Elgen-Hansi Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 (endret) Skjønner ikke sytinga her. Dette gjør sannsynligvis spillet bedre, hvis det sikrer at utviklerne får brukt nok tid på innholdet. Eneste ulempe er at man må vente lenger på konklusjonen. Gjør det? Er det noen dekning for at forsinkelser forbedrer produkter? Eller episode-basert for den saks skyld? AtW Så lenge vi snakker en forsinkelse som følge av at spillet ble større enn planlagt, utviklerne ser at de trenger mer tid til polish, de har fått tak i mer kapital og ønsker å investere det i å gjøre spillet enda bedre, osv. Hvis ikke utvikler de med negativ fremgang, noe som ville være svært underlig... Min erfaring er at prosjekter som blir mye forsinket pga polish osv ikke nødvendigvis er noe bedre, grunnen er ikke at de har negativ framgang, men at mye forsinkelser i utgangspunktet er symptom på dårlig prosjektstyring, så det er ofte dårlige nyheter med forsinkelser. AtW Minner om at Blizzard, sannsynligvis bransjens beste når det kommer til polish, som regel nekter å si noe om når ting kommer, før det er så nært forestående at de er 99% sikre på å komme i mål. Prosjektstyring for utvikling av kreative produkter er ekstremt vanskelig. De som er best til det er som regel de som leverer de mest generiske og kjedelige produktene. Å gjøre originale ting er uforutsigbart, og derfor svært vanskelig å estimere... Med det sagt er jeg enig i at utsettelser innimellom er de første indikatorene på at prosjektet har problemer. Endret 30. juni 2014 av Elgen-Hansi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå