Gå til innhold

Siviløkonom støtteprofil, hvilken gir høyest lønn?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg går på siviløkonomstudiet og i den forbindelse skal jeg velge støtteprofil.

Hvilken støtteprofil vil gi høyest lønn? Det er ikke bare lønnen som avgjør hvilken støtteprofil jeg velger, men det er likevel en faktor som jeg tar hensyn til ved valg av støtteprofil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jS6upa

Det er vel i bunn og grunn hovedprofilen som har mest å si? Støtteprofilen vil vel ikke ha så stort utfall på lønnen som hovedprofilen har.

Jeg vil også tørre å påstå at det kommer an på hva hovedprofilen din er. Det burde være noe samsvar. Du velger ikke revisjon og markedsføring f.eks.

Hva er alternativene til støtteprofil, og har du valgt hovedprofil?

Lenke til kommentar

Lønnen din avhenger ikke av støtteprofilen, men hva stilling du ender opp med. Dersom du uansett ser for deg en jobb med markedsføring, så vil feks ikke støtteprofil i finans gjøre noen forskjell. Du bør gå for den profilen som har størst sannsynlighet for å gi den jobben du ønsker.

Lenke til kommentar

Hovedprofilen min er strategi og ledelse. Alternativet til støtteprofilen i finans er markedsføring. Det vil nok være lettere fagmessig å ta markedsføring som støtteprofil. Men jeg tror at jeg kan få lavere lønn hvis jeg velger markedsføring istedenfor finans som støtteprofil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

Tviler på at det har så alt for mye å si, men trur finans som støtteprofil vil gi en bedre støtte til hovedproblem din enn markedsføring. Med mindre du har planer om å jobbe innenfor markedsføring ville jeg valgt finans

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...