Christian Thork Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Unnskyld hvis dette er postet feil Skal nå kjøpe Sony Xperia Z2, Og skal ha meg et 64gb minnekort. Hvilket av de er best til under 600kr? Har sett på denne fra Samsung: http://www.dustinhome.no/product/5010795942/samsung-microsdxc-pro-class-10-64gb-adapter/ Og Denne fra Sandisk: http://www.dustinhome.no/product/5010790030/sandisk-microsdxc-extreme-64-gb/ Noen grunner til å velger billigere/eller dyrere? Tenker å lagre bilder, Musikk, Videoer og evt filmer Lenke til kommentar
weebl Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Det vil nok ikke ha mye å si for ditt bruk TBH men siden det er snakk om 40 spenn forskjell mellom kortene kan du like så godt kjøpe det fra samsung. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 (endret) Jeg kjøpte et på 128GB fra Sandisk til 950 kr og er fornøyd med det. Det er litt dyrt, men da vet du ihvertfall at du har god plass. Husk derimot at Spotify støtter maks 3300 offline sanger hvis du har Spotify. Her er forresten et 64 GB kort til 329 kr. Endret 30. juni 2014 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Her er forresten et 64 GB kort til 329 kr. Jeg personlig ville heller valgt Samsung/Sandisk. Skeptisk til Transcend. Billigst er ikke alltid best. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 30. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2014 Her er forresten et 64 GB kort til 329 kr. Jeg personlig ville heller valgt Samsung/Sandisk. Skeptisk til Transcend. Billigst er ikke alltid best. Da går jeg bare for det, Ser nå at Read/write er ganske høy: Overføringshastighet - (lese) 90 MB/s Overføringshastighet - (skive) 80 MB/s Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 På nye androidtelefoner så treng du ikkje så veldig store SD-kort. Begrensningane som er lagt på SD-kort lagring (og sletting) i den nyaste android versjonen gjer at du eigentleg kun får brukt SD-kortet til media lagring. Du kan ikkje lenger flytte over apper til SD-kortet, så desse må lagrast på telefonen sitt internminne. Så det du må spørre deg om er kor mykje film/musikk trur du at du kjem til å ha på telefonen, og kor mykje bilder kjem du til å ta. Til bildetaking treng du ikkje så mykje plass dersom du har skylagring aktivert. Eg vil derfor tørre påstå at du ikkje trenger dei aller største SD-korta, men at du med fordel kan kjøpe eit litt mindre SD-kort som 32 GB, eller kanskje også heilt ned i 16 GB? Vurder heller å legge pengane i eit SD-kort med høg lese/skrive-hastigheit i staden for stort minne. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 På nye androidtelefoner så treng du ikkje så veldig store SD-kort. Begrensningane som er lagt på SD-kort lagring (og sletting) i den nyaste android versjonen gjer at du eigentleg kun får brukt SD-kortet til media lagring. Du kan ikkje lenger flytte over apper til SD-kortet, så desse må lagrast på telefonen sitt internminne. Så det du må spørre deg om er kor mykje film/musikk trur du at du kjem til å ha på telefonen, og kor mykje bilder kjem du til å ta. Til bildetaking treng du ikkje så mykje plass dersom du har skylagring aktivert. Eg vil derfor tørre påstå at du ikkje trenger dei aller største SD-korta, men at du med fordel kan kjøpe eit litt mindre SD-kort som 32 GB, eller kanskje også heilt ned i 16 GB? Vurder heller å legge pengane i eit SD-kort med høg lese/skrive-hastigheit i staden for stort minne. Åssen utdatert telefon har du forresten? Det stemmer at man med f.eks Android 4.0 og 4.1 ikke kunne lagre appene på minnekortet. Men de fleste har vel fått oppdatert telefonene sine, regner jeg med. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Åssen utdatert telefon har du forresten? Det stemmer at man med f.eks Android 4.0 og 4.1 ikke kunne lagre appene på minnekortet. Men de fleste har vel fått oppdatert telefonene sine, regner jeg med. Har 4.4.2. Frå lanseringa av Android 4.4 så er det no restriksjoner for kva tilgang appane får på SD-kortet. Kort fortalt så får appen no kun tilgang til å endre opplysningane i den mappa som "tilhøyrer" appen. Så det er kun appen som har oppretta ei fil som har tilgang til å slette den igjen. Det einaste unntaket er appen "file commander" som kan slette filer frå SD-kortet, denne fyller no med i android og er "forhåndsgodkjent" til å få slette. Dei fleste andre appane med same funksjonalitet vil ikkje lenger fungere fordi dei kun får slette filer som dei har oppretta sjølv. Eg kan ikkje huske i farta korleis det var med 4.0, men nå i dei nyaste versjonane så kan du ikkje lenger lagre appar på SD-kortet, dette av sikkerheitsmessige grunnar i følge google (og heeeilt sikkert ikkje fordi dei vil at alle brukerane skal laste opp filene sine på Google Drive ) Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Jeg trodde det gjalt alle produsenter, men med Samsung, så kan man installere apper på minnekortet om man har Android 4.2 eller nyere. Men selvsagt støtter ikke alle apper lagring på minnekort. Mulig det er Samsung som har funnet på en løsning der. Jeg som trodde Google hadde fikset dette selv. Men de er kanskje ikke så flinke til å lytte til forbrukerne. Personlig syntes jeg og at TS antakelig ikke har behov for så stor lagringsplass. Halvparten burde holde fint. Men det er selvsagt bedre med for stor enn for liten lagringsplass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå