Gandi Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Hei, Har et problem med Samsung S4. det fungerer å sende/motta MMS, men kan ikke bruke mail/internett/facebook/etc. Skrur jeg på Wifi, så fungerer alt. Har sjekket innstillingene mot en Samsung Tab, der alt fungerer, de er like. Har også byttet SIM-kortene, problemet følger telefon/tablet. Men, det som er litt merkelig, er at når man sender MMS, så får jeg opp en melding om at jeg mangler mobilnettverk. Men MMS'en blir sendt.... Prøver jeg å gå inn på www.vg.no, så kommer det opp at det ikke er kontakt med DNS. Men, hvis jeg så får en MMS, så blir siden plutselig lastet inn. Nei, ikke en som har ligget i cachen, men siste oppdatering. Prøver jeg å lese en artikkel, så kommer samme feilmelding om ikke kontakt med DNS (fordi jeg ikke har tilgang til mobildata). Tjenesteleverandør er OneCall. Har sjekket settingene under Tilgangspunktnavn, og alt er likt. Som sagt så er de like på telefon og tab, og på tab'en fungerer alt. Dette var noe som skjedde plutselig. Har prøvd å ta ut batteri, uten hell. Noen som har noe forslag til hva som kan sjekkes? Anders Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Har du satt på roaming? Lenke til kommentar
Gandi Skrevet 29. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2014 Jepp, både pakkedata og roaming er huket av. Anders Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Ok. Da vet ikke jeg. Annet enn at du ikke er den første jeg hører som har problemer med mms eller internett med OneCall som operatør. Er en av grunnene til at jeg aldri anbefaler OneCall.... Lenke til kommentar
Gandi Skrevet 29. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2014 Men på tab'en funker både internett og mms, og den har også OneCall. Det er det som er så merkelig. Basert på det så antar jeg det er et problem med telefonen. Men siden den laster nettsider når den mottar mms, så håpet jeg det var en eller annen innstilling som var endret..... Anders Lenke til kommentar
oOF Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Jeg får ikke MMS til å fungere spesielt godt med Onecall på alle telefonene jeg har hatt, både Android og WP8. Ikke noe stor deal for meg, men jeg kan godt skjønne at det er irriterende for de som sender mye bilder. Lenke til kommentar
Gandi Skrevet 29. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2014 Nå er det mobildata som ikke fungerer her, MMS fungerer fint. Og det virker som at mottak/sending av MMS gjør at nettsider blir lastet, men bare første siden. Skal man videre inn, så må man sende/motta ny MMS.... Anders Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå