Gå til innhold

Sigma linse (Lager rar lyd)

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte en Sigma linse til mitt sony kamera noen år siden, og det har skjedd noe slik at fokusen er hakkete og den lager veldig rare lyder når den fokuserer.

Video:

https://www.facebook.com/photo.php?v=1487116728094128&set=vb.100003874455957&type=2&theater&notif_t=video_processed

Noen som vet hva som kan være feil? Og om hva det ville kostet og fikse problemet?

Vet ikke årsaken til feilen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og velkommen til forumet.

Det kan være lurt og skrive opp spesifikasjonene til objektivet her eller legge ved en link, det kan gjøre det lettere for andre og finne ut av hva problemet er for spesifikke objektivet.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

ER nok ikke verdt og bruke penger på det objektivet, har du kjøpt det hos elkjøp/lefdal har de registrert handelen i systemet sitt så om du har rotet bort kvitteringen så betyr det ikke så mye.

Men det kan hende de prøver seg og sier at dette er en brukerfeil og ikke reklamasjon så du må være sikker på at det er en feil i objektivet og at du ikke har mistet det i bakken eller noe sånt. Du er ikke den eneste som opplever dette så hvis de prøver seg så kan du si at det finnes mange med samme problem på Internett.

Får du omgjort kjøpet og får et nytt objektiv så prøv og legg til litt mer penger og kjøp Tamron 70-300 VC et knakende bra objektiv.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ER nok ikke verdt og bruke penger på det objektivet, har du kjøpt det hos elkjøp/lefdal har de registrert handelen i systemet sitt så om du har rotet bort kvitteringen så betyr det ikke så mye.

Men det kan hende de prøver seg og sier at dette er en brukerfeil og ikke reklamasjon så du må være sikker på at det er en feil i objektivet og at du ikke har mistet det i bakken eller noe sånt. Du er ikke den eneste som opplever dette så hvis de prøver seg så kan du si at det finnes mange med samme problem på Internett.

Får du omgjort kjøpet og får et nytt objektiv så prøv og legg til litt mer penger og kjøp Tamron 70-300 VC et knakende bra objektiv.

Skal ikke bruke noe mer enn 200 kroner på den vis jeg må.

Har kvittering på kjøpet.

Er så forsiktig med alle linsene mine, så jeg har ikke mistet noe i gulvet, så må være feil med selve linsen.

Skal se på linsen du kjøpte vis de nekter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...