TheClown Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Prøver du å være morsom? Jeg vil gå så langt som å påstå at COBOL genererer flere kroner enn PHP. 90% of global financial transactions are processed in COBOL. (See: Industry Bits, SystemINetwork article) https://cis.hfcc.edu/faq/cobol Check mate, atheists. Ja, for de få tusen som kan å programmere det ja. For folk flest vil det være umulig å sette seg inn i COBOL på et nivå så godt at det kan generere inntekt. Tilsvarende er ikke i nærhet like vanskelig for andre språk som (tidligere nevnt) PHP, Java eller venner. Forskjellen på COBOL og PHP er at folk migrerer bort fra COBOL. Eneste grunnen til at det forsatt er i bruk er fordi det er for dyrt å utvikle et nytt system som tar i bruk andre språk. Folk velger aktivt (i 2014!) å bruke PHP når de utvikler nettsider. Det vil si at COBOL og deres andel KUN synker, mens PHP er like populært. Sidenote: Joda, kanskje PHPs populæritet synker litt, men det kan allikevel ikke sammenlignes med det synkende skipet COBOL. Og PHP henter sin OOP-inspirasjon fra C++, hvor Java også har hentet mye av sin syntaks og oppbygging fra. Språkene øverst på TIOBE sin liste er generelt sett relativt fremtidsrettet. Legg merke til at COBOL ligger på en skuffende 27. plass, Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Ja, for de få tusen som kan å programmere det ja. For folk flest vil det være umulig å sette seg inn i COBOL på et nivå så godt at det kan generere inntekt."Folk flest" er grunnet til at PHP er så ræva som det er. Det var "folk flest" som designet det. Forskjellen på COBOL og PHP er at folk migrerer bort fra COBOL.Heh. Og folk migrerer TIL PHP, sant? Eneste grunnen til at det forsatt er i bruk er fordi det er for dyrt å utvikle et nytt system som tar i bruk andre språk. Folk velger aktivt (i 2014!) å bruke PHP når de utvikler nettsider. Det vil si at COBOL og deres andel KUN synker, mens PHP er like populært.Og dette gjelder ikke PHP? Hvorfor i all verden tror du Facebook bruker så mye penger på HHVM og annet tøys? Nettopp fordi de ser det som en mindre kost enn å porte fra PHP. Sidenote: Joda, kanskje PHPs populæritet synker litt, men det kan allikevel ikke sammenlignes med det synkende skipet COBOL.Men jeg har bare brukt din logikk på hvorfor PHP er fremtidsrettet, nemlig deployede systemer i dag. Vi er ennå ikke kvitt COBOL. Pek gjerne på hvor PHP er annerledes. Og PHP henter sin OOP-inspirasjon fra C++, hvor Java også har hentet mye av sin syntaks og oppbygging fra.#1: Dette er ikke nødvendigvis et kvalitetstegn. #2: og så? Språkene øverst på TIOBE sin liste er generelt sett relativt fremtidsrettet. Legg merke til at COBOL ligger på en skuffende 27. plass,Jeg har ikke påstått at COBOL er fremtidsrettet. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 (endret) Og PHP henter sin OOP-inspirasjon fra C++, hvor Java også har hentet mye av sin syntaks og oppbygging fra. Jasså? For jeg ser ingen likhetstegn med PHP sin objektorientering og C++ sin. C++ støtter ikke interfaces direkte, men det gjør PHP. PHP støtter ikke multiple inheritance, men det gjør C++. Det er ikke noen som helst type reflection bygget inn i C++, men det er det i PHP. PHP har utelukkende hentet objektorienteringen sin fra Java. Endret 26. juli 2014 av GeirGrusom Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 (endret) Ironisk sett så hadde PHP vært ett bedre språk om det var litt mer typete som Java, som ett tillegg til alt det andre det har lånt av design fra Java. Da ville koden blitt mindre "sloppy", og PHP-kode kunne kjørt raskere. Hack har jo allerede hva PHP mangler for å bli ett mer statisk typete språk. Er det ikke noen bevegelse i PHP miljøet til å følge dette prosjektet? Var jeg en PHP utvikler så hadde jeg sluttet å snakket opp PHP, og eksperimentert mer med hack, men det ville vært litt avhengig av hvor modent hack er naturligvis. Endret 26. juli 2014 av rockPaperScissors() Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå