OddZen Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Samboeren min har kjøpt dette nettbrettet nå. Surfing går meget tregt både via WiFi og 4G. Prøvd Samsung sin egen nettleser og Chrome, fremdeles like tregt. Det tar lang tid før sidene lastes inn. Vi har 50 mbit/s, så det burde ikke være noe problem. Har nullstilt det også, men fremdeles lastes sider inn tregt. Forslag? Dette er helt normalt. Dette skjer fordi brettet skal innordne seg den nye eieren og er i en rebelsk fase av sin nye tilværelse. Dette pleier som oftest å gå over etter et par uker med mye kos. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Vel, jeg hadde ikke dette problemet med min 10.5 4G rett ut av esken. Men jeg deaktiverte mest mulig samsung bloat asap. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Blir så jeg selger min 10.5 Finnes ikke noe CM til den, og jeg gidder ikke mer av laggingen i browser på touchwiz. Bra QA av Samsung å gi ut et slikt produkt. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Når du sier lagging. Mener du lagg i UI etter at websiden er lastet ferdig eller lag i form av lasting av reklame som fører til at alt annet innhold hopper opp og ned som igjen fører til at man nesten alltid havner inn på feil artikkel. Dette syns jeg er det verste. Treg loading av reklame og så trykker man på en artikkel og havner inn på en helt annen. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Lurer på om jeg skal roote tableten og enten debloate eller legge inn custom rom. Irriterende å ha så mye samsung bloat som jeg ikke bruker stående å gå i bakgrunden. Leser på XDA nå og ser ut som ytelsen er heftig mye bedre i en custom rom som er nærmere stock android. Vet at root tripper knox, men har dette noe å si mtp på garanti / reklamasjonsrett i Norge? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 lasting av reklame som fører til at alt annet innhold hopper opp og ned som igjen fører til at man nesten alltid havner inn på feil artikkel. Dette, pluss at den er generelt ikke veldig responsiv mens ting lastes. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Samboeren min har kjøpt dette nettbrettet nå. Surfing går meget tregt både via WiFi og 4G. Prøvd Samsung sin egen nettleser og Chrome, fremdeles like tregt. Det tar lang tid før sidene lastes inn. Vi har 50 mbit/s, så det burde ikke være noe problem. Har nullstilt det også, men fremdeles lastes sider inn tregt. Forslag? Installer SpeedTest og sjekk hvilken hastighet du får i praksis. Dersom det er lavt her, prøv på et annet nett. Dersom det går sakte der også, er det feil på nettbrettet. Dersom det funker som det skal der, kan det være at din router ikke funker 100% mot nettbrettet. Sjekk om det finnes nyere FW til routeren, ev. prøv med en annen. Lenke til kommentar
Akitu Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Samboeren min har kjøpt dette nettbrettet nå. Surfing går meget tregt både via WiFi og 4G. Prøvd Samsung sin egen nettleser og Chrome, fremdeles like tregt. Det tar lang tid før sidene lastes inn. Vi har 50 mbit/s, så det burde ikke være noe problem. Har nullstilt det også, men fremdeles lastes sider inn tregt. Forslag? Prøv Operas' beta versjon. Den jobber litt bedre enn de andre jeg har testet. (Firefox, Chrome, Dolphin osv osv). Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Takk for alle tips her så langt.Installerte Opera, og det hjalp litt faktisk. Chrome er faktisk den tregeste på brettet.Jeg tenkte at jeg måtte prøve å skru på 5 GHz-nettverket på routeren, siden jeg hadde deaktivert det.Det hjalp faktisk en del på surfinga, og alt går litt kjappere nå Lenke til kommentar
Hertug1. Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Vurderer å kjøpe Galaxy Tab S, men er usikker på om jeg skal gå for 8.4" eller 10.5". Skal for det meste brukes til lese PDF filer, så lurer på om 8.4" kan fort bli for lite? Særlig med dokumenter som inneholder mye figurer. Lenke til kommentar
blutut Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Har selv en Tab S 10.5 og er fornøyd med den. Bruker den mye i portrett modus til redigering av dokumenter og ellers til nett-surfing og slikt. Prøvde 8.4 men den ble litt liten iallefall i landskap modus. Lenke til kommentar
Hertug1. Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Så at 10.5 var på tilbud på mpx, så ble at jeg bestilte den. Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Noen som vet hvor jeg kan få tak i Tab S med snapdragon i Norge? Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Da jeg hatt tab s 10.5 i 3 uker, men nå går den i retur. Fantastisk skjerm, men det stopper også der. Får bruke penga på en nexus 9 istede når den kommer. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Noen som vet hvor jeg kan få tak i Tab S med snapdragon i Norge? Det får du ikke. Blir bare levert med snapdragon fra et fåtall teleselskaper i USA, ellers så er det exynos på alle andre. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Da jeg hatt tab s 10.5 i 3 uker, men nå går den i retur. Fantastisk skjerm, men det stopper også der. Får bruke penga på en nexus 9 istede når den kommer. Hva er så dårlig med den? Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Treg, mye bloatware, håpløs å surfe på, pga lagg i nettleser, meget lite utvalg av custom roms på xda, samsung knox, litt så som så hw i forhold til pris. Men den er super å se film på da skjermen er helt fantastisk og batteriet er bra. Sier ikke at den er dårlig, men er ikke tableten for meg. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Skjønar. Noen av de punktene er turn off for min del og. Må testes litt.... Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Var fin med en gang, men etter man har satt den opp og installert litt div, så blir den ganske treg. Har prøvd div nettlesere og alle lagger. Syns man betaler mye for fin skjerm og ikke stort annet. Men men, mulig jeg er kresen. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Mulig note pro 12tommers er et bedre produkt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå