Gå til innhold

Den store lærlingetråden!

Anbefalte innlegg

Dette er en tråd for alle som er lærlinger, eller som skal bli lærling i fremtiden. Her kan man diskutere ulike fagfelt, dele erfaringer og snakke om fremtiden!

Tråden må også gjerne benyttes til å stille relevante spørsmål angående skolegang og/eller yrker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo starte med å fortelle litt om meg selv!

Skolegang: Vg1 teknikk og industriell produksjon og Vg2 Kjemiprosess.
Skal begynne som lærling til høsten innenfor fagfeltet kjemiprosess og gleder meg stort til det!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som vet om det går ann å bli mekaniker uten fagbrev? Eller lønner det seg og ha fagbrev?

Håper veldig på svar

Vet du hva et fagbrev er for noe? Det er et bevis på at du har de kvalifikasjonene og ferdighetene som kreves for å utføre den jobben du blir satt til å gjøre. Om du i det hele tatt skal ha sjans til å få luktet på et intervju så er fagbrev et absolutt must.

Lenke til kommentar

Var i lære i ett firma, men slutta i mai (ble lærling i august i fjor) var så mange alvorlige ting og brudd på diverse samt opplæring. Han jeg jobba for var da en mannsforetak, så han meg og en annen som var ansatt...Tenkte hver dag på å skamslå han, så dere kan tenke hvordan det var.

Så siden jeg slutta har jeg prøvd å finne plass igjen, men helt umulig nesten, hvertfall her i landet jeg bor, mye arbeidsledighet i anleggsbransjen akkurat nå. Sikkert ringt 40 bedrifter rundt i landet etter læreplass.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...