Houdini Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 (endret) Etter mye om og men så fikk jeg endelig satt igang med MGS4 igår. Act1 var stort sett en god opplevelse og det samme med mesteparten av act 2. Men nå som jeg er et godt stykke ut i act 3 så kjenner jeg at jeg er drittlei hele spillet! Det er alt for mye cut-scenes i spillet. I dag startet jeg å spille rett etter jeg hadde reddet Naomi fra vamp og fram til jeg var ferdig med motorsykkeldelen med big mama. Det er ca 2-2,5 timer "spilling" men jeg føler det eneste jeg har gjort er å se cut-scenes. Føler også at de tar historien alt for langt, og den har mistet troverdighet for min del. Nå er jeg drittlei, og har bare lyst til å sette spillet i hylla for godt, men samtidig vil jeg gjerne få med meg slutten siden jeg er stor fan av MGS 1&2 Så mitt søprsmål er, har jeg mye igjen av spillet når jeg nå akkurat er ferdig med motorsykkeldelen med big mama i act 3? Og fortsetter spillet med alle de sinnsykt lange cut-scenene? Endret 29. juni 2014 av Houdini Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Er en god stund siden jeg spilte MGS4 nå, men jeg tror du er sånn circa halvveis i spillet. Cut-scenes vil det være nok av gjennom spillet, til dels enig med deg at de overdriver det et hakk.. Men, selvsagt, kvaliteten er topp hele veien. Og som en liten gulrot til slutt, så anbefaler jeg deg på det sterkeste å bite tenna sammen og spill ferdig. Om du spilte enern, så vil du sette stor pris på siste bit av MGS4, det garanterer jeg deg. Lenke til kommentar
Houdini Skrevet 29. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2014 Huff, siden jeg nå har spilt ca 8t30m så har jeg altså 8-9 timer igjen. Men siden du nevner du du gjør på slutten så skal jeg gjøre ett verdig forsøk på å avslutte det. Det er så synd de skal ha et så stort fokus på storyen for gameplayet i act 1 og 2 var jo veldig morsomt. Føler at storyen bare blir dårligere og dårligere jo mer detaljer og konspirasjoner de putter inn i den. Men som sagt, jeg skal gi det ett forsøk til. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 (endret) Gameplaymessig blir det aldri så bra som de to første aktene. På den lyse siden, det blir aldri så kjedelig som i tredje akten. Men det blir mye filmsekvenser. Fra du legger ned kontrollen for siste gang fram til den endelige rulleteksten går det vel en time og et kvarter. Endret 29. juni 2014 av Buddy Dacote Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Act 3 er den absolutt kjipeste. Heldigvis tar det seg voldsomt opp i Act 4 med et gjensyn med Shadow Moses Island, så hvis du har vært fan av serien siden MGS1 tror jeg du vil like det. Så er det Act 5, der du virkelig vil få testet hvor god du er på stealth. Jeg er såpass fan av serien at jeg koser meg med alle filmsekvensene i MGS4, jeg skulle bare ønske det var mer gameplay i tillegg. MGS4 er det klart svakeste spillet i serien, rett og slett fordi det er så lite "spill" der. MGS3 er etter min mening det som har den beste balansen mellom gameplay og historiefortelling og det sterkeste i serien. I tillegg har ikke historien rukket å bli tullete; jeg klarte aldri å svelge at Liquid tok over Ocelots kropp gjennom armen, og jeg skjønte heller aldri hvorfor det var nødvendig for historiens del. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 jeg klarte aldri å svelge at Liquid tok over Ocelots kropp gjennom armen, og jeg skjønte heller aldri hvorfor det var nødvendig for historiens del. Dette skjedde vel i realiteten heller ikke? Det hele var vel et skalkeskjul fra Ocelot for å unngå The Patriots? Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 (endret) Men det gir jo like lite mening! Patriots: "Ok, han er åpenbart ikke Ocelot fordi hjernen hans er tatt over av genene fra en transplantert arm, logisk nok." Nei, takke meg til Big Boss og den kalde krigen da. Endret 30. juni 2014 av Spartapus Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 MGS <3 Få andre spill har klart å levere en slik historie igjennom disse 8 (?) spillene. Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 (endret) jeg klarte aldri å svelge at Liquid tok over Ocelots kropp gjennom armen, og jeg skjønte heller aldri hvorfor det var nødvendig for historiens del. The Piggyback Strategy Guide mentioned that Big Mama died believing that Liquid really did take possession of Ocelot. On the other hand, the novelization of Metal Gear Solid 4 by Project Itoh indicated in the Naked Son chapter that not only was Big Mama aware of Liquid Ocelot's deception, she was partially responsible for it via a prototype system to the S3 Plan and later the SOP system that she stole upon defecting from the Patriots. Endret 30. juni 2014 av Bahamut Lenke til kommentar
Houdini Skrevet 30. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2014 Fikk spilt litt i dag også, eller jeg burde vel si sett litt film. Når jeg startet så viste savegamen 8.43 timer spilletid og når jeg avsluttet så viste savegamen 10.03 timer spilt. Og det ENESTE reelle gameplayet jeg fikk var kampen mot Raging Beauty, en kamp som tok meg kanskje 10 min. Det vil si at jeg har sett en stort sett sammenhengende cut-scene på 1t10m! Dette spillet er virkelig en prøvelse på tålmodighet!! Men det var gøy å se shadow moses igjen, det var der jeg savet, så jeg gleder meg faktisk til å fortsette i morgen Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Shadow Moses har en god del gameplay. Hvis jeg husker riktig møter du også en av de mest irriterende fiendene i spillet for første gang. Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Jeg koser/koset meg igjennom cut scenene jeg Lenke til kommentar
Houdini Skrevet 1. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2014 Jeg koste meg med historien i de første MGS spillene, men nå føler jeg bare at de har tatt historien for langt og det blir bare teit. I tillegg balanserte de forholdet mellom gameplay og cut scene mye bedre før. En cut scene føles som en god belønning etter man har klart en vanskelig oppgave i spillet, men her kommer det så mange cut scenes i forhold til enkelt gameplay at det blir irriterende. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Personlig synes jeg det ble teit mot slutten av treern. Hele Boss-figuren var bare rar, i tillegg til at Metal Gear-en og plottet rundt den var strippet for fornuft og unødig overkomplisert. Toern var jo helt syra den og, men jeg antar at det var et slags eksperiment som kanskje ikke hadde trengt noen oppfølger. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Hvis Ground Zeroes er noen indikasjon har Konami tatt kritikken til følge og The Phantom Pain vil bli et langt mer gameplay-fokusert spill med færre filmsekvenser og (forhåpentligvis) en noenlunde edru historie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå