Labdien Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 (endret) Hei Vet det er en del tråder om dette fra før. Men spør likevel. Skal ha ny pc, og valget står i utgangspunktet mellom Macbook Air 13,3" og Macbook Pro Retina 13,3". De jeg har sett på er innstegsmodellene for begge, det vil si med 4gb ram og 128gb ssd. Air får man til 7000 for øyeblikket mens pro retina kan jeg få for ca 10 000 med studentrabatt. Den skal brukes til skolearbeid, surfing, streaming (mye streaming, har ikke tv-abonnement så alt av fotballkamper, serier osv går via pc).Nå bør det også nevnes at jeg vil komme til å koble den mye til tven, så det aller meste av fotball, tv og serier vil jeg se på tven, ikke laptop. Så da er spørsmålet, er det verdt å betale 3000 mer for en pc med mye bedre skjerm når jeg likevel skal se mye via tv-skjermen? Vil jo selvfølgelig surfe en del og bruke word og excel men er det da verdt de ekstra pengene? Noe annet jeg lurer på er om det vil være verdt å oppgradere til 8gb ram. Jeg har planer om at denne maskinen bør i holde en 4-5 år, vil det være noe problem med 4gb ram? Håper noen kan komme med input:) Endret 29. juni 2014 av Labdien Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Nå kommer nok mac air retina mot høsten. Bortsett fra det er det ikke sikkert det er verdt prisen. Det koster 860 kr for 4 GB ekstra ram, det vil nok merkes, med en del multitasking. Men man kan klare seg med 4 GB ram til en del programmer. Det tar bare lengere tid. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Jeg har en MBPr, og etter min mening er retina skjermen verd mellomlegget og vel så det. Høyoppløst skjerm er utrolig herlig, spesielt på ting du gjerne ikke tenker over. F.eks tekst ol.l som blir krystallklart, så det har helt klart noe for seg bare til "vanlig surfing" også. Om dette er noe du vektlegger er noe annet, men jeg hadde valgt retina ihvertfall Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Skal du ha den mye med deg (i sekk ol.): Air. Skal du ha den for det meste hjemme: Retina. Lenke til kommentar
Labdien Skrevet 30. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2014 (endret) Kjøpte air for 7k tidligere i dag. Men ble relativt skuffet over skjermen, så vurderer å levere tilbake. Både oppløsningen og lysstyrken(!) var svak, om lysstyrken hadde vært bedre hadde jeg kanskje vært tilbøyelig til å godta oppløsningen, men i forhold til den pcen jeg hadde før er lyset på denne svakt. Er lyset på retina sterkere? En annen ting jeg merket meg var klikkelyden fra touchpaden, denne var en del høyere enn ventet, andre som har merket dette? Endret 30. juni 2014 av Labdien 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå