Loomy Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Har nå fått opp et nettverk mellom to PCer. Har satt følgende mappe som shared: H:FTP Dermed er alle undermappene shared også, logisk nok.. Men når jeg vil gjøre en av undermappene i FTP privat (egenskaper -> sharing så kan jeg ikke huke av for å gjøre den privat. Kan huke av for å share den, men den er jo allerede shared så det har liten hensikt.. Skulle gjerne fått holdt den mappen for meg selv da den har et noe sensitivt innhold Har sjekket hjelp for Windows men ble ikke noe klokere. Står ingenting som kan hjelpe meg. Bruker Windows XP Pro SP1 Harddisk H: er NTFS slik Hjelp sa den måtte være (C: derimot er FAT32, men det burde ikke spille noe rolle (?)) Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Høyreklikk mappen som du har delt. Velg "Egenskaper" og velg "Sikkerhet" her kan du legge inn de som skal ha rettigheter til mappen. Kent Lenke til kommentar
Sid Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Hmm...Tror ikke windows kan klare å gjøre det du ønsker. Du kan imidlertid prøve å sette rettigheter på mappen slik at bare du har tilgang til den. Har andre erfaringer med dette..? Lenke til kommentar
neXon Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Fant dette i hjelp i windows: Slik gjør du dine egne mapper private: Åpne Min datamaskin. Dobbeltklikk stasjonen der Windows er installert (normalt stasjon (C:), med mindre du har mer enn én stasjon på datamaskinen). Hvis innholdet i stasjonen er skjult, klikker du Vis innholdet i denne stasjonen under Systemoppgaver. Dobbeltklikk mappen Documents and Settings. Dobbeltklikk brukermappen. Høyreklikk en mappe i brukerprofilen og velg Egenskaper. I kategorien Deling merker du av for Gjør denne mappen privat slik at bare jeg har tilgang til den. Merknader Hvis du vil åpne Min datamaskin, dobbeltklikker du Min datamaskin på skrivebordet. Dette valget er bare tilgjengelig for mapper som er inkludert i brukerprofilen. Mappene i brukerprofilen din inkluderer Mine dokumenter og undermapper til denne, skrivebordet, startmenyen, informasjonskapsler og Favoritter. Hvis du ikke gjør disse mappene private, er de tilgjengelige for alle som bruker datamaskinen. Når du gjør en mappe privat, vil alle undermappene også bli private. Når du for eksempel gjør Mine dokumenter privat, blir også Min musikk og Mine bilder private. Når du deler en mappe, deler du også alle undermappene med mindre du gjør dem private. Du kan ikke gjøre mappene private hvis stasjonen ikke er formatert som NTFS. Hvis du vil ha informasjon om hvordan du konverterer stasjonen til NTFS, klikker du Beslektede emner. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Høyreklikk mappen som du har delt.Velg "Egenskaper" og velg "Sikkerhet" her kan du legge inn de som skal ha rettigheter til mappen. Kent Finner ikke noe sånt.. sikker på det er WinXP du snakker om her? Du kan imidlertid prøve å sette rettigheter på mappen slik at bare du har tilgang til den. Hvordan gjør jeg det i så fall? Lenke til kommentar
Fury Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Høyreklikk mappen som du har delt.Velg "Egenskaper" og velg "Sikkerhet" her kan du legge inn de som skal ha rettigheter til mappen. Kent Finner ikke noe sånt.. sikker på det er WinXP du snakker om her? Ja, det er slik i Windows XP, med du må først gjøre den tilgjenngelig: Windows Utforsker -> Verktøy -> Mappealternativer -> Vis: Huk av - "Vis enkel fildeling" Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Fant dette i hjelp i windows: -masse tekst- Var det der jeg også tittet på, men ble ikke noe klokere av det Ble litt klokere når jeg leste det nå andre gangen tho; så vidt jeg forstår MÅ mappen ligge i den der brukermappen min for å kunne være privat. Sjekket om jeg kunne gjøre mappene der inne privat (favoritter o.l.) men det fungerte ikke - antagelig fordi de ikke ligger på en NTFS partisjon... Det jeg gjør da, er rett og slett å flytter den private mappen utenfor H:FTP, problem solved... Takk for responsen Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Høyreklikk mappen som du har delt.Velg "Egenskaper" og velg "Sikkerhet" her kan du legge inn de som skal ha rettigheter til mappen. Kent Finner ikke noe sånt.. sikker på det er WinXP du snakker om her? Ja, det er slik i Windows XP, med du må først gjøre den tilgjenngelig: Windows Utforsker -> Verktøy -> Mappealternativer -> Vis: Huk av - "Vis enkel fildeling" Den var allerede huket av.. Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jeg har ikke Enkel fildeling aktivert.... Funker for meg under forutsetning av at partisjonen har NTFS!!!!?? Kent Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå