vannkoker2 Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Jeg må ettersende karakterene mine fra dette året før 1 juli, for at de skal telle med på søknaden. Men jeg får ikke alle karakterene før 1 juli. Hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
Lasagne Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Prat med de, mener å tro du kan søke med de du har så lenge. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Karakterene du ikke har sendt inn innen 1. juli blir ikke regnet med. Det finnes en og annen vandrehistorie om Noen André som hadde en snill saksbehandler som lot dem ettersende, men det er ikke noe du bør regne med. Lenke til kommentar
vannkoker2 Skrevet 29. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2014 Men hvordan skal de mene jeg skal sende de før 1 juli når jeg får de etter den datoen? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Hvorfor skal de mene noe om det? De har satt en frist - hovedopptaket skal gjennomføres i løpet av tre uker, og for å få gjennomført det så må de ha opptaksgrunnlaget klart. Lenke til kommentar
vannkoker2 Skrevet 29. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2014 Men da må de ha tidligere frister for å gi ut karakterene. Jeg kan da ikke sende noen når jeg ikke har fått de Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Det er snakk om VGS-karakterer? Har du ringt skolen du skal ha fått karakterene fra og spurt dem? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Rart de ikke gir deg karakterene før. 1.juli skal det være inne - du må gå på en veldig treig/lat/giddalaus/rar skole som ikke gir deg elektronisk vitnemål før! Lenke til kommentar
matte geek Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Hvis du et VGS elev så trenger man ikke å ettersende noe har jeg hørt, skolen ordner alt. Lenke til kommentar
vannkoker2 Skrevet 30. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2014 Nei. Det er karakterer fra høyskole. Lenke til kommentar
DwightKS Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Dette fikk jeg fra samordna opptat for 3 dager siden:Skal du ettersende dokumentasjon?Hvis du har dokumentasjon du ikke har sendt inn ennå, må du postlegge dette senest 1. juli. Bruk ettersendingsslippen du fikk sammen med følgeskjema. Denne finner du under "Brev" når du logger deg inn på nettsøknaden på www.samordnaopptak.no.Dokumentasjon som er poststemplet etter 1. juli vil bare bli med i behandlingen dersom saksbehandler har kapasitet.Med andre ord. Sender du i dag og brevet blir stemplet den 30.06.14 vil dette komme i behandlingen dems Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Hva søker du på? Du sier at karakterene er fra høyskole, men du er unødvendig diffus i hva du lurer på.. Søker du eksklusivt innen skolen du allerede studerer ved, eksempelvis høyskolen i Bergen, så kan du høre med administrasjonen der. Lenke til kommentar
vannkoker2 Skrevet 30. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2014 Har gått et år på et studie nå, men søker på noe nytt på en ny skole nå i år. Så får å få med de ekstra poengene for det året jeg har gått i år må jeg sende karakterene før 1 juli, men vanskelig i og med at jeg får de etter 1 juli. Teit at jeg ikke får med de ekstra poengene mine bare for at de er så treige med å gi ut karakterene! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Har gått et år på et studie nå, men søker på noe nytt på en ny skole nå i år. Så får å få med de ekstra poengene for det året jeg har gått i år må jeg sende karakterene før 1 juli, men vanskelig i og med at jeg får de etter 1 juli. Teit at jeg ikke får med de ekstra poengene mine bare for at de er så treige med å gi ut karakterene! Sikker på du trenger karakterene? Dette gjelder jo for langt flere enn deg (meg inkludert). Det du skal ha dokumentasjon på er vel at du har fullført ett år høyere utdanning, ikke hva slags karakter du har fått. Lenke til kommentar
bublizz Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Sikker på du trenger karakterene? Dette gjelder jo for langt flere enn deg (meg inkludert). Det du skal ha dokumentasjon på er vel at du har fullført ett år høyere utdanning, ikke hva slags karakter du har fått. Men man må jo vite karakteren (for å vite at man har bestått) for å få to poeng? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Poengene som regnes på samordna (og det man må bekymre seg for at man får med-tror jeg) er for høyere utdanning/høyskole etc. Poeng for karakter tror jeg er automatisk med. Har selv lurt på dette, men ser ut som det er eneste muligheten - altså at det kommer automatisk med uten at du trenger å bekymre deg! Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Har gått et år på et studie nå, men søker på noe nytt på en ny skole nå i år. Så får å få med de ekstra poengene for det året jeg har gått i år må jeg sende karakterene før 1 juli, men vanskelig i og med at jeg får de etter 1 juli. Teit at jeg ikke får med de ekstra poengene mine bare for at de er så treige med å gi ut karakterene! Du er fremdeles unødvendig diffus i hva du søker på. Det eneste studiet jeg, i farten, kommer på at man trenger karakterene fra fullført ett-årsstudium er psykologi. Søker du på nytt studium, så søker du med karakterene du gikk ut fra videregående med. Ønsker du å videreføre poengene du har fått tidligere ved høyere utdanning, søker du om studieinnpass ved skolestart. Lenke til kommentar
vannkoker2 Skrevet 1. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2014 Men man får da to ekstra poeng av å gå et år på høyskole. Disse to poengene kunne hjulpet meg å komme inn der jeg vil i år. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Er det folkehøgskole du tenker på, kanskje? Altså ikke et årsstudium ved høgskole eller universitet, høyere utdanning. Normalt vil slike karakterer settes med frist før opptaket til høyere utdanning. Så det blir eventuelt skole-administrasjonen hos den folkehøgskolen du har gått ved du måtte ha kontaktet. Lenke til kommentar
vannkoker2 Skrevet 1. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2014 Nei, jeg har gått et år på høyskole nå, og har søkt videre på andre studier på andre høyskoler til høsten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå