Gå til innhold

Linux på PDA-maskin

Anbefalte innlegg

Jeg har en eldre Casio Cassiopeia E-115 som jeg ønsker å bruke til Linux. Operativsystemet som medfølger som standard, PocketPC2000 holder ikke helt mål om dagen - DOS-basert og det som verre er - og "multitaskingen" (i den grad en eksisterer) er mildt sagt elendig.

Jeg ønsker derfor å prøve Linux på den. Men jeg har virkelig ikke peiling på hva jeg skal bruke for å kunne gjøre dette. Er det distribusjoner også her - passer de til forskjellige prosessorfamilier (MIPS, ARM osv.) og hva av Linux-programmer vil fungere - WindowEnviornment osv.?

Hadde vært morsomt å høre folks erfaringer med Linux og PDA og hva man burde bruke. Linker er også av interesse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NetBSD ser ut til å være eneste alternativ for MIPS. Det er i og for seg uaktuelt, da jeg skal arbeidde på denne PDAen og ikke leke. Jeg trenger i utganspunktet en Embedded Office-pakke og et vindussystem som enkelt kan ta i bruk pennen som medfølger.

NetBSD er dens rake motsetning. Ingen lyd, ingen penn, intet grafisk vindussystem uten stor knoting og tull.

Nei, ser ut til at jeg må bruke PocketPC 2000 en stund til - til noe kommer "out-of-the-box".

Lenke til kommentar
Om jeg hadde hatt en PDA, og uansett hvor nytt/bra OS det er på den, så hadde jeg jommen meg prøvd å mekke inn en *NIX på den...

Selv om det allerede var en *NIX paa den? Er jo noen kule PDA'er som bruker embedded linux ;) Og 2.6 har jo 0kt embedded st0tten...

Seff...

Må jo h4x0rr-e den mest mulig :p

Lenke til kommentar
Kansje det hadde vært noe for Psion REVO'n?

jaja er ikke et M$ system så ikke så farlig, hadde det bare virket med linux... :shrug:

Psion Revo bruker Symbian.. (har en slik en ja :>)... Bare.. Den er ødelagt litt tror jeg, stort hull i batteriet :(:(:/ jeg savner den pda'en.. Var kult å programmere på bussen osv :>

Eller skrive til heimesia lr.no.. Alle avtalene mine var der også... hmmm.. *lengte*.. Laptopen er liksom for stor, og ikke bygget for sånne små herlige ting som Revo'en var..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...