SD88 Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Batteritiden på mitt er helt upåklagelig så langt etter et halvår omtrent. Jeg bruker det ganske lite, men det holder lenge syns jeg. At Samsung selv anbefaler folk om å sette lysstyrken på lavest mulig innstilling for å øke batteritiden gjør heller ikke saken bedre, hva er poenget med en så fin skjermen hvis du ikke ser noe...? Anbefalingen er riktige - for et nettbrett med OLED. OLED skjermteknologi har muligheten for å oppnå høye contrast - og lesbarhet - med lave lysstyrke. Jøss! Jobber du for Samsung, eller? Lenke til kommentar
oOF Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Jeg har vanligvis lysstyrken på mellom 10 og 50 prosent. Alt over det blir for lyst på meg når jeg bruker nettbrettet. 1 Lenke til kommentar
QwdretiA Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 (endret) Batteritiden på mitt er helt upåklagelig så langt etter et halvår omtrent. Jeg bruker det ganske lite, men det holder lenge syns jeg. At Samsung selv anbefaler folk om å sette lysstyrken på lavest mulig innstilling for å øke batteritiden gjør heller ikke saken bedre, hva er poenget med en så fin skjermen hvis du ikke ser noe...? Anbefalingen er riktige - for et nettbrett med OLED. OLED skjermteknologi har muligheten for å oppnå høye contrast - og lesbarhet - med lave lysstyrke. Jøss! Jobber du for Samsung, eller? Nei - bare bevisste på hva jeg kjøpte. Dette er ikke noe billige nettbrett. Og Ipad eksistere som defacto valget. Skal man betale så mye burde man første vite hvorfor - og i hvilken tilfelle er dette et godt valg. Endret 2. juli 2015 av Sam25 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 Da fikk jeg endelig lollipop til min tab s 8.4 wifi utgave Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Har opplevd en 20-30 ganger at min 8.4s slår seg rett av. Det skjer som oftest når jeg skal låse den opp etter at den har lagt idle. Skjer ofte flere ganger på rad. Noen som har opplevd det samme? Lenke til kommentar
Real-Madrid Skrevet 6. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2015 Da fikk jeg endelig lollipop til min tab s 8.4 wifi utgave Merker du forbedringer når det kommer til lagg? Hvis du har merket noe til det tidligere da.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Da fikk jeg endelig lollipop til min tab s 8.4 wifi utgave Merker du forbedringer når det kommer til lagg? Hvis du har merket noe til det tidligere da.. Jeg har egentlig ikke hatt noen spesielle problemer med lagg, men jeg innbiller meg nå uansett at ting går glattere. Bruken min er hovedsaklig film&tv serier på flyturer, så jeg er ikke så utsatt for lagg. Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Da fikk jeg endelig lollipop til min tab s 8.4 wifi utgave Merker du forbedringer når det kommer til lagg? Hvis du har merket noe til det tidligere da.. Jeg har egentlig ikke hatt noen spesielle problemer med lagg, men jeg innbiller meg nå uansett at ting går glattere. Bruken min er hovedsaklig film&tv serier på flyturer, så jeg er ikke så utsatt for lagg. Ikke engang...Jet-lagg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Da fikk jeg endelig lollipop til min tab s 8.4 wifi utgave Merker du forbedringer når det kommer til lagg? Hvis du har merket noe til det tidligere da.. Jeg har egentlig ikke hatt noen spesielle problemer med lagg, men jeg innbiller meg nå uansett at ting går glattere. Bruken min er hovedsaklig film&tv serier på flyturer, så jeg er ikke så utsatt for lagg. Ikke engang...Jet-lagg? Passer på å drikke nok alkohol underveis ,) Lenke til kommentar
Emmerhofferen Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Hei, har sitt litt på nettbrett ei stund, å det er dette nettbrettet som frister mest. Men ser det er 1 år gammelt. Veit nokon her om samsung kjem med ein ny versjon av dette? eller ein tilsvarende modell? Lenke til kommentar
blutut Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Tab S2 (to versjoner) skal være på trappene og lanseres mest sannsynlig neste mnd. Den skal i følge kilder ha en skjerm som har 4:3 format i motsetning til 16:9 som er på Tab S. Dette har fordeler når en bruker den i portrett modus ved nettsurfing osv men er dårligere egnet til filmvisning. Litt info her:http://www.sammobile.com/2015/06/08/live-pictures-of-the-galaxy-tab-s2-8-0-leak-tablet-visits-the-fcc/ Har selv en Tab S 10.5 4G (med tastatur) og det er fremdeles en glimrende Tab. Den koster i dag 3990.- uten abb. i Netcom butikk og det er et kupp med tanke på at det er 4G versjonen. Lenke til kommentar
Emmerhofferen Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Takk for svar. Eg foretrekker nok 16:9 format sidan det hovudsaklig vil bli brukt på reis. (filmar, seriar, o.s.v) Men vil nok bli brukt ein del til surfing aswell. Eg får vel gi det litt tid, for å sjå kva som dukkar opp av nettbrett framover, samt testar av Tab S2. Om eg blir utolmodig, går eg nok berre for Tab S 10.5. Har lest mykje bra tester om dette nettbrette, men korleis er erfaringen til dåke som har hatt det ei stund? +. -, o.s.v? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Min 8.4 kommer til å havne på finn så snart jeg får rotet meg til det. Gir opp Android for godt, orker ikke mer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Min 8.4 kommer til å havne på finn så snart jeg får rotet meg til det. Gir opp Android for godt, orker ikke mer. Hva er det du er misfornøyd med ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Min 8.4 kommer til å havne på finn så snart jeg får rotet meg til det. Gir opp Android for godt, orker ikke mer. Hva er det du er misfornøyd med ? Lang. Har brukt Android og iOS parallelt i årevis, men alltid vært mest hjemme på Android, og laget tonnevis av programvare til det (tipper maks 15% av Android-bruken min har vært software jeg ikke har laget selv). Nå er jeg drit lei Android, samsung, google, og vil langt vekk fra alt. Grunnene kunne fylt en bok, og dekker alt fra fjerning av APIer og liknende i nyere versjoner av Android (Google har systematisk gjort Android dummere siden 3.0) til hardwarfokuset til produsentene. Samtidig har iOS blitt mer og mer åpent, spesielt siden iOS 8. Når det gjelder Tab S spesielt, elsker jeg skjermen, men ingenting annet ved den i forhold til iPaden. Jeg hadde egentlig tenkte å beholde den for å ha en fot i android-leiren slik at jeg aldri blir iOS-only og mister objektiviteten, men den blir ikke brukt til noe. Skal se om jeg kan sette opp noe slags Airplay receiver på den og bruke den som et dumt tilbehør til iPhone, så jeg da i det minste har ordentlig videoapp - noe jeg har til gode å finne på Android. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Min 8.4 kommer til å havne på finn så snart jeg får rotet meg til det. Gir opp Android for godt, orker ikke mer. Hva er det du er misfornøyd med ? Lang. Har brukt Android og iOS parallelt i årevis, men alltid vært mest hjemme på Android, og laget tonnevis av programvare til det (tipper maks 15% av Android-bruken min har vært software jeg ikke har laget selv). Nå er jeg drit lei Android, samsung, google, og vil langt vekk fra alt. Grunnene kunne fylt en bok, og dekker alt fra fjerning av APIer og liknende i nyere versjoner av Android (Google har systematisk gjort Android dummere siden 3.0) til hardwarfokuset til produsentene. Samtidig har iOS blitt mer og mer åpent, spesielt siden iOS 8. Når det gjelder Tab S spesielt, elsker jeg skjermen, men ingenting annet ved den i forhold til iPaden. Jeg hadde egentlig tenkte å beholde den for å ha en fot i android-leiren slik at jeg aldri blir iOS-only og mister objektiviteten, men den blir ikke brukt til noe. Skal se om jeg kan sette opp noe slags Airplay receiver på den og bruke den som et dumt tilbehør til iPhone, så jeg da i det minste har ordentlig videoapp - noe jeg har til gode å finne på Android. MxVideo ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 MxVideo ? Går ut fra du mener MX Player. Mangler DTS støtte (finnes visst en codec på XDA), mangler nettverksstøtte (kan bruke ekstern filapp), mangler autotagging av filer, osv. Finnes alltids noe som funker-ish, men langt unna slike som dette: http://firecore.com/infuse Lenke til kommentar
QwdretiA Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 Jeg kjøpte en Galaxy Tab S 8.4 til 3600 kr. Etter in ulykke fikk jeg høre fra Samsung at skjermbytte koster 2330 kr - altså 63% av nypris og trolig mer enn verdien i bruktmarkedet. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 Den siste uka har batteriet virkelig begynt å tape seg veldig, veldig fort uten at nettbrettet brukes. Jeg har ladd det tre ganger denne uka. Og jeg ser ikke noe unormalt i appbruken som bruker mer enn normalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå