Gå til innhold

Destiny: Hva tenker du?

Anbefalte innlegg

Jeg driter vel fullstendig i hvor mye du påstår du har tilbrakt ved den hulen.. Du sa for noen tråder siden at du boosta karakteren din til lvl 20 i over 10 timer med hula og har tilbrakt langt mer en halvtime ved hula med Titan classen din for å finne gear.

OK. Så dere ser ikke problemet at en person kan som jeg beskrev ikke gjøre en dritt å nå til lvl 20..

Herregud, hadde man ikke hatt bedre sjanse for å få noe bedre eller mer av noe så hadde man faen ikke stått der?! Det gir en klart fordel av å stå der.. Både gear, økonomisk og lvls..

På å ikke gjøre en DRITT bokstavelig talt.. Dere bare velger å gjøre noe fordi det er få der.. Å siden det er få der, så betyr det at problemet er faen ikke så jævlig utbredt enda.. Noe Bungie anser som lite problematisk at 10 av tusen folk gjør det. Problemet er ikke utbredt.. Men det bidrar til en negativ utvikling av spillet og da vil vi før eller siden se at de fikser det. Bare for at det ikke blir fikset i dette øyeblikket så er det fordi det er minimalt med tapere som bruker 10 timer med en hule. De har heller ingen oversikt på faktisk hvor mange som har boosta karakteren sin,.

Den eneste måten de kommer til å fikse dette på er av antall klager eller at de ser at flere heller står ved hula..

Problemet er ikke det at du farmer der.. Det er det at du ikke behøver å gjøre en dritt for å få det, eller lvl opp.. Du kan løpe i steinblokka, legge fra deg kontrollen og sette på en film.. Skjer det noe så kan du bare "redde" karakteren din..

Men liten vits å diskutere med noen som har tilbrakt halve spille tiden sin ved hula :) kos dere videre. Allerede forklart poenget mitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Det kalles grinding, og det er et element i absolutt alle MMOs som finnes i manns eksistens. Selv om du ikke liker det, så gjør andre det.

2. Det at man får experience og drops av andre spillere, selv om man ikke er i fireteam med dem, er en funksjon i spillet. Det er på ingen måte utnytting.

3. Det er laangt flere enn 10 av 10000 spillere, som du så fint sier, som benytter seg av muligheten til å grinde her, og andre steder (månen er også populært)

4. Les Bungie-forumene, du. Det er hundrevis, sikkert tusenvis, av kommentarer og svar som diskuterer dette. Bungie vet om det. Kanskje de fjerner muligheten, kanskje ikke. Gjenstår bare å se.

5. Det bidrar ikke til noen negativ utvikling i det hele tatt.

6. Jeg er enig at å stange hodet mot veggen (har sett noen gjøre det) er exploiting (teipbit på kontrolleren, anyone?) og jeg benytter meg overhodet ikke av muligheten. Ja, jeg grindet der fra 3-20 på Hunteren min i løpet av ti timer, men det var, som nevnt tidligere, i gruppe med to venner, hvor vi byttet litt på aktivitetsnivå. Game mechanic. Hvis Bungie ikke hadde hatt lyst til at du skulle få utbytte av andre spillere i nærheten av deg, så hadde de aldri løst loot/exp på den måten de har gjort.

Bra gjort å kalle folk som liker noe annet enn deg tapere. Jeg stod der på min andre karakter fordi jeg overhodet ikke hadde noe interesse av å gå gjennom samme story uten muligheten til å skippe en eneste cutscene og fordi det, jepp, som du sier, er raskere (tror jeg? Føles i alle fall sånn) å grinde til 20 enn å "queste" til 20.

Og nei, jeg har ikke tilbrakt mer enn en halvtime der med Titanen min. Hunteren, jepp, Titan, nei. Har fått én legendary der. That's it. Ellers er det kun experience jeg har fått. Har heller ikke fått Glimmer, aner ikke hvorfor. En del grønne engrams og en del blå, ellers ingenting.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Om det er noe nytt eller om det har vært der hele tiden vet jeg ikke. Men det er noe helt sykt med fiender som omringer dem som står å skyter inn i den hula. :D

Skjedde meg første gangen jeg tok meg en tur dit, var der alene når det startet skjønte ikke bæret og fikk det jævlig travelt med å knerte folk :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe imot at en lvl 24+ står der. Vet at det er dårlig med drop rate og tar lang tid..

Det jeg er imot er at en lvl 4 kan gå ditt å bli lvl 20 uten å gjøre særlig mye.. Det å bare stå der uten å gjøre noe..

Kan føre til en negativ utvikling.. Ikke det at en lvl 25 står der.. Han gjør det jo ikke for exp men fordi det ikke gir særlig utbytte i strikezone..

Enkelt å greit å gjøre at det er større sjanse for loot i strikezone/raids..

Gjøre noe slik som WoW.. Hvor jeg ikke er helt sikker på hvor mange lvls høyere du må være for at du ikke skal få exp fra mindre lvls.. Men si 5 lvls.. Er du lvl 10, så burde du ikke få like mye i exp for å drepe ting på lvl 3 som å drepe noen på lvl 12.. Da burde du få ingenting når man er såpass høyt..

Altså da er boosting fjernet..

Gjøre random loot drop rate større i strikeszone og raids.. Potensielt gjøre slik at siste bossen dropper loot ( alla Diablo) bare at det ikke er så sinnsykt mye.. Et par grønne og common burde være vanlig kost.. Også må man være heldig å få legendariske eller exotic gear i det droppet..

Så vips så er spillet mye gøyere enn å stå ett sted å vite at du er udødelig og grinde for å få gear..

Lenke til kommentar

Dem har gjort en liten ting med denne hulen på jorden. Med jevne mellomrom så kommer det en haug...å da mener jeg en haug med fiender. Mener ikke den eventen som skjer med den satellitten.

Om det er noe nytt eller om det har vært der hele tiden vet jeg ikke. Men det er noe helt sykt med fiender som omringer dem som står å skyter inn i den hula. :D

Det har vært der siden begynnelsen. Skjer omtrent hver andre eller tredje time. Skjer også andre steder.
Lenke til kommentar

Jepp, og leser man hva de sier er det omtrent oversett som dette: Det var ikke slik vi så for oss at man skulle få loot, så nå får dere mer loot andre steder (increased loot from other activities) og mindre her. Ingen exploit. Ingen ban-able offence. Bare sløvt game design. Tipper de har diskutert det opp og ned i mente, og at det har vært mye uenighet internt, og at det derfor har tatt lang tid å bestemme seg for noe.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Haha, alle dere som mente det var en del av spillet tok så til grader feil :-)

Når det blir et økende problem at folk utnytter. ( ja det kalles å utnytte spillmekanikken, når spillet ikke var ment for å være slik) det er da de først fikser det. :) Tok faktisk kontakt i stad og de sa at de først ble klar over det økende problemet forrige uke og at de var i gang i å fikse problemet allerede da.. Så sikkert noe problemer som har oppstått, er ikke "bare bare" å endre på ting som mange tror. Ting tar tid :)

Lenke til kommentar

Leste et intervju eller noe i den duren idag om at dem skal gjøre om på endel ting med loot i spillet. Slik at ting ikke blir så voldsomt random som det er nå. Men pokker om jeg finner igjen siden...slenger den ut om jeg finner den.

Bah! Fant den... http://www.eurogamer.net/articles/2014-09-25-bungie-nerfs-destinys-magical-treasure-cave?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=socialoomph

Mer info som er verdt å lese: http://www.bungie.net/7_Destiny-Dev-Notes/en/News/News?aid=12188

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Haha, alle dere som mente det var en del av spillet tok så til grader feil :-)

Når det blir et økende problem at folk utnytter. ( ja det kalles å utnytte spillmekanikken, når spillet ikke var ment for å være slik) det er da de først fikser det. :) Tok faktisk kontakt i stad og de sa at de først ble klar over det økende problemet forrige uke og at de var i gang i å fikse problemet allerede da.. Så sikkert noe problemer som har oppstått, er ikke "bare bare" å endre på ting som mange tror. Ting tar tid :)

Det var en del av spillet. Det var ingen utnytting. De bare likte ikke opplegget, og så at det var en del av en negativ trend hvor Strikes/annen content var mindre attraktivt enn cavefarming. Noe som er helt idiotisk, det er jeg enig i og har sagt meg enig i hele tiden. Så løsningen deres høres god ut. Nerfe cavefarming og buffe drops/rewards fra andre steder.
Lenke til kommentar

Den slutta å virke for meg på tirsdag kveld, så venta bare på det. Er på Xbox One.

Jeg håper virkelig de gjør noe med dette latterlige loot systemet. Nå har jeg spillt cruicible etter crucieble, og vært vitne til at helt tilfeldige får lilla engrams, imens jeg sitter igjen med null og niks gamg etter gang.

Det eneste som holder motet oppe er at i morgen kommer vel Xur på plass igjen, og denne gangen har jeg forhåpentligvis nok strange coins til å kjøpe noe. Hvis da ikke alt er til en annen type karakter enn Warlock da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...