Ny i gamet Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Hei. I går satte jeg opp en venns splitter nye multicom-pc. Bestilte uten operativsystem, fordi vi tenkte det ville være billigere å kjøpe windows xp på studentlisens. Dette skulle vise seg å bli et lite problem... Endte opp med å kjøpe xp professional, og installerte dette på vanlig måte, men siden pc'en kom med minnekortleser, var partisjonsbokstavene c, d, e og f opptatt, og windows ble installert på h. Spiller dette noen stor rolle, og hvis det er en big deal, hva kan jeg gjøre for å rette på det? Lenke til kommentar
Fenalår Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 du kan kan gå inn FDISK, og ordne dette men jeg tror du trenger en oppstartdisket da, hvis det ikke går ann og gå inn i Ledertekst. :-? Du kan jo prøve! Det er jo blitt mer og mer vanelig og dele diken opp, og halve meningen er jo og ha opperativsystemet på en disk da. Så det spiller ingen rolle tror jeg! :smile: Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Jojo, men er det et "must" å ha operativsystemet på c? Det kom opp diverse feilmeldinger når jeg prøvde å kjøre et program (husker ikke helt hvilket) om noen dll'er som var skadete eller noe sånt. Bør jo ikke skje med nyinstallert windows? Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jojo, men er det et "must" å ha operativsystemet på c?Det kom opp diverse feilmeldinger når jeg prøvde å kjøre et program (husker ikke helt hvilket) om noen dll'er som var skadete eller noe sånt. Bør jo ikke skje med nyinstallert windows? Har ikke noen betydning om Windows ligger på c:. Det er bare en vanesak! Lenke til kommentar
maedox Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Hvis det er absolutt nødvendig å ha windows på C:, må du nok gå inn i BIOS setup og se om det er mulig å slå av den minnekortleseren. Evt. bare koble den fra fysisk inni maskinen, og deretter installere windows på nytt. Da burde det bli installert på C:. Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Det er ikke et must at windows må være installert på C: Jeg ville ha installert windows på nytt, uten minnekortleserene tilkoblet maskina (eller andre lagringsmedier unntatt harddisk og evt floppy) sånn at Windows og oppstartsfilene kom på C: Lenke til kommentar
Treat Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 har selv kjørt windows på X uten problemer 8) Lenke til kommentar
Fenalår Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Nei fader da man trenger vel ikke å ha oprativ.... på c: vel :-? Om du har oprativ... ditt på z: så fungerer det like bra. Jeg har de på H: jeg. For du får vel botet xp Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 I xp så gå til Control panel -> administrative tools -> computer management -> disk management. Der kan du høyreklikke på alle enhetene / diskene og angi stasjonsbokstav. Ikke nødvendig å tukle med bios. Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 I xp så gå til Control panel -> administrative tools -> computer management -> disk management. Der kan du høyreklikke på alle enhetene / diskene og angi stasjonsbokstav. Ikke nødvendig å tukle med bios. Kan ikke endre bokstaven på bootdisken vettu! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå