AdNauseam Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 mhm jeg trenger laptop. Er ikke akkurat noen hardcore gamer for å si slik. Den er så gammel nå, så jeg vil egentlig ha en ny. Vil ha mac egentlig jeg kjenner noen som sikkert kan det der. Magnesium kan kanskje hjelpe for den krampen Jeg følger bare denne serien ( : https://www.youtube.com/playlist?list=PLQ_Y6m62B_MUueBo4uWA4QtA8nZNsXXrP Jeg har bare sett to stykker, den her begynte jeg med: [...] Men det som er tingen er at du må kjøpe en unødvendig dyr laptop hvis SSD skal være forhåndsinstallert. Så det beste er om du kjøper en billigere en, og setter i en SSD etterpå. Da vil en PC til 3-4000 være kjapp som fan. Ikke til spill da, men der er "alle" laptoper svake, men siden du ikke er en hardcore gamer så går jo det fint. Jeg er heller ingen hardcore gamer, men har en dyr PC og bare kjølestystemet koster 3 lapper. xD Mac er jo greit da, men du må fortsatt ha SSD (du må! ). Macbook er faktisk gode greier, og jeg har stor respekt for de produktene der. Kommer aldri til å kjøpe det selv, men det er gode maskiner! Ulempen er at de koster. Mye. 7-8000 kr for de rimeligeste. Magnesium ja, hmm, har faktisk lest om det når jeg tenker meg om. Er ikke et problem da, bare skjer av og til, er fælt. Merket det idag, og idag tok jeg ikke multivitamin som jeg pleier (den er det magnesium i). Hmmmmmmmmm.... Interessant..... Åja, den ja. Har ikke sett den ferdig enda. :0 Lagret spillelisten! ^^, Lenke til kommentar
SingingMySong Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 (endret) Men det som er tingen er at du må kjøpe en unødvendig dyr laptop hvis SSD skal være forhåndsinstallert. Så det beste er om du kjøper en billigere en, og setter i en SSD etterpå. Da vil en PC til 3-4000 være kjapp som fan. Ikke til spill da, men der er "alle" laptoper svake, men siden du ikke er en hardcore gamer så går jo det fint. Jeg er heller ingen hardcore gamer, men har en dyr PC og bare kjølestystemet koster 3 lapper. xD Mac er jo greit da, men du må fortsatt ha SSD (du må! ). Macbook er faktisk gode greier, og jeg har stor respekt for de produktene der. Kommer aldri til å kjøpe det selv, men det er gode maskiner! Ulempen er at de koster. Mye. 7-8000 kr for de rimeligeste. Magnesium ja, hmm, har faktisk lest om det når jeg tenker meg om. Er ikke et problem da, bare skjer av og til, er fælt. Merket det idag, og idag tok jeg ikke multivitamin som jeg pleier (den er det magnesium i). Hmmmmmmmmm.... Interessant..... Åja, den ja. Har ikke sett den ferdig enda. :0 Lagret spillelisten! ^^, 3000 ja.. det er vell delene i signaturen din? skal spare til mac tror jeg, litt dyrt, men det går fint : ) http://store.apple.com/no/buy-mac/macbook-pro?product=MGX72H/A&step=config denne kanskje? flash ssd? forskjell? Endret 26. august 2014 av SingingMySong Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 3000 ja.. det er vell delene i signaturen din? skal spare til mac tror jeg, litt dyrt, men det går fint : ) http://store.apple.com/no/buy-mac/macbook-pro?product=MGX72H/A&step=config denne kanskje? flash ssd? forskjell? Stemmer. Jeg er over middels interessert kan du si, men prioriterer tiden min på helt andre ting egentlig. :/ Men den står nå til pynt her ved siden av meg. Liker å spille noen gode spill iblant da. ^^, Du får ihvertfall en god og solid PC (Mac er en PC!!!! Det er lenge siden Mac ikke var en PC). Er jeg eksta sprø en dag så kjøper jeg Macbook Pro og installerer Windows i tillegg til OSX. Og Linux kanskje. "Flash SSD" er bare noe de kaller dem, det er det samme. Det som er spesielt på SSD-ene som brukes på Mac er at de har større motorvei til resten av maskinen. De bruker en annen kontakt og grensesnitt (USB er et eksempel på et grensesnitt, en slags standard som definerer en viss hastighet og egenskaper). Andre PC-er kan også bruke dette, men det er sjeldent, ettersom det er ganske nytt. SSD-ene i Mac-ene er geniale, det er new generation shit, nyeste teknologi på markedet. Ganske kule greier egentlig. Ulempen med Mac-laptoper er at de grafiske egenskapene er skuffende dårlige (unntatt de svindyre toppmodellene). De har latt være å investere i det, og bruker det som følger med i prosessoren. Sier deg nok lite. Men det er en smart (økonomisk) løsning, men en uheldig løsning, spesielt når du ikke kan velge noe annet. Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 (endret) Guten morgen i dag blir det treningsstudio og dans igjen pluss ordne masse greier Også vil jeg sjekke om jeg har gått ned noe siden sist Endret 27. august 2014 av Sabell 1 Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 (endret) Morn morn. Skal snart til DPS. Men sengen frister får en si... Endret 27. august 2014 av The Little Lucid Moments Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Trodde "flash drive" bare var et annen navn på "solid state drive"... Det er vel et lager uten bevegelige deler, grovt sett? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 (endret) Ja, men fint sett er det visst litt annerledes. Edit: Eller kanskje ikke. Det er mulig man kan si at flash drive er en type SSD. Flash drive refererer ihvertfall til teknologien, men SSD betyr solid state drive, altså ingen bevegelige deler. Endret 27. august 2014 av Tåkelur 1 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 (endret) Dette er begynnelsen på en dritbra dag folkens! Og spotify serverte meg nettopp denne sangen: https://www.youtube.com/watch?v=RpKOawpMtsk Embrace the day! Også vil jeg sjekke om jeg har gått ned noe siden sist Morning! Jeg skal sjekke om jeg har gått opp! Morn morn. Skal snart til DPS. Men sengen frister får en si... MORN. Senga fristet veldig her og, lå og halvsov i en time før jeg sto opp. Trodde "flash drive" bare var et annen navn på "solid state drive"... Det er vel et lager uten bevegelige deler, grovt sett? Flash drive blir heller brukt om minnepinner. De bruker samme teknologi med lagringsbrikker og kontrollere (hjerne), men av et annet kaliber. Billigere, enklere, tregere, som oftest lavere levetid. Man omtaler ikke en minnepinne for SSD. Men som med alt så er det kallenavn på ting, og flash drive er mer en generell betengelse på en enhet med flash-lagring. Det blir ikke direkte feil å kalle en SSD for flash drive. Folk som kaller PC for data er irriterende, fordi data er noe helt annet. Data er informasjon/filer osv. som ligger på en lagringsenhet (SSD, HDD etc.). Noe annet er de som skiller Mac og PC, som om Mac ikke er en PC. Og medier fortsetter å kalle det for feil ting, selv om det er feil. Bare for enkelhetsskyld... Endret 27. august 2014 av AdNauseam Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Det selges endel pcer med "flash drive", jeg har oppfattet dette som en SSD som er billigere, tregere og med mindre lagringsplass. I motsetning til en SSD, som som regel ser ut som en vanlig snurredisk ser disse ut som små grønne kort som plugges inn i en annen type kontakt. Man kaller ikke en minnepinne for en SSD fordi det ikke er en disk (ssd = solid state disk). Det man mener med disk i denne sammenhengen Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 (endret) Det selges endel pcer med "flash drive", jeg har oppfattet dette som en SSD som er billigere, tregere og med mindre lagringsplass. I motsetning til en SSD, som som regel ser ut som en vanlig snurredisk ser disse ut som små grønne kort som plugges inn i en annen type kontakt. Man kaller ikke en minnepinne for en SSD fordi det ikke er en disk (ssd = solid state disk). Det man mener med disk i denne sammenhengen Nei, flash drive er ikke en billigere SSD. En SSD er en SSD, og det skilles ikke av flash drive eller ikke. Men det er haugevis av eksempler med butikker og markedsføringskanaler som kaller ting for altmulig, så det er lett å bli forvirret. Har enda ikke sett noen som er flinke på dette. Idag er mange av de små grønnekortene raskere enn de SSD-ene i 2,5"-format (samme formfaktor/størrelse som en 2,5" harddisk). Macbook bruker f.eks. et avlangt kort, men komponentene er ikke ulike de du finner i en normal SSD, men de er bare litt bedre/nyere. Men du har også SSD-er som har blitt laget for cache (mellomlagring), altså en hybridløsning av HDD og SSD, hvor SSD-en lagrer den mest brukte dataen og hentes derfra for å forbedre ytelsen. De pleier å være ganske små (4 GB til 32 GB). Nettopp. Men den andre veien går, det å kalle en SSD for flash drive. Men det blir mer overfladisk, blir som å kalle en bil for motorkjøretøy, eller noe sånt. Nå er det frokosttid! To speilegg, sluke plommen og skylle ned med vann, fordi det smaker dritt, chia-frø og juice og så må jeg finne noe mer. Skal bli tjukk og feit!! Endret 27. august 2014 av AdNauseam Lenke til kommentar
SingingMySong Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 (endret) Ulempen med Mac-laptoper er at de grafiske egenskapene er skuffende dårlige (unntatt de svindyre toppmodellene). De har latt være å investere i det, og bruker det som følger med i prosessoren. Sier deg nok lite. Men det er en smart (økonomisk) løsning, men en uheldig løsning, spesielt når du ikke kan velge noe annet. det er for strømmen sin del også kanskje? Men da skal jeg spare til mac ihvertfall ( : denne dagen er så dårlig på mange måter, alt er trist og håpløst : ( Endret 27. august 2014 av SingingMySong Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 det er for strømmen sin del også kanskje? Men da skal jeg spare til mac ihvertfall ( : denne dagen er så dårlig på mange måter, alt er trist og håpløst : ( Nja, hybridløsninger kan brukes uansett, og dedikerte løsninger er mer effektive enn det som er brukt i Macbook. Men, fordelen for deres del er at denne grafikkhjernen følger med uansett, så de trenger ikke å legge inn en kraftigere, så de sparer produksjonskostnader. Og totalt strømforbruk blir lavere. Men det fungerer ganske greit uansett. Leit å høre! :/ Litt av en tilfeldighet, dette er en av mine beste dager på leeenge. Prøv å ignorere det negative, gi faen. Ikke la det påvirke deg. Gjør noe annet, gå tur, trene, forumere, det som kan hjelpe. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Nå er det frokosttid! To speilegg, sluke plommen og skylle ned med vann, fordi det smaker dritt, chia-frø og juice og så må jeg finne noe mer. Skal bli tjukk og feit!! Gjør som meg nå. Ost og Løk - potetgull og Coca Cola. Gav faen jeg. Har vært så flink i det siste. Lenke til kommentar
SingingMySong Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 det er for strømmen sin del også kanskje? Men da skal jeg spare til mac ihvertfall ( : denne dagen er så dårlig på mange måter, alt er trist og håpløst : ( Nja, hybridløsninger kan brukes uansett, og dedikerte løsninger er mer effektive enn det som er brukt i Macbook. Men, fordelen for deres del er at denne grafikkhjernen følger med uansett, så de trenger ikke å legge inn en kraftigere, så de sparer produksjonskostnader. Og totalt strømforbruk blir lavere. Men det fungerer ganske greit uansett. Leit å høre! :/ Litt av en tilfeldighet, dette er en av mine beste dager på leeenge. Prøv å ignorere det negative, gi faen. Ikke la det påvirke deg. Gjør noe annet, gå tur, trene, forumere, det som kan hjelpe. ok : ) Det er bra å høre! jeg kan ikke ignorere det :/ Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Operativsystemet på en Macintosh, "OS X", er i alle fall veldig brukervennlig og enkelt, samtidig som det har endel nice funksjoner som "Find my Mac" som gjør at du kan spore hvor maccen din til enhver tid befinner seg (i tilfelle tyveri). Keychain Access med iCloud er veldig bra mtp. å lage gode passord - og ikke glemme dem. Helhetlig sett fungerer det bedre enn en Windows-laptop, fordi det er samme produsent bak hele, i stedet for at én lager maskinen og en annen lager et system som skal passe til alle som lager maskiner. Du kan si farvel til problemer med drivere. Det er jo flott design. Dette var fordelene jeg kunne komme på... så har du ulempene da. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 (endret) Gjør som meg nå. Ost og Løk - potetgull og Coca Cola.Asj. jeg kan ikke ignorere det :/Forstår. Jeg vet det ikke er lett. Det er sånt noen ganger. Ifølge meg selv så hadde jeg hatt tusenvis av grunner til å være deprimert og hate meg selv, benekte alt håp og destruere meg selv. Men er bare så sinnsykt lei, det verste er følelsen av angst og depresjon. Hjertedunk, redsel, tristhet, håpløshet. Den siste tiden har vært revolusjonerende. Vet ikke hvor det kommer fra, eller om jeg bare fant en styrke i meg selv, men avbryter nesten alle negative tanker som de kommer (holder ihvertfall optimismen levende). Føler meg ganske bra og fått gjort mye. Skulle ønske jeg kunne si noe som fikk deg i samme retning, men vet ikke hva. Det jeg vet er ihvertfall at du kan enten gjøre konstruktive og destruktive ting. Når du er trist, tenker negative tanker og hakker på deg selv og bekrefter det du føler ovenfor deg selv, så kommer du ingen vei. Du må ut av den onde sirkelen, for den vokser seg bare større og større. Og det er håp, det er mange grunner til å ikke miste håp. Fokuser på dem, istedenfor å mate de svarte ormene i hodet. Operativsystemet på en Macintosh, "OS X", er i alle fall veldig brukervennlig og enkelt, samtidig som det har endel nice funksjoner som "Find my Mac" som gjør at du kan spore hvor maccen din til enhver tid befinner seg (i tilfelle tyveri). Keychain Access med iCloud er veldig bra mtp. å lage gode passord - og ikke glemme dem. Helhetlig sett fungerer det bedre enn en Windows-laptop, fordi det er samme produsent bak hele, i stedet for at én lager maskinen og en annen lager et system som skal passe til alle som lager maskiner. Du kan si farvel til problemer med drivere. OS X er ganske bra ja, og det er det beste for folk flest fordi det er enklere enn Windows. Og det er vanskeligere å fucke ting opp. OS X er nok ikke for meg, fordi jeg liker ikke begrensninger eller støttehjul, men liker det selv om. Mhm, det er et viktig poeng. Det samme gjelder for spillkonsoller. Her er det eksakt samme maskinvare (komponenter) i alle maskinene, så de trenger ikke å lage programvare, drivere osv. som fungerer med tusenvis av komponenter. I PC verdenen må de støtte mange år gamle komponenter og nye kommer hele tiden. Det er mye vanskeligere å holde bugs og problemer borte. Endret 27. august 2014 av AdNauseam Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Fordeler: - mye kraftigere maskinvare - mye lettere å bytte deler eller oppgradere, flere muligheter, billigere deler (fy søren hva det koster med nye minnebrikker til macintosh...) - bedre støtte for endel programvare, spesielt spill (husk at flerparten har Windows, dermed finnes det flere som lager programvare/spill til Windows) Har inntrykk av at de fleste musikere velger mac... det er veldig bra om man skal ta opp litt og redigere musikk. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Må bare legge til at disse fordelene er Mac-ens ulemper. Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 (endret) God morgen Veide meg i går, men nå hadde jeg gått opp en kilo igjen Så veier akkurat samme som før jeg begynte å trene hehe Også ble det is og nei nå er det på tide å stramme inn skikkelig framover om jeg har tenkt til å bli slank Begynner nå Går og lager grønnsaksaksjuice med grapefrukt Den blir både frokost og lunsj. Legger meg altfor seint om dagene også. Så må en time tidligere i seng framover også prøve senere med enda en time tidligere. I dag tror jeg at jeg skal trene litt yoga da Null karbo i dag Det blir bra ! Endret 28. august 2014 av Sabell Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Når jeg kjøpte laptop for noen år siden valgte jeg PC, fordi jeg fikk samme/bedre hardware til halve prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå