Gå til innhold

Destiny: Hva tenker du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk update, sett bort i fra av at de nettopp gjorde Queens Wrath helt ubrukelig og unødvendig. At cryptarch og loot skal fobedres derimot er hyggelig. Når venner med halvparten så lite spilletid og kills har bedre gear enn meg så er det noe galt mener nå jeg. Er ikke vant med MMO-elementene fra før av, så mulig det er helt normalt at spillet fungerer på den måten.

Lenke til kommentar

Fantastisk update, sett bort i fra av at de nettopp gjorde Queens Wrath helt ubrukelig og unødvendig. At cryptarch og loot skal fobedres derimot er hyggelig. Når venner med halvparten så lite spilletid og kills har bedre gear enn meg så er det noe galt mener nå jeg. Er ikke vant med MMO-elementene fra før av, så mulig det er helt normalt at spillet fungerer på den måten.

 

Nei, i grunn ikke. I vanlige MMOs er det stort sett slik at de som spiller mest og lengst sitter med bra gear. Noen kan selvfølgelig være heldige og tilfeldigvis få tak i ditt og datt fortere enn andre, men tar man f.eks World of Warcraft som eksempel, så ville det vært slik i Destiny at de som kjappest mulig begynte å få dreisen på Weekly Nightfall, evt Weekly Heroic (på vanskeligste vanskelighetsgrad), samt raids, naturligvis satt med det beste gearet.

 

Bungie har dummet seg ut når de har gjort loot såpass RNG som de har gjort. Det positive er at man kan grinde seg til 100 marks per uke, som i bunn og grunn er en skråsikker legendary, men det negative er at etter man sitter på 100/100 marks, så er det ingenting "mer" man kan gjøre for å ha en sjanse på bra gear, annet enn å folde hendene og be til den såkalte RNGesus; mens WoW og andre MMOs belønner spillere som bruker tid på å kjøre gjennom samme dungeon/strike gang på gang, ved å tilby bra gear fra bosses eller ved gjennomføring av nevnte dungeon/strike.

 

Enkel løsning: Gi bosser i Strikes muligheten til å droppe loot av høy blå kvalitet, eller Legendary kvalitet. Ikke hver gang, men en delvis høy sjanse. <5% for exotic, >50% for rare/unique rare, rundt 20-30% for legendary, kanskje.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

20-30% er du sprø? Er legendary som burde ligge på en 1-5% sjanse..

 

Du snakket om det var lett å skaffe seg gear, med den formelen der så hadde folk vært i full legendary gear innen dagen var omme..

Om det først skal droppe, så skal det først og alt være lav prosent..

Men sjansen burde være der.. Det eneste man får fra boss fra strikezone er vel glimmer og boost greie.. Noen ganger sånn encrypt greie som du kan trade inn..

 

1-5% legendary

10% for exotic

40-50% for rare

Fortsatt synes jeg det er høyt..

Lenke til kommentar

Det var tall jeg ramset opp i farta, men ja, egentlig. Legendaries er ikke sjeldne i Destiny á la epics var i World of Warcraft i vanilla WoW, om jeg kan bruke det som et eksempel. Blått gear er ikke vanskelig å få tak i. Jeg tipper at jeg jevnt over får én blue per mission jeg gjør, sånn mer eller mindre. I Destiny er det ikke mange stats, og de som faktisk er, betyr ikke så mye. Det eneste som betyr noe i Destiny, etter level 20, er light. Formelen for å få bedre gear i Destiny er enkel: Har det mer light, equip det.

 

Mao er det kjapt å få det beste blå gearet man kan få. Hvis du i tillegg er klar over at engrams skalerer med level (og at du derfor sparer dem til level 20), så kan du ha best mulig gear umiddelbart etter du når level 20. Da blir legendaries det neste nivået av gear.

 

For å holde interessen til folk i MMOs må du gi dem guleroter som ikke er for langt unna rekkevidde. Tilbake til WoW, så nådde man level 60 som regel i fult grønt gear, kanskje en blå her og der. Men dungeons i WoW ga deg BEDRE og bedre blått gear med høyere og høyere stats jo mer opp i vanskelighetsgrad man kom. Du gjennomføre alle mulige slags dungeons der, og fortsatt bare få blått gear, men det blå gearet du fikk i dungeon 4 var muligens bedre enn det i dungeon 1. Slik syntes jeg ikke det er i Destiny. Det er rett og slett for lite variasjon i form av stats på gear til at man kan bytte ut blå med en annen blå, gang på gang. Det skjer kanskje én, to, muligens tre ganger, men så slutter det, for da er neste "step up" en legendary.

 

Så. Ja. Kanskje 20-30% var litt høyt, men samtidig må det være gode nok droprates til å oppretteholde interessen til folk. Du bør ha en "stor" sjanse på en naturlig oppgradering når du gjør strikes (dungeons) som øverst på hylla av nivået du klarer. Og det er her Destiny krasjer litt. Det finnes ikke så veldig mye å ta av. Jeg vet for å være helt ærlig ikke helt hvordan de skal løse dette. Tror de må komme med content temmelig kjapt. Titanen min er omtrent så god som han blir for øyeblikket. Samme arbeid tok meg flere måneder i WoW. :p

Lenke til kommentar

Nei, jeg er fortsatt ikke enig, jeg. Syntes ikke det var noe gale med hulene. Jeg syntes det er noe gale med belønningssystemet på alt annet i spillet. Hva i all verden er vitsen med å repetere samme Strike ti ganger når du ikke får en dritt for det?

Jeg sa helt fra start at å utnytte hulen på måten du gjorde ikke kom til å bli godt motatt av Bungie, og ser ut til at jeg fikk rett. :p

Lenke til kommentar

 

Nei, jeg er fortsatt ikke enig, jeg. Syntes ikke det var noe gale med hulene. Jeg syntes det er noe gale med belønningssystemet på alt annet i spillet. Hva i all verden er vitsen med å repetere samme Strike ti ganger når du ikke får en dritt for det?

Jeg sa helt fra start at å utnytte hulen på måten du gjorde ikke kom til å bli godt motatt av Bungie, og ser ut til at jeg fikk rett. :p

 

 

Det var da en voldsomt kreativ tolkning.

 

Bungie sier basically "vi synes ikke dette ble så kult som vi hadde forestilt oss, så vi har endret på hvordan det funker".

 

Når Blizzard oppdager exploits sier de "vi har oppdaget denne og denne exploiten, den vil fikses snart, i mellomtiden vil alle som vi ser benytter seg av den bli bannet".

 

Vesentlig forskjell, vil du ikke være enig i det?

Lenke til kommentar

Synes ikke det ble så kult? Står ingenting om at de mener det. Det er noe dere har lagd opp mening om fordi dere støtter handling om hula :)

Derfor å sammenligne noe som aldri har blitt sagt med noe som kanskje blir sagt en gang i året av Blizzard blir feil..

Vesentlig stor forskjell på Blizzard og Bungie også :)

Lenke til kommentar

The social experience of a cave farming run is amazing: the herding to get a team of Guardians all behind the line and firing in the right direction, the rush to grab the loot, the scramble when the panic wave starts, the beckoning glow from inside the cave. The speed at which the community organized around this activity was inspiring and humbling to us.

 

But shooting at a black hole for hours on end isn't our dream for how Destiny is played. Our hope is that social engagement in public spaces is only one part of the Destiny experience. Expect changes soon which decrease the efficiency of cave farming and correspondingly increase engram drops from completing activities.

 

De sier at de likte/liker det sosiale med cavefarming, de likte hvordan folk fant ut av det og kjapt samlet seg rundt det som uten tvil var den mest effektive metoden å farme på.

 

Samtidig sier de også at det var ikke slik de så for seg at Destiny skulle bli spilt på. De hadde andre visjoner for hvordan folk skulle få seg gear. Mao kan det gjerne leses som at de ikke syntes det var spesielt kult. For det var det ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...