Kurt Lekanger Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Det er enkelt å sjekke hvor signalet er best, enten du har en Android-telefon eller iPhone.Sjekk hvor god dekning du har Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 (endret) Det kan være et nyttig verktøy. Etter "antenna gate" på iPhone 4 gjorde Apple om indikatoren så den skulle vise mer korrekt dekning. Har noe sånt blitt gjort på Android enda? Endret 29. juni 2014 av PL610 Lenke til kommentar
Vgst Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Sitter inne i huset på Lunner. Ifølge netcom skal det være 3g nett her. Men det har jeg aldri sett noe av. Signalstyrken jeg målte var ~ - 115. Blir skuffet over mobilnettet og signalet her flere ganger Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Det kan være et nyttig verktøy. Etter "antenna gate" på iPhone 4 gjorde Apple om indikatoren så den skulle vise mer korrekt dekning. Har noe sånt blitt gjort på Android enda? Etter det jeg forstår er "Antennagate" en designsvakhet på Iphone 4 der når brukeren holder telefonen på en spesifikk måte så svekkes signalet betydelig. Oppdateringen som Apple gav ut etter dette problemet fikk signalindikatoren til å vise et med nøyaktig bilde av faktisk signalnivå. På Android så tror jeg ikke det har vært noe fiksing på signalindikatoren. Det er isåfall kun spesifikke modeller som er påvirket. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Nja, Apple brukte algoritmen de fikk fra telefonselskapene i signalindikatoren, og med den ville selv et beskjedent signaltap gi svært store utslag på antall streker i indikatoren. Signaltapet var egentlig ganske beskjedent når man "holdt telefonen feil", men ga store utslag på indikatoren. Dette ble fikset i iOS 4.0.1. Android brukte ettersom jeg forstod samme algoritme, det var derfor jeg lurte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg