Gå til innhold

Destiny: Hva tenker du?


Anbefalte innlegg

 

Synes dette fra IGN oppsummerer mitt inntrykk på storyfronten nokså godt (med forbehold om at jeg kun har "fullført" Old Russia to ganger - beta og live - foreløpig):

 

 

While the gameplay fundamentals are undoubtedly there, and the level designs are excellent, the actual missions that comprise the main story are little more than "go from point A to point B and shoot." There's barely any dialogue, practically no scripted events to effectively tell a story. Exposition dumps from Mecha-Dinklage are pretty much all you get.

 

 

Ja egentlig oppsummerer det mye. Det er merkelig siden Bungee har da vist at de kan lage en involverende historie og verden før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Har vel noe med deres mmo syn på destiny. Spillet er jo designet med mp bakhodet, og da går som regel story elementene rett ut vinduet på første og beste stoppested.

Lenke til kommentar

Par ting som trekker ned for meg.

 

Som nevnt er ikke story så engasjerende. Er dog bare level 8 og gjort 2 oppdrag på Moon, men føler det er 2 "oppskrifter" på oppdragene. Enten dra et sted og drep boss A eller dra et sted og forsvar det mot X waves. Litt kjedelig i lengden.

 

Antall ulike fiender er veldig begrenset og mange av de ligner på hverandre.

 

Får prøve meg litt på multiplayer snart. Kanskje det er mer gøy.

Lenke til kommentar

Historien er virkelig ikke noe imponerende i det hele tatt. Du blir kastet her og der uten videre forklaring. Det er VELDIG tydelig at de legger opp til å fortsette historien i expansions. Er ferdig med alle story missions som følger hovedserien, og tror jeg ikke får vite mer om historien så langt. Har virkelig ikke fått svar på en dritt av alt jeg lurer på.

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg ikke har fulgt så veldig med på storyen de første timene jeg har spilt.

 

Jeg koser meg med å spille coop med kompiser, og der er virkelig spillet meget bra :-) Ihvertfall det jeg har prøvd til nå..

 

For meg er Destiny en mmo shooter med levels, loot og sosial spilling med kompiser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Omfg. Fortsatt ikke noe fra Coolshop i dag. Mon tro om jeg gidder å chatte med dem for å klage ennå mer..

Har du fått noe fra de enda? Jeg er ekstremt skuffet over at det ikke lå i postkassa i går.. Spesielt etter som man kunne kjøpe det natt til i går (gamestop gunerius hadde nattåpent)! Siste gang jeg bruker Coolshop

Lenke til kommentar

Historien er virkelig ikke noe imponerende i det hele tatt. Du blir kastet her og der uten videre forklaring. Det er VELDIG tydelig at de legger opp til å fortsette historien i expansions. Er ferdig med alle story missions som følger hovedserien, og tror jeg ikke får vite mer om historien så langt. Har virkelig ikke fått svar på en dritt av alt jeg lurer på.

Har du fulgt med på hver eneste cutscene da?

Etter min mening så var ikke historien til Halo all verdens heller, men den var selvfølgelig bedre. Men det virker som de har i vektlagt multiplayer delen og andre aspekter av spillet en selve historien.

Destiny er som sagt et multiplayer spill og ikke noe singleplayer only så det sier seg selv hva de prioterer. Jeg vil tørre å påstå at over halvparten av spillerene ikke bryr seg så mye om storyen, men legger jo selvfølgelig merke til den når den virker dårlig.

 

 

Men ja, skulle ønske det var litt variasjon i storyen, det er stort sett dra ditt for å hente den tingen for så å forsvare seg mot angrep, for så å dra drepe en boss.

 

 

Det har jo blitt sagt at de ønsker at Destiny skal ha lang leve tid. Så man må jo regne med expansions som øker lvl cap(kanskje 10 lvls?), nye loot, og nytt område, nye strikezone osv osv.

 

Men nei, det er ikke noe Last Of Us Story, men om noen kjøpte spillet for hisorien sin del, så har man svelget hypen en stor del. For det ikke noe å skryte av.. Men det er multiplayer delen.

 

 

Er lvl 30 forresten lvl cap? Vet at ene Strikezone anbefaler lvl 24, så kan ikke være så veldig langt over det føler jeg.

Lenke til kommentar

 

Historien er virkelig ikke noe imponerende i det hele tatt. Du blir kastet her og der uten videre forklaring. Det er VELDIG tydelig at de legger opp til å fortsette historien i expansions. Er ferdig med alle story missions som følger hovedserien, og tror jeg ikke får vite mer om historien så langt. Har virkelig ikke fått svar på en dritt av alt jeg lurer på.

Har du fulgt med på hver eneste cutscene da?

Etter min mening så var ikke historien til Halo all verdens heller, men den var selvfølgelig bedre. Men det virker som de har i vektlagt multiplayer delen og andre aspekter av spillet en selve historien.

Destiny er som sagt et multiplayer spill og ikke noe singleplayer only så det sier seg selv hva de prioterer. Jeg vil tørre å påstå at over halvparten av spillerene ikke bryr seg så mye om storyen, men legger jo selvfølgelig merke til den når den virker dårlig.

 

 

Men ja, skulle ønske det var litt variasjon i storyen, det er stort sett dra ditt for å hente den tingen for så å forsvare seg mot angrep, for så å dra drepe en boss.

 

 

Det har jo blitt sagt at de ønsker at Destiny skal ha lang leve tid. Så man må jo regne med expansions som øker lvl cap(kanskje 10 lvls?), nye loot, og nytt område, nye strikezone osv osv.

 

Men nei, det er ikke noe Last Of Us Story, men om noen kjøpte spillet for hisorien sin del, så har man svelget hypen en stor del. For det ikke noe å skryte av.. Men det er multiplayer delen.

 

 

Er lvl 30 forresten lvl cap? Vet at ene Strikezone anbefaler lvl 24, så kan ikke være så veldig langt over det føler jeg.

 

 

Med tanke på ressursene bungee har investert for å produsere Destiny synes jeg de kunne lagt ned en litt større innsats. Selv World of Warcraft er jo spekket til randen av lore.

Lenke til kommentar

 

 

Med tanke på ressursene bungee har investert for å produsere Destiny synes jeg de kunne lagt ned en litt større innsats. Selv World of Warcraft er jo spekket til randen av lore.

 

 

Var da litt feil spill å trekke inn når WoW som hadde 3 spill med ganske mye lore fra starten av, og opp til warlords of draenor(?) så har ikke story vært så mye bedre siden wotlk.

 

Det sagt så er historien i destiny tynn ja, men helt ok for et multiplayer fps etter min mening.For øyeblikket så blire spille noen timer for meg så avslutter jeg med å stikke innom bungie.net for å lese igjennom grimoire kortene. Der man får litt mer kjøtt på den spinkle loren som vi blir servert ingame.

Lenke til kommentar

Tar du fram ghosten ser du hvilke oppdrag du skal til. Robåtene i the tower har kart.

Synes ikke det er noen loadinger, bortsett fra fra og til, men er de så lange da?

 

Hovedproblemet, som jeg ser det, er at Bungie forventer at vi setter oss inn i det spillet har å tilby på egenhånd. Det er svært lite brukervennlig for nye spillere. Ta et av de første oppdragene, der vi banker Wizard for eksempel. Jeg har gjort det med alle tre klassene, men har ikke peiling på om de to, tre andre folkene på laget er 'ekte' folk eller stokk dumme AI-folk.

 

Når jeg kom til the Tower ble jeg fortalt hvor jeg skal gå, og that's it. Jeg måtte lese en guide for å finne ut hvordan jeg skal kjøpe nye våpen (og hvorfor i svarte er ikke våpenselgeren ved siden av armorselgerene?) Ingen har fortalt meg noe som helst om at jeg kan lagre ting i et Vault, så jeg kan gi ting til de andre karakterene mine. Skip aner jeg ikke hva er vitsen med. (har et oppdrag på månen, men har holdt meg på jorden så langt. Er bare lvl 4 og 5.)

 

Alt i alt tyder veldig mye på at du allerede vet hva du skal gjøre i spillet, og hva de forskjellige tingene er. Det er ikke noe særlig problem å lære seg dette på egenhånd, men jeg skulle ikke ha vært nødt til å gjøre det. Og igjen, hvorfor er det ikke noe kart i The Tower? Jeg ser ikonene hvor folkene er, men ikke hva de faktisk gjør.

 

Med tanke på ressursene bungee har investert for å produsere Destiny synes jeg de kunne lagt ned en litt større innsats. Selv World of Warcraft er jo spekket til randen av lore.

Helt enig her. Jeg har åpnet ganske mye lore så langt, men hvorfor i helsike kan jeg ikke se det i spillet? Den eneste måten å se dette på og hva vi har åpnet er via en companion app på en smarttelefon eller på nettsiden til Bungie. Det blir for dumt. Er absolutt ingen grunn til hvorfor vi ikke kan se dette i selve spillet.

 

Så langt vil jeg si gameplay er svært bra, og fiendene varierte nok. Men resten? Meh... ville gitt spillet 7/10 så langt, men det kan jo selvsagt endre seg med de to, tre expansionsene og all DLCen de allerede har bekreftet... :(

Lenke til kommentar

 

Tar du fram ghosten ser du hvilke oppdrag du skal til. Robåtene i the tower har kart.

Synes ikke det er noen loadinger, bortsett fra fra og til, men er de så lange da?

 

Hovedproblemet, som jeg ser det, er at Bungie forventer at vi setter oss inn i det spillet har å tilby på egenhånd. Det er svært lite brukervennlig for nye spillere. Ta et av de første oppdragene, der vi banker Wizard for eksempel. Jeg har gjort det med alle tre klassene, men har ikke peiling på om de to, tre andre folkene på laget er 'ekte' folk eller stokk dumme AI-folk.

 

Når jeg kom til the Tower ble jeg fortalt hvor jeg skal gå, og that's it. Jeg måtte lese en guide for å finne ut hvordan jeg skal kjøpe nye våpen (og hvorfor i svarte er ikke våpenselgeren ved siden av armorselgerene?) Ingen har fortalt meg noe som helst om at jeg kan lagre ting i et Vault, så jeg kan gi ting til de andre karakterene mine. Skip aner jeg ikke hva er vitsen med. (har et oppdrag på månen, men har holdt meg på jorden så langt. Er bare lvl 4 og 5.)

 

Alt i alt tyder veldig mye på at du allerede vet hva du skal gjøre i spillet, og hva de forskjellige tingene er. Det er ikke noe særlig problem å lære seg dette på egenhånd, men jeg skulle ikke ha vært nødt til å gjøre det. Og igjen, hvorfor er det ikke noe kart i The Tower? Jeg ser ikonene hvor folkene er, men ikke hva de faktisk gjør.

 

Med tanke på ressursene bungee har investert for å produsere Destiny synes jeg de kunne lagt ned en litt større innsats. Selv World of Warcraft er jo spekket til randen av lore.

Helt enig her. Jeg har åpnet ganske mye lore så langt, men hvorfor i helsike kan jeg ikke se det i spillet? Den eneste måten å se dette på og hva vi har åpnet er via en companion app på en smarttelefon eller på nettsiden til Bungie. Det blir for dumt. Er absolutt ingen grunn til hvorfor vi ikke kan se dette i selve spillet.

 

Så langt vil jeg si gameplay er svært bra, og fiendene varierte nok. Men resten? Meh... ville gitt spillet 7/10 så langt, men det kan jo selvsagt endre seg med de to, tre expansionsene og all DLCen de allerede har bekreftet... :(

 

Ja en ting er at man ikke kan lese Grimroire'ene in-game, men både i appen og på nettsiden er det så utrolig hassle å lese dem med masse animasjoner og dilldall som gjør det utrolig tidkrevende.

Lenke til kommentar

Og hva med noe så enkelt som at jeg har armor som gir pluss til strengt og discipline? Hva betyr de forskjellige statsene? Man må faktisk sjekke detaljene på utstyret for å se hva det er. Merkelig nok er Strength bare for å redusere cooldown på kastekniven (hvorfor?), og har ingenting med melee damage å gjøre (hvorfor ikke?). Discipline gir oss kortere cooldown på granaten (hvorfor!), Intellect gir kortere cooldown på spesialangrepet, og Light øker levelet vårt (igjen, hvorfor!!!!). Så hvorfor skal jeg gidde bruke noe som helst med mer strength eller discipline? Hvorfor ikke bare makse Light? Skjønner ikke bæret av dette.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...