Gå til innhold

Billig skjerm til over 30 tommer = forslag?

Kiiips

Anbefalte innlegg

Du får ikke noe mer arbeidsplass med større TV. Du kan bare sitte lengre unna.

Det er som sagt flere ganger, oppløsningen som bestemmer hvor stort arbeidsområde du får. Altaå antall vinduer, skrift, scolling osv..

1440p funker greit, selv om 4k er bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Siden skolearbeid er hovedfokus så ville jeg anbefalt en 29" 21:9 skjerm. Det er flere som leverer en slik, Asus, Philips, AOC og ett par til tror jeg. Har AOC sin (billigste på markedet) utgave på jobben, og er ekstremt fornøyd med denne. Den har Displayport (samt utgang for daisychain til en skjerm til), DVI og HDMI innganger. Bruker selv HDMI, eneste man må sjekke er at PCen har HDMI 1.3 utgang for å få 1:1 pixel (2560x1080p).

På denne skjermen får jeg 3 A4 ark i 100% ved siden av hverandre, eller 4 med litt lavere %, og fortsatt se alt meget enkelt. Man får ett stort arbeidsområde, og skjermen tar ikke like mye plass som 16:9/16:10 skjermer i høyden.

Minuset med den er at den ikke har høyde regulering, men har mulighet for VESA feste.

Når jeg kjøpte den inn så var den nesten 1000,- billigere enn lignende skjerm, og eneste forskjellen skal være andre features osv. og kanskje må stille litt inn på den selv. Kjører stock på jobben, og merker ingenting galt med den.

Syntes den var såpass bra at jeg mandag eller tirsdag får deres 34" 21:9 skjerm til å ha hjemme (3440x1440 oppløsning), Hvis du strekker budskjettet 1500,- ekstra så kan den kanskje være å anbefale

Lenke til kommentar

Hvor mange centimeter tilsvarer en tommer? Det er ikke alle utsalgsstedene som angir centimeter på skjermene.

https://www.google.no/search?q=27"+in+cm

Ca 68,5 cm. Dette er vel å merke diagonalen på skjermen. Er skjermen 16:9 vil dette tilsi en panelstr. på ca 60 x 33,5 cm.

Dimensjonene du ofte får oppgitt i spesifikasjoner på f.eks. Komplett inkluderer både skjermramme og gjerne fot/stativ.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...