Gå til innhold

Spørsmål om logitech z-680 (ikke de sp som er andre steder)

Anbefalte innlegg

Jeg har nå mine høyttalere forran meg. Jeg har noen sp.

Hvor lenge skal de spilles inn?

Jeg har en hisse lyd i dem, må jeg bytte hele settet for og få fjerna det? (det iriterer meg egentlig ikke, pc`n bråker 10x mer og jeg har de kunn på når jeg bruker dem)

Coax kabel fra høyttalerne til DVD`n min, må jeg kjøpe det uten om? følte ikke med.

Optical kabel fra sette til pc`n må jeg vel og kjøpe uten om? De tre kabels greine i en som følte med er i vertfall ALTFOR korte.

Jeg må ha noen lengere ledninger fra høyttalerne til bassen, er det noen spessielle jeg burde ha?

Når jeg ser på DVD vil da Dobly digital pro logic og dts skru seg på automatisk, eller må jeg velge det selv? På efekter kan jeg velge mellom 6Ch Direct, Stero, stero 2x PL musikk og movie. Jeg anter at PL står for pro logic, vil dts skru seg på selv mens jeg manuelt må velge pro logic?

Kommer kanskje fler sp etter hvert. kanskje.

EDIT: hvet at noen av sp. er andre steder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor lenge skal de spilles inn?

Spillte ikke inn mine i det hele tatt jeg. ;) Var nok for gira til å tenke på det også da. hehe. Men spillte ikke høyt den første tiden. Så tror ikke at de er så overfølsomme for å ikke bli spillt inn.

Jeg har en hisse lyd i dem, må jeg bytte hele settet for og få fjerna det? (det iriterer meg egentlig ikke, pc`n bråker 10x mer og jeg har de kunn på når jeg bruker dem)

Den White Hiss får man ikke bort nei, ei heller om du sender dem i retur og får nytt sett. Logitech har sett på saken og de har ikke funnet problemet, bortsett fra at det har med kontrollboksen å gjøre. Uannsett, plager ikke meg heller, den white-hiss lyden er mye lavere enn all annen støy hos meg, samt så øker den heller ikke i volum om du skrur opp lyden. Er bare bakgrunns støy og når kontroll boksen er påslått. Hører den kun når jeg aktivt lytter etter den og er nærme en av høytalerene.

Coax kabel fra høyttalerne til DVD`n min, må jeg kjøpe det uten om? følte ikke med.

Må nok kjøpe det ja, om det ikke fulgte med i esken. Coax fulgte ikke med hos meg heller.

Optical kabel fra sette til pc`n må jeg vel og kjøpe uten om? De tre kabels greine i en som følte med er i vertfall ALTFOR korte.

Optical kabel må nok også kjøpes separat, husker ikke helt om det fulgte med, men tror ikke det gjorde deg. Kan jo hende jeg husker feil.

Jeg må ha noen lengere ledninger fra høyttalerne til bassen, er det noen spessielle jeg burde ha?

Har du penger så kan du jo kjøpe kabler til 200tusen kroner per meteren da. hehe, men trenger man det? Nope, sier jeg. Stikk innom en Hi-Fi sjappe, eller Thorsov Bilrekvisita eller noe slikt. Kjøp vanlig 1mm eller 1,5mm høytaler kabel. Lodd så endene sammen, evt få hjelp til det slik at du får festet dem i terminalene. Regner med at det skal holde for de fleste med den dimensjon og kvalitet. Skal nok bytte ut kablene mine jeg også snart, kjører på de små pinglene som fulgte med enda, og funker faktisk også. hehe ;)

Når jeg ser på DVD vil da Dobly digital pro logic og dts skru seg på automatisk, eller må jeg velge det selv? På efekter kan jeg velge mellom 6Ch Direct, Stero, stero 2x PL musikk og movie. Jeg anter at PL står for pro logic, vil dts skru seg på selv mens jeg manuelt må velge pro logic?

Hakke peil faktisk. hehe. HAr du sendt mail til Logitech support om dette? Om det da ikke står på noen Faq hos dem da... :)

Lenke til kommentar

Takker for svaret!

Klarte ikke og vente på at jeg kunne spille dem inn jeg heller :roll: Har spilt ca. 9t på passe lavt (fikk dem i går) for litt siden spilte jeg HØYT. :wink:

Jeg prøvde de på DVD av ringenes herre på datan (har ikke fåt kobla til stasjoner enda) Lyden der var lav, enda jeg hadde høyttalerne på max :-? :x :evil::grumpy: *skuffa*

Eller gjorde jeg bare noe feil?

Lenke til kommentar

Pleier stort sett å kjøre dem på 6-channel instillingen jeg. Samt så under musikk og spill så kjører jeg bass ned. Mens under filmer kjører jeg bass opp til midten ca. Får nok guffe ut av dem jeg og er strålende fornøyd med dem.

Ikke noe Hi-Fi anlegg, men det hadde jeg ikke ventet heller. Og mye valuta for pengene, selv om de er "dyre" i forhold til andre høytaler sett til PC. hehe Men når man har penger til overs så hvorfor ikke unne seg noe bra. :)

Lenke til kommentar

Ja, de spiller mer en høyt nokk under andre divx filmer og musikk og spill. Men på ringenes herre dvd så spilte det ganske lavt av en eller annen grunn. Må få meg en kabel så jeg får kobla de til dvd`n til tv`n og ikke datan, kanskje det går høyere der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...