Gå til innhold

Psykokafe (lov å være blid, lov å være dritt lei..)

heblilla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mhm, samme her. Jeg vet ikke helt, jeg. Synes ikke diagnosene stemmer så godt. Livet er morro når jeg ikke er deprimert, og det har jeg glemt litt. Så jeg skal jobbe for å ikke være deprimert :) Og det krever litt eksponering og slikt.

"Be a friend to a shy person today". Det er et godt motto! :hmm::)

Ja :) Noen blir veldig oversett.

Endret av SingingMySong
Lenke til kommentar

Mhm, samme her. Jeg vet ikke helt, jeg. Synes ikke diagnosene stemmer så godt. Livet er morro når jeg ikke er deprimert, og det har jeg glemt litt. Så jeg skal jobbe for å ikke være deprimert :) Og det krever litt eksponering og slikt.

Ja, helt enig i at diagnoser føles usikkert...

Jeg vet i alle fall ikke. Sikkert litt "borderline" og. Med meg. Men en har vel egentlig ikke litt her og litt der? Eller samme kan det være, gir blaffen jeg.

Men jeg er mye "på vakt" da. Mot ting som kan skade meg. Sånn at jeg hele tiden "scanner" alt som foregår rundt meg. Tenker ut diverse teorier om mulige trusler. Er litt slitsomt.

Lykke til med eksponeringen. :-)

Lenke til kommentar

...

mhm. http://www.minervanett.no/faglig-overtro/

Jeg synes ikke noe om psykologen min egentlig, det er en del ansiktsuttrykk jeg ikke liker, og jeg føler han er litt dømmende i blant når jeg sitter å forteller. Når jeg ser han i øynene er det nesten som å stirre inn i et øde og forlatt landskap, og temperaturen føles ikke så bra ut heller xD Nei, jeg må bytte nå.

Jeg har litt av hvert, også sikkert, vet ikke. Blir bare forvirret av å tenke på det. Alle er ulike :)

http://youtu.be/K_jwPJM0QSc

uff, det er sikkert slitsomt.. Slik hadde jeg det før en stund, men ikke nå. Det var mye angst da. Kanskje du sitter for mye alene bare?

Takk! :) det blir tøft og jeg skal gjøre mye nå.. men jeg trenger ny psykolog.

Lenke til kommentar

Ja, det er egentlig litt tåpelig med de diagnosene i psykiatrien. Siden det er så forbasket vanskelig å stille korrekt diagnose kan de vel like gjerne la være, finne på noe annet i stedet...

Jeg er veldig fornøyd med psykiatern "min". :) Koselig dame. Ivrig.

Ja nei bare dropp å tenke på det, har ingen hensikt... (diagnosene)

Vet ikke om det bare er fordi jeg er for mye alene, men det hjelper jo ikke selvsagt.

:) Det bør jo gå an å få bytte...

Burde eksponert meg mer jeg og. Men jeg vet ikke helt hva som er problemet. Jo det er at jeg tror andre misliker meg. Det er ikke så lett å jobbe med det når jeg faktisk tror det. :p Dette høres nok litt selvmotsigende ut, men sånn er det faktisk. :p Kan liksom sitte her og tenke "ja, kanskje de ikke misliker meg". Men hvis noen begynner å snakke med meg så tror jeg de misliker meg.

Men en ting jeg skal gjøre er i alle fall å være ute i naturen og bruke kroppen. :)

(Orker ikke lese den artikkelen nå, men så bra ut, fornuftig.)

Endret av The Little Lucid Moments
Lenke til kommentar
Skal forsøke, men det er vanskelig å spørre. Han tåler det sikkert, men er likevel ubehagelig.

Var det derfor du slettet postene på forrige side? Jeg føler det ganske likt. Det gir seg nesten aldri, er alltid litt usikker på hva jeg gjør (poster også), selv om det ikke synes alltid.

Det er bra :) Skal være ute mer jeg også, og trene en del framover : )

Endret av SingingMySong
Lenke til kommentar

Skal forsøke, men det er vanskelig å spørre. Han tåler det sikkert, men er likevel ubehagelig.

Var det derfor du slettet postene på forrige side? Jeg føler det ganske likt. Det gir seg nesten aldri, er alltid litt usikker på hva jeg gjør (poster også), selv om det ikke synes alltid.
Det er bra :) Skal være ute mer jeg også, og trene en del framover : )

Ja det vil jo føles som du "avviser" eller på en måte sier han ikke er noe flink, men du må jo bare få gjort det. :)

Ja er noe med det... blir ofte usikker i ettertid igrunn... men jeg er veldig opptatt av hva andre mener da. Om noen mener noe negativt. Øh, men på en annen side er jeg helt motsatt og, kan f.eks. si ting for å provosere. Ja jeg er fubar. :p

Hjelper nok bra på depresjon å være ute og trene. :)

Lenke til kommentar

Ja, det gjør det. Det er noe jeg ikke liker, å klage på andre. Han er jo egentlig grei da, jeg overdrev litt på det jeg skrev istad, men følte det litt slik. Må jo gjøre det… Det bygger seg bare opp mye irritasjon sikkert.

mhm Slik som nå tenkte jeg at jeg ikke burde spørre, og om det var for påtrengende blant annet. Men det er kanskje ikke slik vi tror alltid likevel… Haha er enig, hun er fin hun btw ( :

Over tid så tror jeg det er en del av løsningen, 3-4 ganger i uken. Og spise bra :)

Lenke til kommentar

Ja... har aldri likt å klage noe på hvordan jeg har blitt behandlet i psykiatrien, eller hos fastlegen for den del... men hadde lett gjort det hvis det hadde bygget seg opp irritasjon som du er inne på. Jeg er vel sånn at jeg smiler og finner i meg alt jeg, inntil et visst punkt... så hvis jeg hadde hatt samme forholdet til psykologen som deg, med at han var jo grei, så ville jeg hatt litt problemer med å klage jeg og, selv om jeg innerst inne visste at jeg burde det...

Nei er ikke alltid som vi tror, men det finner man aldri ut om man ikke sjekker... :p (Noe jeg suger veldig på.)

Syns hårfrisyre hadde endel å si for henne. :)

3-4 ganger i uken er bra... går du på noe skole eller noe? Jeg prøver å gå hver dag (verken skole eller jobb her), men noen dager er jeg helt zombie så da blir det ikke lange turen.

Lenke til kommentar

Godnatt alle sammen ja :)

Enig i at det blir forvirrende å lese om alle diagnosene :hm: ...kanskje best å være åpen for at en sjøl kan forandre seg. Mener jeg sjøl er i stadig forandring, litt irriterende også, vet aldri hvor jeg har meg sjøl liksom. Hvem er jeg? Og hvorfor er jeg her?

Men det er sånne spørsmål som mennesker alltid har spurt seg da. Intet nytt under solen. :wee:

Likte det ordet; "ensomhetsfrustrasjon", forresten. Ganske dekkende hm :hmm:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...