Gå til innhold

Hvilket spill synes DU er mest lærerikt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å, ja, jeg så det i BP3 i byen igår. Kommer Gamer.no kanskje til å anmelde det? Det spillet får jeg ønske meg til jul. Smått med penger for tiden.

 

Ja, det spillet skal jeg også ha meg. Mener at BP serien er uten tvil de spillene som er mest lærerike, du lærer om alt fra elefanter til drinker her :p

 

Men det blir nok ikke julegaven min...

Der ønsker jeg meg Pro Evolution Soccer 3 til PS2 og en Håndkontroll (den forrige tok kvelden :D )

Lenke til kommentar
Leasure Larry, var ikke det de spillene heter ?

Leasure-suit Larry Ja :), forøvrig sju _meget_ underholdende spill, om enn på sin egen måte.

Selv må jeg nok svare Backpacker I & II på mest lærerike spill, og kanskje Pointbreaker som florerte på internett for en liten stund tilbake?

Mener å huske at det var noe av det samme som backpacker, bare med en liten vri angående premier og andre spillere.

Har også lært meg masse engelsk av gamle lucasarts-spill, og andre adventure-spill forøvrig, bla. Monkey island, hvor jeg ser på Guybrush som broren jeg aldri fikk ;) (Jeg har en bror, men *hysj*)

Lenke til kommentar

Monkey Island: Curse of Monkey Island lærte meg å se på problemløsing fra alle mulige vinkler.

 

BackPacker lærte jeg masse rart av, men fakta opplysninger har en tendens til å forsvinne ut av hodet mitt over tid.

 

CM lærte meg hvor viktig taktikk og lagsammensetning er i fotball, hjelper ikke å ha verdens beste spiller på hver enkelt posisjon når de ikke kan utfylle hver andre. Lærte altså mye om å sjefe og lagarbeid.

 

Civ2 lærte meg mye om gamle sivilisasjoner, som fasinerer meg den dag i dag, hvor mange av dere visste at Inkaene fant opp batteriet og den mekaniske klokka?

 

Kommer ikke på fler akkurat nå, men som dere ser er ingen av spillene på lista mi nye, noe å tenke på?

Lenke til kommentar

Quest for glory 1 aga version på amiga.. Gode gamle sorten der man måtte skrive alt man skulle gjøre, endel mindre "pek og klikk".

Ellers ha vi jo, Daggerfall med minst like mye å lese som etterfølgeren (Morrowind)

Planetarion.. ikke no var som å spille det fra jeg var 11-14år.. Merket nok en dramatisk økning i engelsk kunskaper der ja.

Også har jeg nok plukket opp veldig mye forskjelligt fra diverse spill gjennom åra, har spilt siden jeg var 3år på Sega 16bit'en.. For så å gå over til Amiga få år etter..

Alt i alt, så er det nok mine engelsk kunskaper det har hatt mest å si for.

Lenke til kommentar

Hmmm...

 

Max Payne - Lærer deg at du kan bli skutt sånn ca hvor mange ggr du vil bare du knasker nok dop.

 

Enemy Territory - Lærer deg at om du skulle knaske for lite dop kan ei sprøyte m gul eller grønn væse i gjennopplive deg alikavell!

 

Postal 2 - Lærer deg at Politiet gir f.. i deg selv om du har drept et tonn mennesker bare du tar en hvil og slapper litt av en stund.

 

Counter Stike - Lærer deg at det å være terrorisk faktisk kan var gøy.

 

Civelization-serien++ - Lærer deg at alle kan ta over verden om de bare vil og går litt inn for det.

 

NFS-serien - Lærer deg at å kjøre fort fra purken er det som er riktig.

 

Resident Evil - lærer deg at Zombier faktisk finnes

 

CM4 - Lærer deg at ALLE kan gjøre en bedre jobb med det norske landslaget enn Semb.

 

OG

Mario - Lærer deg at Skillpadder er farlige saker, og om du har pigger på ryggen vil de til et eller annet tidspunkt kidnappe Mette marit og prøve å ta over verden...

Endret av Corduroy
Lenke til kommentar
BackPacker, ja, det må jeg skaffe meg igjen. Rågøy spill. :)

 

Tror spill hjelper mest på kreativiteten og skriveferdighetene. Jeg lurer fælt på åssen skriveferdighetene mine i engelsk hadde vært uten dataspill. I rollespill leser jeg en del, samtidig som at jeg i online rollespill kommuniserer masse med andre på engelsk. Lærer mye av sånt.

 

:-)

 

Edit: Tilfeldigvis var det en artikkel i Aftenposten i dag. Den lille-putt versjonen... Aftenposten Idag, heter den vel. Tror det var side 3. Men det er vel ikke sånne spill som vi spiller, men allikevel... :)

veldig enig med backpacker. har både 1ern og 2ern, og de er vel blant de spillene jeg har likt best noensinne... spilt de sykt mye og lært utrolig mye dumt, blant annet at det er ca. 92150 parkeringsplasser i verdens største parkeringshus som ligger i Chicago. Masse nyttig informasjon også, mye jeg tror jeg faktisk har hatt bruk for enkelte ganger :p Har backpacker 3 kommet ut? ikke backpacker junior, ikke globetrotter, men gode gamle backpacker i sin tredje utgave... nei, må snart starte å spille backpacker igjen...

Backpacker 3 kom akkurat. På cdon.com var release datoen 25.10.2003, så da er det bare å bestille.

 

http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=904...uct&prod=205395

 

Her er en anmeldelse av spillet : http://aftenbladet.no/nyheter/monitor/arti...rticleID=176698

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...