Gå til innhold

[Løst] PS4 vil ikke starte!


Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte meg en PS4 10 Juni og den har fungert helt utmerket. Har vært veldig opptatt i det siste og har ikke fått tid til å spille den siste halvannen uken. I går (lørdag kveld) fikk jeg besøk av en kompis, vi skulle se VM og spille litt FIFA. Til min store overraskelse så gikk det ikke an å skru på PS4!

Den lyser/blinker blått i 1-2 sekunder, lager en klikk lyd - så skrur den seg av. Når man så prøver å skru den på igjen er det ingen reaksjon fra PS4. Man må ta ut strømkabelen, så sette den inn igjen før den reagerer, men det samme problemet skjer. Den lyser blått i 1-2 sekunder, så kommer det en klikk lyd og den skrur seg av. Jeg har prøvd strømkabelen på en annen enhet og det er ikke noe brudd i den, jeg har også forsøkt med flere forskjellige HDMI kabler, men til ingen nytte. Det samme skjer hele tiden.

Noen flere som opplever/har opplevd dette? Leser på amerikanske/engelske sider at dette visst nok er ett utbredt problem, men finner ingen løsninger eller informasjon om hva mine rettigheter er ang. dette. Butikken jeg kjøpte PS4 i (Game, Karl Johans gate) er lagt ned så får ikke kontaktet de. Hva kan jeg gjøre og hva er mine rettigheter?


Håper på positive svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanelig Ps4 feil desverre. Engelske forum er full av folk med samme problemet.

Kontakt butikk.

Kjøpte konsollen hos GAME på Karl Johans gate og den ble dessverre lagt ned i forrige uke....

 

Ring forsikring om du har det

 

Hva slags forsikring tenker du på? Er jo 1 års reklamasjon på PS4...

Lenke til kommentar

Skriv til dem på Facebook siden deres. Da får du sikkert kontakt videre til rett person.

 

Men for gøy... Prøv å dra alt av ledninger ut av PS4. Hold så strøm knappen inne i 5sec. Koble på igjen alt og prøv å start opp.

Har skrevet på Facebook siden til GAME, får se hva dem svarer. Ganske frustrende å sitte her med en to uker gammel konsoll uten at den fungerer.

 

Har prøvd å dra ut alt av ledninger, holdt strøm knappen inne i alt fra 5-7-20-30 sek, men det er bare det samme som skjer. Blinker blått i 1-2 sekunder, ett pip, og den skrur seg av...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

har ikke Sony en eget sted som tar seg av reprasjon/reklamsjon? burde ikke være nødvendig å ta det igjennom butikken maskinen er kjøpt.

Lenke til kommentar

 

Vanelig Ps4 feil desverre. Engelske forum er full av folk med samme problemet.

Kontakt butikk.

Kjøpte konsollen hos GAME på Karl Johans gate og den ble dessverre lagt ned i forrige uke....

 

Ring forsikring om du har det

 

Hva slags forsikring tenker du på? Er jo 1 års reklamasjon på PS4...

 

Det er 5 års reklamasjon på alle konsoller kjøpt i norske butikker :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dine rettigheter er at du har 1 års garanti / 5 års reklamasjon. Siden butikken er lagt ned så er det jo dessverre litt vanskelig å få tak i hjelp.

 

Nærmeste game-butikk jeg finner Oslo er Sandvika. Telefonnummeret dit er: 67 56 46 76

De åpner hverdager kl. 10. Jeg ville ha ringt dem og spurt dem om råd til hvordan å gå frem. Jeg vet ikke om de forskjellige game-butikkene kan hente ut kvitteringer fra andre butikker (at de har sentralisert database) så anbefaler at du har kvitteringen klar dersom du skal inn til dem med maskina.

Alternativt tar du å noterer ned serienummeret på maskina di og ringer Sony Playstation norge på tlf: 85 22 88 63.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar! For de som måtte lure eller opplever det samme; Da har jeg snakket med Game & Playstation:

Reklamasjon via GAME: PS4 må leveres fysisk på din nærmeste GAME butikk, for mitt vedkommende er det 45 min unna med buss (GAME Sandvika). GAME sender da konsollen inn til Playstation så får de en ny "refurbished" konsoll som jeg da må tilbake å hente hos GAME. Dette tar alt fra 1-6 uker (mulig lenger behandlingstid grunnet sommer).

Reklamasjon via Playstation: De tok all informasjon over telefon. Det er basically samme prosedyre der, men Playstation sendte meg en returlapp på e-post som jeg bruker til å enkelt sende PS4 til dem med. Jeg får så tilsendt en ny "refurbished" konsoll. Dette tok visstnok max 4 uker. Her får jeg også ett servicenummer slik at jeg kan sjekke prosessen via internett eller tlf kontinuerlig.

Valget mitt falt for å sende denne direkte til Playstation slik at jeg slipper å dra tur/retur Sandvika. Begge stedene hadde forøvrig veldig god tone, og var veldig serviceinnstilte.

Lenke til kommentar

Godt å høre det ordnet seg. Ser for meg at reklamasjon må tas via playstation etter at garantitiden går ut. Uansett så ser det jo ut til å gå fortere å kutte ut mellomleddet (ser for meg at dersom du leverer til game så er det de som tar kontakt med playstation for deg).

Lenke til kommentar

Ja, GAME har ikke "ansvaret" etter at garantitiden går ut. Men ifølge norsk lov har du 5 års reklamasjonsrett, så skjer det noe etter garantitiden går ut så skal du (hvert fall i følge loven) bli dekket for reparasjon av stedet du kjøpte varen, men da må du kunne bevise at varen er kjøpt der.

Hos PS så gjelder kun garantitiden på 1 år (sa han på tlf). Fordelen med å ta det via PS i denne saken er også at man ikke trenger kvittering på kjøpet, hvis man skulle ha mistet denne. Så hvis det er gått 1 år og det skulle oppstå en defekt, så må man selv betale for reparasjon hos PS.

Det var i alle fall slik jeg forstod det, mulig jeg misforstod...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...