Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg har vært forskjølet i mer enn 1 måned

Anbefalte innlegg

Jeg er snart 18. Jeg er egentlig sjelden syk, men når jeg først er syk så varer det lenge. Jeg går også sjeldent til legen, hvis jeg ikke har en ekstra ordinær sykdom, for jeg vet at legen uansett bare vil gi meg tabletter, da gjør det oftest ikke noe å bare vente til sykdommen er over. Jeg husker faktisk ikke sist gang jeg var hos legen.

Nå har jeg vært forskjølet i mer enn 1 måned. Hoste, masse snørr, vondt i hals(følt som piggtråd). Dette har vært varierende fra dag til dag. 90% av dagene har jeg hatt masse snørr i nesa, måtte snyte meg uvanlig mange ganger, hosten var veldig sterk i begynnelsen og den er blitt litt mindre nå, men er der fortsatt. Hals har verket helt vanvittig de siste dagene, jeg har prøvd varm melk, honning, masse greier, huff, og nå to dager siden kjøpte jeg doc, og den roet seg litt ned.

Jeg ligger oftest ikke i senga når jeg har en sykdom, trener, spiller fotball, går på skole. I en periode hadde jeg så mye snørr i nesa at jeg ikke klarte å puste gjennom nesa på skolen. Det er snakk om tyktflytende klissete guide. Måtte snyte meg ofte, ble overasket over hvor mye snørr som kan lagres i nesa, wow. Dette skjedde under eksamen også, jag var mer fokusert på når neste utbrudd var, fordi det ble altfor mye snø i nesa at det nesten starta å renne ut, man kunne se snøret dekke hele nese inngangen med det blåtte øye. Det ble mange snytinger der.

Anonymous poster hash: 01d86...b80

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom deg til legen, mann. Er mange seriøse ting som gir forkjølelseslignende symptomer, så det burde man ikke ta for lett om det varer en stund. Kan være en mer seriøs virusinfeksjon, lungebetennelse, eller kanskje noe ny allergi som har dukket opp. Er også noen type forgiftninger som gir slike symptomer.

Lenke til kommentar

Jeg er snart 18. Jeg er egentlig sjelden syk, men når jeg først er syk så varer det lenge. Jeg går også sjeldent til legen, hvis jeg ikke har en ekstra ordinær sykdom, for jeg vet at legen uansett bare vil gi meg tabletter, da gjør det oftest ikke noe å bare vente til sykdommen er over. Jeg husker faktisk ikke sist gang jeg var hos legen.

Nå har jeg vært forskjølet i mer enn 1 måned. Hoste, masse snørr, vondt i hals(følt som piggtråd). Dette har vært varierende fra dag til dag. 90% av dagene har jeg hatt masse snørr i nesa, måtte snyte meg uvanlig mange ganger, hosten var veldig sterk i begynnelsen og den er blitt litt mindre nå, men er der fortsatt. Hals har verket helt vanvittig de siste dagene, jeg har prøvd varm melk, honning, masse greier, huff, og nå to dager siden kjøpte jeg doc, og den roet seg litt ned.

Jeg ligger oftest ikke i senga når jeg har en sykdom, trener, spiller fotball, går på skole. I en periode hadde jeg så mye snørr i nesa at jeg ikke klarte å puste gjennom nesa på skolen. Det er snakk om tyktflytende klissete guide. Måtte snyte meg ofte, ble overasket over hvor mye snørr som kan lagres i nesa, wow. Dette skjedde under eksamen også, jag var mer fokusert på når neste utbrudd var, fordi det ble altfor mye snø i nesa at det nesten starta å renne ut, man kunne se snøret dekke hele nese inngangen med det blåtte øye. Det ble mange snytinger der.

Anonymous poster hash: 01d86...b80

Jeg ville gått til lege. Men jeg ble forkjølet lenge da jeg fikk lungebetennelse, og en gang da jeg fikk kyssesyken. Av og til kan en forkjølelse sitte lenge i kroppen, men ber deg gå til legen å ta blodprøver. Alt er sikkert bra, men du kan ha en liten lungebetennelse eller bronitt eller noe.

Anonymous poster hash: adae0...999

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...