermen min ikke klarer? Er det noen innstillenger jeg kan ha flippa med uten å være klar over det? Begynner å bli smålei av å måtte låne den blytunge 19tommern av han jeg bor sammen med hver gang jeg må boote maskinga! Håper noen kan ha noen ideer eller innspill som kan hjelpe! Mvh S. 60 HZ, STAKKARS DEG. rENE SELVMORDET. haR 85, OG ER IKKE FORNØYD. VNDT I ØYA ETTER KORT STUND.. EDIT: beklager caps lock.... Lenke til kommentar
Sephirot Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Vel, det hjelper ikke akkurat å gni salt i sårene heller. Støkk med denne skjermen. Lenke til kommentar
hainz Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Du har vel ikke tilfeldigvis et ATI graffikkort? og nye Catalyst 3.8 driverne?? Lenke til kommentar
Sephirot Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Nei, jeg kjører god gammeldags G4 MX (ikke le! ) Vet ikke om det ligger i selve skjermkortdriverern, da oppløsningen og hzen varierer alt etter hvilken av de to skjermene jeg har plugga i ved startup av XP... Lenke til kommentar
hainz Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Hmmm, da tror jeg det må være driveren til skjermen. Prøv å laste ned en ny/alternativ driver hos produsenten. (Eventuelt så har den tatt kvelden men det får vi da ikke håpe) Lenke til kommentar
Sephirot Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Skal prøve å finne driveren, er ikke skjermen heldigvis, for den funker i 1024 60 hz, hvis jeg bare kunne få XP til å starte opp i den innstillinga med denne skjermen. Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Kan det vera at innstillingane for oppløysing og oppdateringsfrekvens rett og slett følgjer den skjermen som er kopla til, slik at når du set innstillingane til 1024*768/60 Hz med 19-tommaren ikopla, bruker Windows desse innstillingane for denne skjermen, mens innstillingane for den vanlege skjermen din ikkje blir endra? Prøv å starta opp i sikkermodus med den eigentlege skjermen din (trykk F8 rett etter POST er ferdig), og set innstillingane til 640*480/60 Hz. Så startar du på nytt, kjem forhåpentleg fint inn i Windows, og stiller til det du vil. Lenke til kommentar
Data-n00b Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Hei. Du kan prøve å sette "1024x768 monitor with 60hz support" som driver. Har funka hos meg i mange år nå uten problemer av noe slag. :-) Mvh, Thomas. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Hehe, jeg trodde engang at skjermen min var kaputt, kunne ikke ha høyere enn 640x400, så sparka jeg litt bori pcen og dermed så fikk jeg mye høyere, svaret var at ledningen satt ikke helt i! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå