Gå til innhold

Psykokafe (lov å være blid, lov å være dritt lei..)


heblilla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Noe som er veldig viktig er ferske fettsyrer av god kvalitet, jeg anser tran som fy-fy. Du har ikke godt at Omega 3 hvis oljen er harsknet.

 

Noe annet som er viktig å huske på er at vi får altfor, altfor mye Omega 6 i kostholdet fra før, så det trenger man ikke å tenke på. Fokuser på å få i deg mest mulig Omega 3, helst fra sunne, ferske kilder.

 

Man trenger også mettet fett, det er sunt. Det som ikke er sunt er herdet fett og transfett, og det er som regel dette du finner i maten i butikken, eller oljer/margarin. Kjøp derfor ekte smør, enten det er fra Tine eller Røros (sistnevnte er best, men også dyrest).

 

Vesentlig poeng :) Kjennes forsåvidt på smaken om oljen harskner men kansje ikke så mange er obs på det? Husker godt min mor sa det var smaken av sunnhet jeg kjente i halsen opptil en time etter skjeen.. Er pga. EFA/EPA det taes, mye fisk i kostholdet ellers så trengs kansje ikke?

Lenke til kommentar

 

Har bare problemer med å sove. Nå venter jeg på muligheten til å sigge igjen. Skal ta minst 5 på rappen..

 

Ta en for meg og da ;) Her drikker jeg kveldste med honning og kanel også drikker jeg vann:) Også skal jeg snart gå og legge meg...Også leser jeg litt i bibelen :)

 

Det her var fint :"Han metter ditt liv med det gode,

du blir ung igjen som ørnen."

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

 

Har bare problemer med å sove. Nå venter jeg på muligheten til å sigge igjen. Skal ta minst 5 på rappen..

 

Ta en for meg og da ;) Her drikker jeg kveldste med honning og kanel også drikker jeg vann:) Også skal jeg snart gå og legge meg...Også leser jeg litt i bibelen :)

 

Det her var fint :"Han metter ditt liv med det gode,

du blir ung igjen som ørnen."

På min andre nå :)

 

Skal prøve å sove snart.

Lenke til kommentar

 

 

Har bare problemer med å sove. Nå venter jeg på muligheten til å sigge igjen. Skal ta minst 5 på rappen..

 

Ta en for meg og da ;) Her drikker jeg kveldste med honning og kanel også drikker jeg vann:) Også skal jeg snart gå og legge meg...Også leser jeg litt i bibelen :)

 

Det her var fint :"Han metter ditt liv med det gode,

du blir ung igjen som ørnen."

På min andre nå :)

 

Skal prøve å sove snart.

 

Jeg og :) tror jeg sovner før ett :) nei jeg mener er i seng før ett. må pusse tenner først :D Da skal jeg be sammen med jesus med hodet på puta:) Sove godt :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Har bare problemer med å sove. Nå venter jeg på muligheten til å sigge igjen. Skal ta minst 5 på rappen..

 

Ta en for meg og da ;) Her drikker jeg kveldste med honning og kanel også drikker jeg vann:) Også skal jeg snart gå og legge meg...Også leser jeg litt i bibelen :)

 

Det her var fint :"Han metter ditt liv med det gode,

du blir ung igjen som ørnen."

På min andre nå :)

 

Skal prøve å sove snart.

Jeg og :) tror jeg sovner før ett :) nei jeg mener er i seng før ett. må pusse tenner først :D Da skal jeg be sammen med jesus med hodet på puta:) Sove godt :)
Ble 9-10 prince rød før jeg rakk å gå fra stua til senga. Snakker med kjæresten på Facebook. Vi har lagt noen planer for når jeg kommer hjem igjen til hun, så jeg har litt bedre tanker og mer å se fram til. Forhåpentligvis får jeg sove bedre da.

 

Men søvnproblemene mine. Klarer vanligvis å klare å sovne kl 3-4, men da våkner jeg alltid kl 8. Men hvis jeg legger meg klokka 6-7 om morgenen, klarer jeg å sove til sånn 12-13. Får bare ikke sove ellers omtrent. Tar lang tid før jeg får sove, sover utrolig lett og våkner hele tiden. Går derfor rundt trøtt og sliten og da blir jeg ekstra deppa.

 

For ikke å snakke om når det er for varmt osv i soverommet. Kløe, sviende smerter mao.

 

Men får håpe du får sove da. Helt forferdelig å slite med søvn. Hatt det slik siden juletider i fjor.

Lenke til kommentar

 

Ble 9-10 prince rød før jeg rakk å gå fra stua til senga. Snakker med kjæresten på Facebook. Vi har lagt noen planer for når jeg kommer hjem igjen til hun, så jeg har litt bedre tanker og mer å se fram til. Forhåpentligvis får jeg sove bedre da.

 

Men søvnproblemene mine. Klarer vanligvis å klare å sovne kl 3-4, men da våkner jeg alltid kl 8. Men hvis jeg legger meg klokka 6-7 om morgenen, klarer jeg å sove til sånn 12-13. Får bare ikke sove ellers omtrent. Tar lang tid før jeg får sove, sover utrolig lett og våkner hele tiden. Går derfor rundt trøtt og sliten og da blir jeg ekstra deppa.

 

For ikke å snakke om når det er for varmt osv i soverommet. Kløe, sviende smerter mao.

 

Men får håpe du får sove da. Helt forferdelig å slite med søvn. Hatt det slik siden juletider i fjor.

 

Jeg har sovet ca 6 timer, men kunne ha sovet lengre. Men må være en plass klokka 10 i dag. Så jeg er forsåvidt heldig der. Har veldig godt sovehjerte og noen ganger er det et under at jeg hører alarmen.

 

Blir verre for deg som sover dårlig. Men det kan være mye forskjellig som spiller inn. Bad for deg også jeg :) På sommeren nå så passer jeg på å ha soveromsdøra lukket og vinduet åpent da holder det seg faktisk ganske kjølig der. Eller så kan du også få kjøpt deg en sånn vifte som blåser kaldt :) Bra at en kjæreste gjør så du har det bedre også :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Er jeg unormal, når jeg ikke liker at folk jeg ikke kjenner, men bare skriver med (på deitingside), underskriver med "klem" eller kaller meg for "vennen"?

Ei sa til meg "jamen det er da bare koselig med en klem?"....og derfor følte at det var noen galt med meg.

Men jeg liker det altså ikke, usj...

Samme kan det vel være...

 

Jada TLLM: har ikke noe i mot deg, du virker som en ålreit fyr, som sliter, og det er dumt for deg (og for verden, som går glipp av ditt nærvær). Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg.

Lenke til kommentar

 

Du mener jeg skal begynne å tro på Jesus, slik at jeg får det bedre?

Jeg mener ikke det Gud vil beskytte oss vet jeg bare :) Og når du tror på Jesus vil du få den beskyttelsen :) Så ja på et vis mener jeg det, men ikke at jeg sier du skal det :) Fordi Gud jobber fra oss innover og utover og ønsker å lege alt :)

 

Så når du mener alle tenker negativt om deg høster du dårlig frukt som kan få deg dårlig. Gud ønsker du høster god frukt så du får det godt :) Og den frukten har du inni deg også. Og den enkleste veien er å la hjertet sitt åpnes opp for det gode:) Jesus inkludert, pga den hellige ånd :) Da lar man Gud komme til å hjelpe oss. Ved å gi alt til Gud. Og med det blir Guds barn :) Derfra tar vi del i Guds rike å blir en del av GUD :) Og alt som gjorde han vondt var i verden ikke hos GUD.

 

Det onde vil selvfølgelig alltid prøve seg, men da kan man ha blikket på vår far i himmelen i stedet for å la det slippe til:) Fordi Gud vil alt godt for sine barn :) Derfor sier også Jesus at han ikke var av denne verden for han hørte til hos Gud i himmelen :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Er jeg unormal, når jeg ikke liker at folk jeg ikke kjenner, men bare skriver med (på deitingside), underskriver med "klem" eller kaller meg for "vennen"?

Ei sa til meg "jamen det er da bare koselig med en klem?"....og derfor følte at det var noen galt med meg.

Men jeg liker det altså ikke, usj...

Samme kan det vel være...

 

Jada TLLM: har ikke noe i mot deg, du virker som en ålreit fyr, som sliter, og det er dumt for deg (og for verden, som går glipp av ditt nærvær). Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg.

Vennen er det styggeste noen kan kalle meg.

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke det Gud vil beskytte oss vet jeg bare :) Og når du tror på Jesus vil du få den beskyttelsen :) Så ja på et vis mener jeg det, men ikke at jeg sier du skal det :) Fordi Gud jobber fra oss innover og utover og ønsker å lege alt :)

 

Så når du mener alle tenker negativt om deg høster du dårlig frukt som kan få deg dårlig. Gud ønsker du høster god frukt så du får det godt :)

 

Jeg er satanist jeg.

Lenke til kommentar

 

Er jeg unormal, når jeg ikke liker at folk jeg ikke kjenner, men bare skriver med (på deitingside), underskriver med "klem" eller kaller meg for "vennen"?

Ei sa til meg "jamen det er da bare koselig med en klem?"....og derfor følte at det var noen galt med meg.

Men jeg liker det altså ikke, usj...

Samme kan det vel være...

 

Jada TLLM: har ikke noe i mot deg, du virker som en ålreit fyr, som sliter, og det er dumt for deg (og for verden, som går glipp av ditt nærvær). Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg.

Vennen er det styggeste noen kan kalle meg.

 

Ja, jeg opplever det som falskt i hvert fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...