Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Dama utsatt for Date Rape drug i praha

Anbefalte innlegg

Heisann,

kjæresten min er i praha med en veninne og lørdagskveld har hun hatt blackout der hun ikke husker noe i 3-4 timer, men hun har vært bevisst.

i starten var hun giret, danset og rørte seg mye, og iløpet av den tiden klinet hun med en fyr og "jokket" på flere på dansegulvet. dette var observert av veninnen hennes.

Hun hadde ikke drukket veldig mye før hun ble slik, og mistenker at noen har puttet noe i hennes drink.

Hun husker ikke at noen har overfalt henne eller at hun har hatt sex med noen, men hun sier at hun ikke kan vite det helt sikkert. men hun tror ikke det har skjedd.

hun husker at etterhvert ble hun dårlig og spydde i et busskur og deretter tok taxi rundt for å finne veninnen sin igjen. hun kjente ikke igjen veninnen og snakket mye engelsk. hun vekslet mellom å gråte og flire etter de var kommet på hotellrommet, og hun hylskrek men jeg snakket med henne i telefonen før hun la seg, men like etter sa veninnen i telefonen at hun satt og vekslet mellom å flire og gråte, og som om at det virket at hun var dopet ned.

Jeg har prøvd å lete etter litt info om date rape drugs, men vet ikke om det ligner på den effekten man får av slikt dop.

det jeg stusser litt på er at hun selv har klint med minimum 1 fyr (hun husker ikke om det var flere) og jokket og tafset på flere, siden jeg trodde date rape drugs gjorde kvinner slappe og ute av stand til å røre og bruke kroppen noe særlig samt hukommelsestap.

Jeg synes dette ligner mere på en blackout av å ha drukket for mye alkohol.

tingen er at jeg stoler på det hun sier og hun har vært ærlig og åpen, og jeg har stresset for å få henne til en lege for å få sjekket om hun har blitt overfalt på noen som helst slags måte, og samtidig sjekke om hun har fått i seg noe dop.

er det noen som vet mer om date rape drugs og om dopet gjør at hun "prøver seg" på andre gutter? og hvor lenge kan man finne spor av dopet etter inntak fra prøver?

Takk for svar

Anonymous poster hash: a70ea...ce7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke uvanlig at man har mange «gode» unnskyldninger etter litt utroskap på byen. Dama de har nok kost seg masse vil jeg tro. Ikke bit på løgner og tøv fra en venninne.

Rusmidler er aldri noen unnskyldning for dårlig oppførsel. Selv om vi alle er lært opp til og tro det.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Dersom det er øl hun har drukket kan man fort gå på en smell med for mye alkohol i utlandet, fordi alkoholprosenten stort sett er en god del høyere enn i Norge. Man kan derfor bli fullere enn man tror og i et raskere tempo enn man er vant til.

Lenke til kommentar

men hun har fått i seg dopet ufrivillig, og ikke vist effekten av det. hvis noen nå har hatt noe i drinken hennes.

men hva slags dop kan "føre til" slik oppførsel? om jeg kan si det slik?

Alkohol først og fremst. Men det er ingen unnskyldning. Dama har kost seg og angret sin adferd. Helt normalt da og finne på en god historie.

Lenke til kommentar

Ikke uvanlig at man har mange «gode» unnskyldninger etter litt utroskap på byen. Dama de har nok kost seg masse vil jeg tro. Ikke bit på løgner og tøv fra en venninne.

Rusmidler er aldri noen unnskyldning for dårlig oppførsel. Selv om vi alle er lært opp til og tro det.

Klart og konsist svar som viser erfaring og innsikt i problemstillingen. :) Dette var det første som streifet meg også. Skal naturligvis ikke avvise at historien er reell, men det er all grunn til å være skeptisk. Så mange lettlurte fjols, men det er forståelig, man tror jo helst godt om andre, spesielt den man elsker.

Likevel tror jeg det er best du handler som om historien er sann på dette tidspunktet. Det synd å legge sten til byrden hennes nå om dette er sant. Hun trenger at du tror på henne. Men ta det opp når hun kommer hjem. Dette gjør du i en rolig tone, ikke i forbindelse med en krangel. Fortell at du ønsker å tro på henne, men samtidig vil du ikke være et lettlurt fjols. Det vil ikke hun at du skal være heller. Hvis det er noe å tilgi, så er det viktig at du får høre sannheten, da kan hendelsen brukes til noe positivt ved at den bygger tillit mellom dere.

Endret av Horten Market
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rape drug er nok veldig utbredt i enkelte land, særlig i turistbyer.

Noen bruker det for at offeret skal havne i en tilstand der han/hun ikke er i stand til å passe på sine verdisaker, andre for voldtekt.

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

"Date rape drug" er ikkje eit bestemt stoff, så eventuelle effekter kan variere mykje alt etter kva stoff det er snakk om. Men ofte så har slike date rape drugs det til felles at dei skal slå ut offeret slik at dei mister bevistheita.

Slik som du forklarer symptoma her så minner det mest om vanlig alkoholinntak. Når ein drikker i utlandet (syden) så er det lettare å bli full enn heime. Grunnane til dette kan være mange, men typisk er drinkane sterkare og billegare enn heime. Varmen gjer deg også meir tørst slik at det er lettare å drikke for mykje.

Ofte drikk ein også litt heile dagen og bygger opp ein promille, når ein då starter å drikke mykje om kvelden så er det lett å bli veldig full.

Svært høg promille tar tid å bygge opp, så dersom du drikker berre ein kveld (slik som vi er vandt med i Norge) så begrenser det seg kor full ein kan bli. Men dersom ein drikk dødnet rundt i fleire dagar så kan ein få ein langt høgare promille enn kva som er vanlig.

Men når alt dette er sagt, så kan det fortsatt hende at ho har blitt dopet, men eg ser det nesten som like sannsynleg at ho har fått i seg "vanlig" dop og ikkje date rape drugs.

Om nokon hadde dopa henne for å voldta så vil eg tru at venninene hadde plukka opp på det, personen som hadde hatt slike hensikter ville f.eks ikkje latt henne taxi åleine. Ein eventuell voldtektsmann hadde prøvd å få henne i ein taxi for å reise tilbake til hotellet.

Men om ho har vært full og litt flørtete så er det ikkje umogleg at ho har kommet i kontakt med nokon som bruker narkotika og at ho har blitt tilbudt dette og tatt imot frivillig.

Så personleg så trur eg at dette er ei unskyldning for oppførselen, men du kan ikkje heilt avfeie at ho har fått i seg noke som ho ikkje skulle hatt i seg. Eg kjenner ikkje godt nok til dei forskjellige partydopa til å kunne seie om symptoma kan skyldast noke anna enn vanlig alkohol, så eg skal ikkje utelukke den muligheita. Men eg har også sett slik oppførsel på personar som kun har inntatt alkohol.

Lenke til kommentar

Jeg ble dopa med et eller annet i Tyrkia (chartertur) for maaaange år siden. Fikk black out...husker bare bruddstykker...ikke hvordan jeg kom fra diskoteket til hotellet...husker at jeg besvimte på et bad (fordi noen prøvde å utføre sodomi)...heldigvis kom jeg meg inn på hotellrommet mitt til slutt, like hel. Dette var for ca 25 år siden. Det er sikkert verre i dag?

Tro på henne du.

ps. Det kan ha vært vanlig alkoholoverdose også da..

Endret av hebbelilla
Lenke til kommentar

Jeg ble dopa med et eller annet i Tyrkia (chartertur) for maaaange år siden. Fikk black out...husker bare bruddstykker...ikke hvordan jeg kom fra diskoteket til hotellet...husker at jeg besvimte på et bad (fordi noen prøvde å utføre sodomi)...heldigvis kom jeg meg inn på hotellrommet mitt til slutt, like hel. Dette var for ca 25 år siden. Det er sikkert verre i dag?

Tro på henne du.

Det er en myte at det foregår mye ufrivillig doping av folk ute. Vi har kun få tilfeller der kvinner har fått eks. Rohypnol i drinken. Det ble en gang kalt voldtekts drink. Men slikt skjer svært sjeldent. Men de som gjerne driter seg ut i fylla, de hevder ofte at de har blitt dopet. Grei måte og unnskylde sin adferd på.

Lenke til kommentar

date rape drugs gjør ikke damer løsere og at dem prøver seg på folk på byen, har ingen slik effekt i det hele tatt. Så her har nok dama di vært på jentetur og kosa seg litt mere enn hva samvittigheten hennes tålte. Det er ingen veksling mellom gråt og glede heller. Date-rape drugs gjør dem apatiske og ute av stand til å handle på sine egne valg, dem bare blir helt slappe og bryr seg ikke om hva som skjer rundt dem.

Det å jukke på folk på dansegulvet har INGENTING med dop å gjøre. Ikke vær han som tror på sånt da....

Lenke til kommentar

Tro på henne du.

Det er en myte at det foregår mye ufrivillig doping av folk ute. Vi har kun få tilfeller der kvinner har fått eks. Rohypnol i drinken. Det ble en gang kalt voldtekts drink. Men slikt skjer svært sjeldent. Men de som gjerne driter seg ut i fylla, de hevder ofte at de har blitt dopet. Grei måte og unnskylde sin adferd på.

Ja, hvem har ikke drete seg ut i fylla...når alkoholen går inn, går vettet ut. Sikkert sant det du sier, at det som oftest er selvforskyldt. Greit å ha noen å skylle på, men akk..:-/ (busted)

Endret av hebbelilla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...