flushy82 Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Hei, Har opprettet et tileggsdomene hos min host og instalert wordpress. Oppdaterte navnetjenerne til min host sine igår og det har gått over 24 timer. Er det slik at Norid ikke oppdaterer sonefilen i helgen? Har endret navnetjenere før og det har da ikke tatt så lang tid. Dersom det er slik at navnetjenerne ikke blir oppdatert før i morgen, er det da noen måte for meg og begynne å designe min wordpress innstalasjon? Jeg får jo ikke logget inn på min vanlige måte fordi navnetjenerne ikke er oppdatert. Noen smartfix? Skulle gjerne begynt å jobbe med siden i kveld. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Om du lager en statisk oppføring i hosts-fila di mot IP-en til serveren på nettet så vil du kunne begynne å jobbe med siden før DNS-en blir oppdatert. Du må med andre ord vite hvilken IP serveren domenet blir koblet mot har. Google-søk: add host to hosts file Lenke til kommentar
flushy82 Skrevet 29. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2014 Om du lager en statisk oppføring i hosts-fila di mot IP-en til serveren på nettet så vil du kunne begynne å jobbe med siden før DNS-en blir oppdatert. Du må med andre ord vite hvilken IP serveren domenet blir koblet mot har. Google-søk: add host to hosts file Hei, Ip adressen til serveren har jeg, må jeg opprette en A kobling mot den fra Domeneshop da kanskje eller? Host fila sier meg ikke så mye. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Ett A record legger du opp hos domeneshop, ja, og tar X antall timer før det reflekteres over til navnetjenere rundt omkring. Om du legger opp en statisk oppføring i hosts-fila så vil den bli sjekket før DNS-en sjekkes, og dermed kan du lokalt hos deg bruke "domene-som-ikke-har-a-record.no". Søk på google, bruk ordene "add host to hosts file" for å finne relevante treff. Lenke til kommentar
flushy82 Skrevet 29. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2014 Ett A record legger du opp hos domeneshop, ja, og tar X antall timer før det reflekteres over til navnetjenere rundt omkring. Om du legger opp en statisk oppføring i hosts-fila så vil den bli sjekket før DNS-en sjekkes, og dermed kan du lokalt hos deg bruke "domene-som-ikke-har-a-record.no". Søk på google, bruk ordene "add host to hosts file" for å finne relevante treff. Tusen hjertelig! Det funket, brukte informasjon fra denne linken hvis noen andre lurer: http://www.rackspace.com/knowledge_center/article/how-do-i-modify-my-hosts-file Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå