Woods Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Det dere burde se etter, er ikke merke og modell. Dere bør se etter en bil dere synes ser bra ut og oppfyller deres krav om plass osv. Og ikke minst at den er godt tatt vare på. Dette sjekker dere ved å se service heftet til bilen, samt kviteringer selger måtte ha av byttede slitedeler. Sistnevnte er alfa omega for dere som skal ha bil til en såpass høy prislapp. Dersom selger ikke kan dokumentere noen servicer eller slitedel bytter, kan bilen fort bli dyr å ha. Personlig vil jeg anbefale dere Mercedes. Har 2stk 1997 E klasser, og har ikke kjørt noen biler som matcher kjørekomforten til dem. Har aldri vært plaget med noen av dem, og de nyere modellene er bare elsk. Alt i alt, se etter en bil dere synes ser bra ut, be om å få høre om servicer er fulgt. Dersom alt er i skjønneste orden med en bil dere vil kjøpe, så gå for den. Det er dessverre slik at man ikke kan få noe mer garanti enn det om du kjøper bruktbil på bruktmarkedet i dag Er du gal?? Å anbefale noen W210 er galskap - dritten fordufter fortere enn Lada lagt i saltvann. Utrolig god bil å kjøre, sterk og god motor (tenker nå spesielt på norgesmotoren 220CDI) og greit med plass. Er dog store rustproblemer med denne, ta derfor avstand. Dette gjelder også W211(E-klasse fra 2002-2005/6?) og en del andre Mercer fra dette tidsrommet. Har selv W210(facelift)(220CDI - 2001 mod) som har fått splitter nye dører, bagasjeromsluke, panser og omfattende reparasjoner på bla bærebjelker. Til tross for dette har det kommet nye området med rust, som begynner å bli ganske kjedelig. Rimelig sikker jeg besitter Norges peneste W210 med tanke på hvor mye arbeid og stell den har fått - men nå skal den bort. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Å anbefale noen W210 er galskap - dritten fordufter fortere enn Lada lagt i saltvann. Utrolig god bil å kjøre, sterk og god motor (tenker nå spesielt på norgesmotoren 220CDI) og greit med plass. Er dog store rustproblemer med denne, ta derfor avstand. Dette gjelder også W211(E-klasse fra 2002-2005/6?) og en del andre Mercer fra dette tidsrommet. Nå tar vi litt i forstår jeg. 210 kan fortsatt være et godt kjøp om man finner et bra eksemplar.. Det er dog ingen selvfølge. Hva gjelder 211 er det en helt annen sak, og farlig rust er ikke noe problem på disse. Dog er det enkelte steder det har lett for å bli rust, men da altså ikke av farlig karakter. 220CDI i 210 er dog en trist motor, og det samme gjelder 220CDI i 211 før facelift, sammen faceliften kom det en ny motor med 170hk og en helt annen respons enn tidligere 220cdi. Har selv W210(facelift)(220CDI - 2001 mod) som har fått splitter nye dører, bagasjeromsluke, panser og omfattende reparasjoner på bla bærebjelker. Til tross for dette har det kommet nye området med rust, som begynner å bli ganske kjedelig. Rimelig sikker jeg besitter Norges peneste W210 med tanke på hvor mye arbeid og stell den har fått - men nå skal den bort. Vel, det er noen rimelig strøkne 210er der ute.. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Hvordan kjedelig? Virker På det jeg leser ser det ut til at de varer lenge. God å kjøre, men det er jo alle i forhold til vår nåværende bil... Og vi syntes jo den ser bedre ut enn de fleste vi finner som virker greie på km og årsmodell. Kjedelig som å kjøre, er det første jeg tenker. Er dog ingenting spennende ved taxier hvertfall(C,-E-klasse,5-serie, A6) osv.. Er dog rimelig mye bedre biler å kjøre, spesielt på langturer. I tillegg er slike biler ofte bedre isolert for støy, som gjør f.eks en Europatur langt mer behagelig. Trintronic kassa på facelift modellene (E-klasse) er forøvrig å anbefale, hold deg unna manuell. Å kjøpe manuell på en slik bil blir bare feil, om du ikke er stor tilhenger av å røre i bensin for "bedre kontroll på bilen". Biler jeg ville tatt en kikk på - VW Passat (rundt 2006-2007) er mulig å finne i din prisklasse. - Volvo V50 (2006-2007) - Golf Lenke til kommentar
Woods Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Å anbefale noen W210 er galskap - dritten fordufter fortere enn Lada lagt i saltvann. Utrolig god bil å kjøre, sterk og god motor (tenker nå spesielt på norgesmotoren 220CDI) og greit med plass. Er dog store rustproblemer med denne, ta derfor avstand. Dette gjelder også W211(E-klasse fra 2002-2005/6?) og en del andre Mercer fra dette tidsrommet. Nå tar vi litt i forstår jeg. 210 kan fortsatt være et godt kjøp om man finner et bra eksemplar.. Det er dog ingen selvfølge. Hva gjelder 211 er det en helt annen sak, og farlig rust er ikke noe problem på disse. Dog er det enkelte steder det har lett for å bli rust, men da altså ikke av farlig karakter. 220CDI i 210 er dog en trist motor, og det samme gjelder 220CDI i 211 før facelift, sammen faceliften kom det en ny motor med 170hk og en helt annen respons enn tidligere 220cdi. Har selv W210(facelift)(220CDI - 2001 mod) som har fått splitter nye dører, bagasjeromsluke, panser og omfattende reparasjoner på bla bærebjelker. Til tross for dette har det kommet nye området med rust, som begynner å bli ganske kjedelig. Rimelig sikker jeg besitter Norges peneste W210 med tanke på hvor mye arbeid og stell den har fått - men nå skal den bort. Vel, det er noen rimelig strøkne 210er der ute.. Det gjorde jeg nok, men når kassa ruster selv etter 5-6 besøk hos merkeverksted alene på grunn av rust blir man ganske lei. Ellers en ganske pen og god bil å kjøre iforhold til alderen, hadde bare vært fint om den ikke forduftet av seg selv. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 2. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2014 (endret) Fant noe rust i den, som selger skulle få erstattet før et kjøp, utenom det var den visstnok i topp stand i følge vår bilkyndige venn. Så klarte ikke dama få prisen mer ned enn at vi fikk med den tre års garantien, i og med at med de nye delene som erstattes pga rust tydeligvis ville øke verdien... Men ser ut til at det blir den Avensisen. Endret 2. juli 2014 av Slai Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 (endret) Å kjøpe en bil der det utbedres for rust før kjøp ville jeg droppet. Rust kommer tilbake relativt fort om jobben ikke er gjort 110% Endret 2. juli 2014 av Snylter Lenke til kommentar
Slai Skrevet 2. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2014 Hmkay? Det er vel snakk om å erstatte deler såvidt som jeg forstod, hvordan kommer rusten fort tilbake? Tilgi et absurd teit spørsmål . Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Som regel må man kappe og sveise når man fjerner rust. Det er vanskelig å få det 100% rent, særlig siden mange forsøker å fjerne minst mulig.. Så da vil den lille rusten som er der fra før få gro fint videre og plutelig har du en rusthaug igjen. Lenke til kommentar
Huxy Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Jeg ville anbefale Volvo V40 - de er særdeles driftsikre. Ta også en titt på Skoda. Svært komfortable biler som ligger greit lavt i pris. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 2. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2014 (endret) Ah sånn sett, snylter. Dette var såvidt jeg forstod snakk om et par mindre deler som skulle skiftes totalt ut. Endret 2. juli 2014 av Slai Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Så lenge det er snakk om forskjermer, panser, bagasjeromslokk tanklokk og dører er det IKKE snakk om kapping og sveising. Lenke til kommentar
warioman Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Ofte skjulte agendaer med liten skrift i slike brosjyrer ^^ Lenke til kommentar
warioman Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Alle biler ruster om de ikke blir godt tatt vare på. Dessverre er w210 dessverre utsatt for mange bileiere som ikke gidder å ta vare på den, og kun bruker de som fremkomstmiddel. Uansett hvilken bil du kjøper, vil den ruste om du ikke gir den en polering en gang iblant. Her er det snakk om at bilene er tatt vare på. Ikke at de på magisk vis produserer rust. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Si meg, NinjaChrister.. Du tror ikke helt ærlig at 210 ikke ruster spesielt ille med godt og korrekt vedlikehold? Jeg har sett min del av opprusta 210er, felles for de fleste er at de har vært eid av svært oppegående bilentusiaster. Lenke til kommentar
warioman Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Kjære Snylter, jeg har da sett biler ruste som ikke er w210. Jo jeg vet at w210 er plaget med rust, men ved nok vedlikehold klarer man fint å unngå farlig rust. Poenget er at en bil blir seende ut slik som vi behandler den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå