mongojarle Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Heisann, Ikke sikkert spørsmålet passer i denne kategorien, men her er det! HMI = Human Machine Interface Jeg holder på å lage meg en maskin som skal styres fra et touchskjerm. Hva maskinen skal gjøre, er hemmelig, men jeg kunne godt tenkt meg å få inn play/pause, volumkontroll og også spotify spillelister og kunne velge andre lister og sanger og søke etter sanger i spotify. Alt dette fra HMI'en jeg selv skal lage. HMI programvaren jeg bruker heter CitectSCADA, og har støtte for ActiveX. Noen som vet om det er laget ActiveX kontroll for spotify? Jeg har googlet, men ikke funnet noe. Andre forslag på hvordan jeg kan gjøre dette? Selve det å få play/pause og volum tror jeg ikke skal være noe problem, da det sikkert finnes ActiveX for dette. Det er mer spillelister og slikt. Vet at det finnes tredjeparts spotify-klienter. Disse må da bruke noe slags API eller noe. Spotiamp og SpotiMC (til xbmc) er jo slike. Noen som har noe input til meg. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Får ikke vite noe om maskinen så umulig å gi gode svar. Men på generelt grunnlag: Hva med å lage et program med en modbus TCP slave? programmet kan styre spotify++ og kan få input via ulike register. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 29. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2014 (endret) Spiller ingen rolle hva hovedoppgaven til maskinen er, men la oss si den skal styre solenoider for å gi hydraulisk trykk til diverse sylindere. HMI-software skal kjøre på Windows7, så spotify og internett og alt skal være på samme PC tenkte jeg. Jeg har god greie på modbus, men å lage et program som tar imot modbus og styrer Spotify ut fra det, det er over mitt hode altså. Tenkte på en ting. Spotify har jo en web-spiller. Er det mulig å lage en nettside eller en slags "scraper" som henter og sender info til denne siden? Gjerne en annen nettside jeg kan designe som jeg vil selv? For en web-leser ActiveX kontroller har jeg. edit: Enkleste er faktisk å endre designet på HMI'en min til å ligne spotify siden. Lage en egen tab eller side i HMI som bare viser helsides web-ActiveX, der jeg tar vekk alt av rammer, adressefelt og tvinger til å hente spotify web spilleren. Problemet her er vel at nettsiden kanskje lastes på nytt hver gang jeg åpner denne siden, og da vil musikken stoppe. Mulig den stopper når jeg navigerer til en annen HMI-side også, da den trolig ikke vil stå å kjøre i bakgrunnen. Mulig jeg kan endre oppsettet i HMI-programmet for å få den til prosessere sider som ikke vises på skjerm også. Skal undersøke dette. Eller kan jeg kjøre spotify web spiller, men med min egen CSS? Er det mulig? For da kan jeg heller endre design på spotify sin side. Så kan jeg heller bare ha play/pause, skip/tilbake og volumkontroll på hovedsiden. Hadde vært kult å fått ut den sangen som spiller akkurat nå som en string som jeg kunne lagt ut på hovedsiden også da Endret 29. juni 2014 av mongojarle Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Dette hjelper deg jo selvsagt ikke mye, men hvis du setter opp SCADA/HMI systemer for en industri leveranse, så vær forsiktig med å koble slikt opp mot nettet. Jeg har ihvertfall ikke vært borti kunder som hadde godtatt det.. Men nå vet jeg jo heller ingenting om maskinen Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 29. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2014 (endret) Dette er bare for egen del... Ingenting jeg lager for kunde! Men det har potensiale til å bli et kommersielt produkt, men da til hjemmebrukere. Det er derfor jeg er sparsom med detaljene, for dette blir så ufattelig kult at det er helt ufattelig! Fatter du? På jobb driver jeg med dette! Vel, ikke HMI'en egentlig, men PLS'ene. Endret 29. juni 2014 av mongojarle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå