sundesunde Skrevet 3. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2014 Ah, skjønner. Takk for svar Skal ta en titt på de du nevner der. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 (endret) Det er ikke nødvendig å henge seg for mye opp i hvilket språk som er mest "skolerett" til å begynne med. Konseptene er greit overførbare mellom webutvikling på PHP, Ruby, C#, Python. Forutsatt at du ikke jobber med ett rammeverk som forsøker å finne opp kruttet på nytt framfor å ta ideer fra Ruby on Rails. Endret 3. juli 2014 av rockPaperScissors() Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Verd å legge til at Lycantophe nevner Java Men som GeirGrusom seier, så går me nå mot å lage reine HTML/CSS/JS frontend oppå backend tenestar. Så det enklaste er å lære seg HTML/CSS/JS og kombinere med eit backend rammeverk som firebase. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Jeg sa populære, ikke gode. :--D Lenke til kommentar
quantum Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 PHP er ikke fremtidsrettet. Jeg vet at det er kult å "disse" PHP, og snakke om hvor forferdelig det er Syns PHP alltid har ligget på etterskudd, både mht. økosystemet rundt, rammeverk og språket i seg selv. Lettvint å komme i gang med og tilbys på mange webhotell, følgelig også utbredt. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Hva tar over for databasebehandling når php blir presset ut? Hva har det med hverandre å gjøre, egentlig? De fleste plattformer/språk har mekanismer for å snakke med databaser. Og selv PHP ser ut til å få en ryddig tilnærming til database etterhvert. Så svaret er vel generelt at "det" du velger å benytte istedenfor PHP også tar over databasebehandlingen. Ofte velger man å bruke et eller annet persistensrammeverk, Lavarel (PHP), JPA (Java) osv. Lenke til kommentar
sundesunde Skrevet 17. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2014 Det er ikke nødvendig å henge seg for mye opp i hvilket språk som er mest "skolerett" til å begynne med. Konseptene er greit overførbare mellom webutvikling på PHP, Ruby, C#, Python. Forutsatt at du ikke jobber med ett rammeverk som forsøker å finne opp kruttet på nytt framfor å ta ideer fra Ruby on Rails. Ja, prøver å ikke henge meg opp i språket, men alltid kjekt å drive med det som er "i vinden" Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Jeg vet at det er kult å "disse" PHP, og snakke om hvor forferdelig det er Kom med en grunn som støtter opp under påstanden din. Django, rails, cancer.js Grattis med dummeste utsagn i denne tråden. Å hevde at PHP ikke er fremtidsrettet er ganske bra gjort, med tanke på at det er en av verdens aller mest bruke språk. Det er milliarder av nettsider som bruker PHP, og det kommer til å være milliarder av nettsider som bruker det om 10 eller 20 år også. At du samtidig sier rails og et ubetydelig js-rammeverk sier vel mest om hva du egentlig kan. Til OP: Skal du få deg en IT-jobb som utvikler i større firmaer som Steria, Bekk, Accenture osv er det Java som brukes i 9/10 tilfeller som backend. Frontend er HTML5 (duh), CSS3 og et eller annet js-rammeverk ala backbone. Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Hvordan ser fremtiden ut for webutviklere egentlig? Php var noe av det første eg lærte meg faktisk, men ble rotete etterhvert når det ble vanskelig å skille logikken fra html. Det betyr jo bare at du ikke har lært det sikkelig. Det finnes masse template-engines for å skille PHP og HTML logisk fra hverandre. Hvordan tror du man lager en nettside med Java eller Python-backend? De skriver ikke programmeringskode og markup i samme filer der heller. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Å hevde at PHP ikke er fremtidsrettet er ganske bra gjort, med tanke på at det er en av verdens aller mest bruke språk. Det er milliarder av nettsider som bruker PHP, og det kommer til å være milliarder av nettsider som bruker det om 10 eller 20 år også. Det er i alle fall framtidsrettet som i at det alltid vil være behov for noen som kan supportere WordPress-løsninger. WordPress was used by more than 22.0% of the top 10 million websites as of August 2013. https://en.wikipedia.org/wiki/WordPress Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Grattis med dummeste utsagn i denne tråden. Å hevde at PHP ikke er fremtidsrettet er ganske bra gjort, med tanke på at det er en av verdens aller mest bruke språk. Det er milliarder av nettsider som bruker PHP, og det kommer til å være milliarder av nettsider som bruker det om 10 eller 20 år også.COBOL er med andre ord fremtidsrettet. Lenke til kommentar
etse Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 (endret) Grattis med dummeste utsagn i denne tråden. Å hevde at PHP ikke er fremtidsrettet er ganske bra gjort, med tanke på at det er en av verdens aller mest bruke språk. Det er milliarder av nettsider som bruker PHP, og det kommer til å være milliarder av nettsider som bruker det om 10 eller 20 år også.COBOL er med andre ord fremtidsrettet. Spørs vel hvordan man ser på det. Du er sikret jobb grunnet mangel på folk som har god kompetanse og mengden systemer som bruker det Endret 22. juli 2014 av etse Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Det gjør det også ganske begrenset i hva du kan gjøre. Begrensninger er ikke akkurat fremtidsrettet. Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Grattis med dummeste utsagn i denne tråden. Å hevde at PHP ikke er fremtidsrettet er ganske bra gjort, med tanke på at det er en av verdens aller mest bruke språk. Det er milliarder av nettsider som bruker PHP, og det kommer til å være milliarder av nettsider som bruker det om 10 eller 20 år også.COBOL er med andre ord fremtidsrettet. Vis meg gjerne milliarder av nettsiden eller flere titalls tusen prosjekter som bruker COBOL. Ja, noen bruker det, men det krever også at man må være en av verdens fremste for å kunne tjene penger på det. Your argument is invalid. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 (endret) Prøver du å være morsom? Jeg vil gå så langt som å påstå at COBOL genererer flere kroner enn PHP. 90% of global financial transactions are processed in COBOL. (See: Industry Bits, SystemINetwork article) https://cis.hfcc.edu/faq/cobol Check mate, atheists. Endret 22. juli 2014 av Lycantrophe Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Vis meg gjerne milliarder av nettsiden eller flere titalls tusen prosjekter som bruker COBOL. Ja, noen bruker det, men det krever også at man må være en av verdens fremste for å kunne tjene penger på det. Your argument is invalid. Det eneste i verden er ikke nettsider. Som nevnt allerede er COBOl helt dust vanlig i finansielle systemer og har litt delt skyld for Y2K problematikken. Sjekk også ut New features for PHP 5.6: Constant scalar expressions og variadic functions. Altså dette er ikke lov i PHP 5.5: const a = 1 + 1;Jeg gjentar: koden over er ikke gyldig i den nyeste versjonen av PHP. 2 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Haha, oh my god. Hva i all verden er det disse folkene tenker med? PHP har virkelig skrevet boken i dårlig språkdesign. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Hadde vore betre om dei ikkje støtta constants. Skjønner ikkje heilt kva eit dynamisk og weakly typed språk som PHP skal med det. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Hadde vore betre om dei ikkje støtta constants. Skjønner ikkje heilt kva eit dynamisk og weakly typed språk som PHP skal med det. Fordi PHP-utviklerne synes det er en god idé å hente ideer fra statiske og strengt typete språk som Java. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Java har vel det siste typesystemet siden BASIC jeg ville hentet noe fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå