sneip1-nor Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 heisann! kjøpte en pc i deler og bygde denne sammen: den består av: 1 stk Corsair Graphite 230T Midi Tower Black 1 stk Cooler Master G650M, 650W PSU 1 stk Intel LGA1150 Core i7-4790 1 stk Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB (2x4GB) 1 stk MSI LGA1150 B85M-E45 1 stk MSI GeForce GTX760 2GB Gaming PCI-E 1 stk Crucial M500 SSD 2.5" 120GB SATA 3.0 1 stk ASUS DVD-Writer DRW-24F1ST/BLK/G/AS, SATA til det la jeg til: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB WD Desktop Green 2TB og kjører win 8.1 på denne maskinen. når vi bygde den sammen slet vi med att den "nesten" startet, dvs lys og vifter ble skrudd på og av på under ett sekund! men kun i ny og ne, vi kunne spamme powerknappen en evighet uten att noe skjedde, plutselig så "startet den nesten" men etter mye om og men så tok vi hovedkortet ut av tårnet og la det på plastikk og alt gikk som en drøm. vi konkluderte med att de sorte lakkerte skruene som fulgte med tårnet var ikke helt heldige og byttet de ut med noen blanke. da funket maskinen helt topp! helt til: jeg igår satte inn en gammel skjerm for å ha enkle vinduer oppe mens jeg spiller. det første som skjedde var att tastaturet ble skrudd av, og jeg fikk beskjed om att windows ikke kjenner igjen tastaturet. jeg tok ut skjermen igjen (koblet inn med adapter fra vga-dvi på grafikkkortet) fikk ikke tilbake tastaturet, tok inn og ut usb kablene. musa forsvant også... da skrudde jeg av maskinen ved hjelp av power knappen. da var den "død" igjen. skrudde av og på strømforsyningen og ikke noe respons. kjente over alle ledninger, ikke noe nytt. lot den stå av en stund. booted opp fint og gikk som en drøm igjen. prøvde å sette inn skjermen igjen idag, samme leksa! skjermen er testet på en laptop, så den fungerer. alt fungerer og er fint nå, men har fortsatt ikke fått inn den andre skjermen jeg vil ha. hva kan være problemet? kan det være tårnet som er dårlig? mvh sneip1-nor Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Det kan høres ut som du har skrudd fast kortet rett i bunnplaten i kabinettet? Det må stå på avstandstykker, ala slike: Lenke til kommentar
sneip1-nor Skrevet 29. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2014 (endret) i kabinettet var det påmontert slike fra fabrikk, riktignok ikke blanke, men lakket. de som sto i var også ikke mulig å skru ut Endret 29. juni 2014 av sneip1-nor Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Hvilken BIOS versjon kjører du? Lenke til kommentar
sneip1-nor Skrevet 29. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2014 hvor finner jeg ut dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå