vannkoker2 Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Jeg vurderer å studere økonomi og ledelse i kongsberg. Noen som studerer eller har studert det som kan si litt om studiet? hvordan det er lagt opp, hvordan undervisningen er, hvor mange timer i uka, om timene er obligatoriske, hvordan klassemiljøet er, om det er vanskelig, om man må bruke mye tid selv på studiet utenom timene, om det er mye innleveringer eller obligatoriske oppgaver, hvordan fagene er, hvordan spesialiseringene er osv. Og hvordan er det å være student i kongsberg? Det blir en ny by for meg. Kommer fra en stor by. Er det lett å finne bosted og en kveldsjobb? Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Studerte der året som var. Det er 4 fag per semester, fagene kan du søke på nettet om. Vi hadde undervisning 4 dager i uka, fri på fredagene. Da var vi der 3-4 timer hver dag, alt ettersom hvordan løpet er for hvert fag. Noen fag har du mye fri i, mens andre fag er nesten hver uke. Totalt sett vil jeg si at du har mye fri, dvs. ikke skole 8-16 hver dag. Vi kunne f.eks. starte kl. 8/9-12, andre dager kl. 12-15/16. Skolen har varierende faglærere. Ikke tvil om at de kan stoffet sitt, men formidlingen er derimot ikke alltid top notch. Men noen skiller seg såklart ut Ingen timer er obligatorisk, untatt om faglærer har en time eller to som han vil at alle skal få med seg. Hvor mye tid du bruker utenom skoletiden er helt opp til deg, jeg kunne bruke resten av dagen på å lese, andre ganger leste jeg ingenting. Lite innleveringer, kanskje 1 eller 2 i hvert fag. Noen ganger 0. Disse får du god tid på, og er ganske overkommelige. Fag og spesialiseringer finner du selv på nettet, Google er din venn. Veldig lett å finne bosted. Liten by, men anbefaler å ikke bo midt i byen hvis du vil sove om nettene. Det er en del rånere der som spiller høy musikk samt utestedene har ofte høy musikk og mye liv. Jeg sleit mye med søvnen der. Kveldsjobb er lett for de som allerede har erfaring og referanser fra der du søker jobb til, men om du ikke har noen erfaring fra jobb er det vanskeligere såklart. Men det er ikke noe annerledes enn i andre byer. Lenke til kommentar
vannkoker2 Skrevet 30. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2014 Takk for svar Hvordan var klassen? Hvor mange ca? Var de fleste rundt 19 år eller var det flere rundt 25? Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Klassen består 2/3 av 19-25, og 1/3 av 25+. Er en god blanding. Fin klasse, vær med på fadderuka og bli kjent med folk! Lett å bli kjent med folk der, så anbefaler at du er med på alle aktiviteter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå