Gå til innhold

Psykokafe (lov å være blid, lov å være dritt lei..)

heblilla

Anbefalte innlegg

18. november

Kristi fredsarv

”Fred etterlater jeg eder, min fred gir jeg eder; ikke som verden gir, gir jeg eder. Eders hjerte forferdes ikke og reddes ikke." - Joh. 14,27.

Like før sin korsfestelse testamenterte Jesus en fredens arv til sine disipler. . . . Dette er ikke en fred som kommer som følge av samklang med verden. Det er mer en indre enn en ytre fred. Utenfor vil det være kamp og strid, motstand fra erklærte fiender, kulde og mistanke fra dem som sier de er venner. Kristi fred vil ikke fjerne splid. Men den vil vare ved i strid og splid. . . .

Selv om Kristus ble kalt fredsfyrste, sa han om seg selv: "I må ikke tro jeg er kommet for å sende fred på jorden; jeg er ikke kommet for å sende fred, men sverd." Matt. 10, 34. . ., . Han var fredsfyrste, likevel skulle han bli årsak til splid."

Familier må bli splittet for at alle som påkaller Herrens navn, skal bli frelst. Alle som avviser hans uendelige kjærlig. het vil finne at kristendommen er et sverd som forstyrrer deres fred. . . .

Det er umulig å være en sann Jesu etterfølger uten å bli skilt ut fra den vantro, verdslige massen. Hvis verden hadde tatt imot Jesus, ville det ikke ha vært krig eller splid, for alle ville da ha vært Kristi disipler i samfunn med hverandre, og deres enhet ville vært ubrytelig. Men det er ikke slik. Her og der er det enkelte familiemedlemmer som er tro mot sin samvittighets overbevisning, disse blir nødt til å stå alene. . . . Skillelinjen blir tydelig. En står på Guds ords grunn, de andre på tradisjonens og menneskelige lærdommers utsagn. . . .

Den fred som Kristus gav sine disipler, og som vi ber om, er en fred som er født av sannhet, en fred som ikke kan bli

kvalt på grunn av splid. Utenfor kan det være strid og splid, avind og hat, men Kristi fred er noe som verden Ikke kan gi eller ta.

Fra boken »Kraft fra det høye« av Ellen G White
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg legger meg nå. God natt ( :

tumblr_migwebbBbw1r6mv99o1_400.gif

Sov godt :)

Om jeg vet ? tenkte du på teksten jeg la inn?

Ja! Om du skjønner hva det du legger ut betyr/innebærer?

Ja jeg skjønner hva det står der :) Hvordan det?

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

De "utvalgte" skal få frelse og evig lykke, mens de som ikke er enige i det disse sier, de er "vantro" og "onde", og skal pines i evig svovelhelvete.

Nei takk... det er helt ufyselig.

Jeg bare la inn et innlegg som jeg syntes var interessant å lese :) Slapp av :p Nå har søsteren min og jeg kost oss med pizzza :) det ble mye lavkarbo i helga kan man si :) Sov godt TLLM og det er helt sant som kismet sier blir bare uenigheter om man begynner og diskutere religion og politikk. Bedre å lese og lære om hva som står i stedet :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Jeg bare la inn et innlegg som jeg syntes var interessant å lese :) Slapp av :p Nå har jeg og søsteren min kost oss med pizzza :) det ble mye lavkarbo i helga kan man si :)

Ok da. Jeg beklager.

Men når du legger ut sånt, så virker det på meg som det er noe du "sier" til de andre på forumet. Og i det du la ut, så stod det jo faktisk masse om "vantro" og hvordan de ikke skulle få "fred".

Jeg er ikke religiøs. Da tar jo jeg det som et "angrep".

bedre å lese og lære om hva som står i stedet :)

Det står da vitterlig at jeg er "vantro" og ikke skal få "fred". Hvordan kan jeg misforstå det da???

Lenke til kommentar

Jeg bare la inn et innlegg som jeg syntes var interessant å lese :) Slapp av :p Nå har jeg og søsteren min kost oss med pizzza :) det ble mye lavkarbo i helga kan man si :)

Ok da. Jeg beklager.

Men når du legger ut sånt, så virker det på meg som det er noe du "sier" til de andre på forumet. Og i det du la ut, så stod det jo faktisk masse om "vantro" og hvordan de ikke skulle få "fred".

Jeg er ikke religiøs. Da tar jo jeg det som et "angrep".

bedre å lese og lære om hva som står i stedet :)

Det står da vitterlig at jeg er "vantro" og ikke skal få "fred". Hvordan kan jeg misforstå det da???

Jeg leser i bibelen eller om Gud eller Jesus når jeg føler noe dårlig også. Mener ikke noe personlig til noen. Det var bare at i stedet for å si noe så leser jeg.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Jeg leser i bibelen eller om Gud eller Jesus når jeg føler noe dårlig også. Mener ikke noe personlig til noen.

Og nettopp det er grunnen til at jeg spurte om du skjønte det som stod i den teksten.

Ja jeg skjønte det. Og vil ikke si hva jeg mener om det. Fordi det hjelper ikke noe allikevel. Men egentlig søkte jeg i google Jesus et eller annet og der har jeg søkt fra før av og så kom det en stening også trykket jeg på søk også bare tok jeg en tekst også ble den inni her. Også leste jeg den og syntes den var litt teit egentlig. Og mens jeg leste fikk jeg tankene over på noe annet. Også fortet jeg meg å hente søstera mi fordi jeg ble litt bekymret for at hun måtte stå ute i mørket alene...Haddelovt å hente henne 11. Fordi jeg likte ikke det nye profilbildet til kismet. og da må jeg få tankene på noe annet.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Tusen takk i like måte :)

:)

Har du asperger? Bare undrer meg litt over måten du skriver på, og "tråden" i innleggene dine... føler det er noe "feil" med assosiasjonsmekanismen hos deg. Ikke noe negativt med "feil", altså. ;) Bare prøver å forstå det.

:)

Har du asperger? Bare undrer meg litt over måten du skriver på, og "tråden" i innleggene dine... føler det er noe "feil" med assosiasjonsmekanismen hos deg. Ikke noe negativt med "feil", altså. ;) Bare prøver å forstå det.

Forklar :)

http://youtu.be/nn3AsvDLSeE

Lagt meg på spikermatta nå. Tiden flyr :D Må opp om litt under 4 timer.

Endret av Sabell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...