seppo- Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 (endret) Hei, enkelt og greit så har jeg en Stasjonær PC jeg bruker til mye forskjellig. Fytter nå inn i en ny leilighet hvor jeg ikke får ned ethernet kabel (i hvert fall ikke de første månedene) og er avhengig av Wi-Fi. Finnes det noen gode antenner som går ann å koble i RJ45 porten (eller USB om dette er bedre??) som jeg kan bruke. Kan generelt lite om dette, så alle anbefalinger er velkomne! Takker for tips og erfaringer - seppo Endret 29. juni 2014 av seppo- Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Du trenger enten trådløst nettverkskort som du setter i PCI-bus, eller en trådløs nettverksadapter til USB. Her er utvalg for begge deler. Lenke til kommentar
seppo- Skrevet 29. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2014 (endret) Du trenger enten trådløst nettverkskort som du setter i PCI-bus, eller en trådløs nettverksadapter til USB. Her er utvalg for begge deler. Ja, det var det jeg tenkte. Men ettersom jeg ikke kan så mye om disse løsningene og er vant til kabel, så lurer jeg på hva som er best av USB vs. RJ45 vs. PCI adaptere. Er det noen av disse som er merkbart bedre enn de andre? En kompis av meg hadde denne: https://www.komplett.no/asus-ea-n66-universal-repeaterapclient/751411 og bruker den som adapter i RJ45 porten. Endret 29. juni 2014 av seppo- Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Jeg hadde gått for en ASUS EA-N66 Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Jeg hadde gått for en ASUS EA-N66Eller denne https://www.komplett.no/asus-pce-ac68-ac1900-wireless-adapter/800007 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Jeg hadde gått for en ASUS EA-N66Eller denne https://www.komplett.no/asus-pce-ac68-ac1900-wireless-adapter/800007 Har hittil å bli fornøyd med PCI trådløskort, blir alltid dårligere signal. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Trådløse kort fungerer greit, men du få de jævla antennene bort fra PC'en, ellers har de en stygg tendens til å plukke opp hardware støy. Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Trådløse kort fungerer greit, men du få de jævla antennene bort fra PC'en, ellers har de en stygg tendens til å plukke opp hardware støy.Sant! Veldig stor forskjell på hastigheter når man får antenne opp på skrivebordet Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Trådløse kort fungerer greit, men du få de jævla antennene bort fra PC'en, ellers har de en stygg tendens til å plukke opp hardware støy.Sant! Veldig stor forskjell på hastigheter når man får antenne opp på skrivebordet Hardwarestøy er én ting, men jeg mener at det største problemet er at metallet i kabinettet skjermer for signaler når antenne(-ne) sitter rett på kortet. Om antenna er på skrivebordet er ikke så viktig. Poenget er å få den unna store metallflater og rettet mot ruteren. Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Trådløse kort fungerer greit, men du få de jævla antennene bort fra PC'en, ellers har de en stygg tendens til å plukke opp hardware støy.Sant! Veldig stor forskjell på hastigheter når man får antenne opp på skrivebordet Hardwarestøy er én ting, men jeg mener at det største problemet er at metallet i kabinettet skjermer for signaler når antenne(-ne) sitter rett på kortet. Om antenna er på skrivebordet er ikke så viktig. Poenget er å få den unna store metallflater og rettet mot ruteren. Vet ikke hva som gjør forskjellen jeg - bare vet at signalkvaliteten og hastigheten på nettet stiger kraftig så fort antennene ikke sitter på baksiden av kabinettet og kommer opp på skrivebordet eller toppen av kabinettet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå