Gå til innhold

Bygge pc selv? Eller kjøpe denne?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Håper du blir fornøyd med valget ditt. Fra du åpnet tråden din til du tok et valg gikk det mindre enn 24 timer, så jeg syntes ikke du kan være så "misfornøyd" med at ingen svarer.

 

Generelt får man mer igjen for pengene ved å bygge selv, men det kan se ut som du har kjøpt en 'Demo' på Komplett, så muligens har du gjort et greit kjøp der (får ikke opp noen pris). Håper ikke du har betalt alt for mye for den, fordi den kan ikke klokkes, har ikke SSD og har lowend PSU og entrylevel skjermkort.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Betalte 5000 for den. Skjønte at det ikke var top model, men jeg tror den vil greie seg ganske greit for mitt bruk? Betalte jeg for mye tror du? Vet at jeg kunne ha bygget selv, men med frakt og slikt kunne det fort ha gått over 6000. Ssd har jeg, så bare installerer den. Tror den største bekymringen for meg her kan bli prosessoren, kanskje den ikke strekker nok til redigering..? Men kan i verst fall oppgradere den. Men er det verdt å oppgradere komponentene i denne pcn etter hvert? Eller er dt bedre å bare kjøpe ny?

5500,- kr var det jeg betalte, beklager

Lenke til kommentar

Ohh takk! Hvorfor er det så viktig å bytte psuen? Den tilfører vel nok strøm til komponentene? Vil jeg merke noe forbedring hvis jeg bruker en psu med høyre volt? Og på hvilken måte?

Om du skal ha ny prosessor vil du trenge mere strøm og dermed må du bytte PSU'en. Det er dette de mener.

 

Kjøp mere RAM du :-)

Lenke til kommentar

Ohh takk! Hvorfor er det så viktig å bytte psuen? Den tilfører vel nok strøm til komponentene? Vil jeg merke noe forbedring hvis jeg bruker en psu med høyre volt? Og på hvilken måte?

 

Forskjellig PSU leverer forskjellig kvalitet på strøm. Om det står 500W på en PSU så betyr ikke det at den leverer 500W hele tiden. Om du vil vite mer om PSU så kan du se litt på Sveibuen sin tråd om dette.

Men som Dapp47 skriver over her: kjøp en pakke med RAM av samme kvalitet som de du nå har så får du enda mer utbytte av maskinen din når det gjelder redigering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...