Yippee Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Har en Mazda 323f (1,5 16v 98mod) som fusker under pådrag og motbakker.. holder jeg jevn gass og kjører ned eller rett fram, kjenner jeg ikke noe til det. virker som falsk luft, men finner ikke noe antydning til det... bytta plugger da jeg kjøpte bilen, men blei ikke bedre.. den har bare rulla 134 000km. Lukter også litt "råtne egg" noen ganger. og da tenkte jeg på coil. men vil ikke kjøpe dette før jeg vet noe mer... Luftmengdemåler har jeg koblet ut når bilen går, og da dør den nesten ut, så den skal virke... Trenger virkelig hjelp her... Takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Pluggledninger? Vakuumsensor? Kan være cool, må nesten låne en som er ok og teste... Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 29. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2014 Pluggledninger er ikke byttet, skal sjekke dem etterpå.. vakumsensor vet jeg ikke hvor sitter? er så forbanna mange følere og sensorer på den bilen... hva med lambasonde? Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Råttent egg kan komme av dårlig katalysator eller at det er kommet uforbrent bensin inn i den, noe som igjen kan føre til dårlig katalysator... kunne jo være noe feil på bensin/luft blandingen. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 29. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2014 Takker for svar! noe jeg ikke har nevnt er at den er like ille om den er kald eller varm.. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Jeg ville bytta plugger og ledninger først i alle fall. Fusk under belastning kan tyde på feil i høyspentdelen siden problemet oppstår ved høyt sylindertrykk. Høyt sylindertrykk fordrer høy tennspenning, som igjen gjør at svake punkter i høyspentdelen stresset og kan ha overslag. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 30. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2014 er ikke helt sikker på om det er ledningene.. for når jeg kjører når det er fuktig eller regner, er den ekstra ille.. så jeg trur det må være noe annet. plugger er byttet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Er ledningene morkne eller dårlige kan det jo lettere bli overledning når det er fuktig(?) Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 30. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2014 Er ledningene morkne eller dårlige kan det jo lettere bli overledning når det er fuktig(?) sant det.. ledningene ser veldig bra ut, men har ikke sett på kontaktplaten på dem enda. skal sjekke det etterpå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå