Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Psykokafe (lov å være blid, lov å være dritt lei..)

heblilla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk. Det begynner å bli en vei nå. Men i dag var det ganske vanskelig, men dere hjalp til da. Jeg har aldri vært veldig religiøs, men det er noe bra der også, det er en del ved religion jeg ikke liker da.

Kanskje du må sette mere grenser? Litt mange med fire, kan være nok med en om gangen å bli kjent med. Hvis en f.eks er ukritisk en periode, så kan det plutselig komme for mange, eller folk som ikke burde være der. Du fortjener jo en ordentlig fyr :)

Det er kun en for meg :) Men det er klart når man er singel og sånn at det kommer single som prøver å få kontakt. Hvis man feks viser en respons tilbake. Men noen kan kanskje ta et smil som tegn på at man er åpen for mer enn kun litt kontakt. Og jeg er kanskje litt sånn. Og snakker og håper alt er bra vet du :) Men jeg må kanskje begrense meg litt :) Er jo ikke vant med så mye kontakt heller. Det har liksom kommet seg litt etter litt også hehe. En går på kurs for å lære seg å smile som en gammel mann sa engang neida gammel hehe ;) Hadde det litt morsomt med drømmemannen min nå. Å snakke med seg selv er det første tegn på szhisofreni ;) vi snakker til oss selv hele tiden:) Men jeg har vært veldig usosial. En einstøing en stund kan man si selvom ikke helt vekk fra omverdenen da :) Men jeg tenker mer sånn sosial kose seg sosial. ta seg tid til å gjøre noe kos sammen sosialt har vært helt vekk i mange år for meg. Har mest slitt med psyken og å komme meg på beina. Og da er det ikke så lett å kose seg. Men det har blitt bedre. Selvom det er mer som gjenstår også. Men jeg har overgitt det til Gud og følger etter på en måte. Selvom man må gjøre en del da og. Men er trygg i Gud. Det er mer personlig blandet med religion og m.m. Er kanskje mer en sannhetsøker åpner enn religiøs, men elsker GUD :)

Er glad veien din er der :) Og tusen takk :)

Nå tenker jeg og kaste meg i dusjen får snart besøk av søsteren min også :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Hvilke typer problemer hjelper automatskrift (eller skrive om det) for?

Det reduserer følelser som har satt seg fast. Hos en frisk person så reflekterer følelsene nåtiden. Men noen ganger henger følelsene seg opp og man må snakke om dem (eller skrive om dem) for å komme videre.

Det er ganske vanskelig å forklare med ord, egentlig.

Lenke til kommentar

Har du snakka med psykiateren om det der? At mennesker bare er ting for deg?

Vi er alle noen store egoister vet du. Er vi snille er det som regel fordi det gjør oss godt, ikke?

Jeg mener at hvis du dekonstruerer menneskets natur, er vi styrt først og fremst av selvoppholdelsesdriften.

Kan du love meg en ting; å ikke la din frustrasjon gå ut over sauer eller andre uskyldige? Selv om det bare var rusing med pedalen.

Ha heller noen gulerøtter parat i bilen, og bruk ventetida på å gumle, eller noe annet lurt du sikkert kan finne på. ?

Ha en fin dag:-) (godnatt)

Har snakket om sånne ting ja, men har ikke kommet så mye ut av det...

Hva tenker du jeg skal gjøre med uskyldige...?

Mente ikke noe med det, mente sauer, og hvem vet hvem andre som kan irritere....det er mye som irriterer. Blir irritert sjøl noen ganger. Bor aleine så heldigvis finnes det ingen min irritasjon kan gå ut over.

Stryk det som ikke passer:-) ("andre uskyldige")

Lenke til kommentar

Det reduserer følelser som har satt seg fast. Hos en frisk person så reflekterer følelsene nåtiden. Men noen ganger henger følelsene seg opp og man må snakke om dem (eller skrive om dem) for å komme videre.

Det er ganske vanskelig å forklare med ord, egentlig.

Hm... har ikke følelser jeg. Hvis det virker sånn er det en kopi.

Hva kan da gjøres? Alt håp ute... :-P

Lenke til kommentar

Hm... har ikke følelser jeg. Hvis det virker sånn er det en kopi.

Hva kan da gjøres? Alt håp ute... :-P

Det er dette som skal fikses med automatskrift (hvis det ikke skyldes medisinering, da). Når man "ikke har" følelser er det egentlig at man føler at det ikke er trygt å føle.

Hvis følelsene ikke reflekterer det som skjer nå så må det være noe som "blokkerer" dem. Dette "noe" er det man skriver ut på papiret og kaster når man gjør automatskrift.

Btw, det er tull når du sier du ikke har følelser. Du skriver mye som viser følelser. F.eks. " Alt håp ute... :-P " tyder på en følelse av håpløshet eller innestengthet (jeg er ikke så god på å tolke følelser, men det er helt sikkert at det ligger følelser bak dette utsagnet).

Lenke til kommentar

TLLM: Det derre med at du ikke har følelser, må du snakke med noen kloke folk om. Psykiateren fx. Det er ganske ille hvis du føler det sånn.

Sabell: Drømmemannen snakker bare med deg når han er på jobb? Hvorfor ikke hjemmefra?

Tinder er nok ikke for meg. For gammel.

Må ut. Få noe ut av dagen.

Ha det bra alle sammen :)

Lenke til kommentar

Det er dette som skal fikses med automatskrift (hvis det ikke skyldes medisinering, da). Når man "ikke har" følelser er det egentlig at man føler at det ikke er trygt å føle.

Hvis følelsene ikke reflekterer det som skjer nå så må det være noe som "blokkerer" dem. Dette "noe" er det man skriver ut på papiret og kaster når man gjør automatskrift.

Btw, det er tull når du sier du ikke har følelser. Du skriver mye som viser følelser. F.eks. " Alt håp ute... :-P " tyder på en følelse av håpløshet eller innestengthet (jeg er ikke så god på å tolke følelser, men det er helt sikkert at det ligger følelser bak dette utsagnet).

Egentlig så skyldes det nok medisiner... uten medisiner føler jeg visstnok for mye, mente de. Har trappet ned litt nå, men i går følte jeg meg full.

Litt kjipt... som jeg dummet meg ut.

Lenke til kommentar

TLLM: Det derre med at du ikke har følelser, må du snakke med noen kloke folk om. Psykiateren fx. Det er ganske ille hvis du føler det sånn.

Sabell: Drømmemannen snakker bare med deg når han er på jobb? Hvorfor ikke hjemmefra?

Tinder er nok ikke for meg. For gammel.

Må ut. Få noe ut av dagen.

Ha det bra alle sammen :)

Fordi han har dårlig nett hjemme :) Også er han voksen vært alene lenge han og :) Blir selvstendig da vet du :) Og tenk om han hadde hatt bra nett hadde ikke fått gjort annet nesten enn å sitt på skype vi da kanskje :) Jeg er veldig glad for det som er nå :) Men en liten stund framover nå blir det kanskje verre for kontoret blir ved siden av sjefen hans :/ for han skal til en annen plass.Samtidig er det som hand i hanske fordi jeg er stressa hver morgen om dagene:) Sitter med han og må forte meg med alt annet hehe :) I morgen sier han skal prøve å komme på nettet, men det er ikke noe stress med det :)Uansett så bor vi langt fra hverandre og har hvert vårt liv og jeg har jo sett hjemm hos han ikke mye kvinnelig eller noe å skjule akkurat der :) Men selvfølgelig han kunne sikkert lut meg trill rundt om han hadde villet, men jeg har instinkter også som jeg føler på også :) Men jeg stolte ikke på han i begynnelsen tok tid og jeg har jo litt igjen der også. Men Gud healer meg igjennom han også :) Ikke hadde han orket å snakke med meg så mye hvis det ikke var for at det var kjærlighet inni bildet heller :) hehe han risikerer jo tross alt jobben sin også :)Men vi kommer til å finne en lsøning så vi får snakket allikevel :) Så da blir det dårlig nett på morgenen tenker jeg før han går på jobb, men da får jeg stått opp veldig tidlig og lagt meg tidlig også noe som er en fordel igjen :) Han jobber mye også. Og jeg blir jo mer og mer kjent og mer og trygg og får mer og mer tillitt :) Men vi er først og fremst venner :) Og forelsket :love: Han er dessuten en del år eldre og har jo sine rutiner som han er vant med og som er bra :) Men han har vært i forhold tidligere. Og det er ikke bare å gå inn i ett nytt forhold heller hvis et annet har skjært seg. Det tar jo tid å finne en :) Og det er ikke sikkert han er klar for å ta seg hjem til seg på skype helt heller enda :) Kanskje han er litt redd også for å få følelser for noen. Det er ihvertfall jeg litt. Men han er perfekt match :) selvom jeg egentlig ikke vet det :) Tiden får vise det uansett.

Hvorfor er du for gammel for tinder ?

Gå på imvu da ;) Kanskje du møter CW der hehe:) Be open

and tell them you are looking for CW they might help you :D Good luck MISS kismet ;)

Ha en fin kveld :) Kan hende han kjeder seg i kveld og savner noen også.

http://youtu.be/gZn6wdxX0u8

Er han skuespiller helt inn vettu så går han aldri av rollen heller ;)

hehe :p

Håper du inviterer meg til brulyppet da :) Men han begynner å bli ganske gammel nå da så får forte deg:)

Hehe. Har besøk nå og vi gikk inn på tinder hennes sin profil også trykker jeg på likes vet du fordi jeg skjønner det ikke og han ene var 109 år hehe og likte henne tilbake, de tuller litt med alderen noen der da, men han så ut til å drive med ballett eller noe :) Men det er mange der som er over 50 :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Litt kjipt... som jeg dummet meg ut.

Du føler altså at du har dummet deg ut? :p Det kan virke som om du er kjapp til å sette ting på "sånn er det"-kontoen istedenfor "sånn føler jeg det"-kontoen (jeg er på en hobby-psykolog-spree nå :p).

Du har jo også skrevet masse dikt her (jeg har ikke lest alt), det kan være terapeutisk. En av Norges viktige diktere i moderne tid, Gunvor Hofmo, var innlagt på psykiatrisk flere ganger. En "svart åre" i sinnet virker å være viktig for å skrive gode dikt.

http://no.wikipedia.org/wiki/Gunvor_Hofmo

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar
Du føler altså at du har dummet deg ut? :p Det kan virke som om du er kjapp til å sette ting på "sånn er det"-kontoen istedenfor "sånn føler jeg det"-kontoen (jeg er på en hobby-psykolog-spree nå :p).

Du har jo også skrevet masse dikt her (jeg har ikke lest alt), det kan være terapeutisk. En av Norges viktige diktere i moderne tid, Gunvor Hofmo, var innlagt på psykiatrisk flere ganger. En "svart åre" i sinnet virker å være viktig for å skrive gode dikt.

http://no.wikipedia.org/wiki/Gunvor_Hofmo

Ja, føler, hehehe... :) Tror kanskje jeg sier at jeg ikke føler noe fordi jeg noen ganger føler veldig mye, og da jo blir "avstanden" stor... jeg er nok bare litt tung i hodet.

Men "making rash decisions"... ja... vesentlig.

Lenke til kommentar

også har jeg et stort problem som jeg ikke vet hvordan jeg skal håndtere (det er egentlig ganske bra at det kom fram likevel), men greier ikke å snakke om det til noen, det stopper opp bare, til psykologen også :/

jeg skal prøve det, takk!! :) vil forsøke det meste for å bli bedre nå

Automatskrift (eller å skrive om det på andre måter) er veldig bra, når man ikke kan snakke om det. Så kaster man bare arket etterpå, og ser for seg hvordan det brenner opp på søppelforbrenningsanlegget, og at problemet går opp i røyk.

Eller man kan brenne det selv, men det er litt stress når man bor i en leilighet. ;)

Jeg må jo etter hvert klare å snakke om dette. Hvis ikke får jeg ingen hjelp… og jeg klarer ikke det alene heller. Kanskje automatskrift hjelper meg til å snakke om det da.

Lenke til kommentar

Føler egentlig at det å være sosial er som smørning til hjernens tannhjul... en kan jo aktivere seg selv med forskjellige ting, og holde deler av maskineriet i gang, men en helhetlig fungerende maskin blir det ikke...

Nå kommer uværet Lena. :D

Skulle helst gått tur i dag og, men har gnagsår gitt... har blødd gjennom sokken. :hm: Gidder ikke ut på sandaler i dette regnet. Er jeg lat da? :wee:

Endret av The Little Lucid Moments
Lenke til kommentar

Føler egentlig at det å være sosial er som smørning til hjernens tannhjul... en kan jo aktivere seg selv med forskjellige ting, og holde deler av maskineriet i gang, men en helhetlig fungerende maskin blir det ikke...

Nå kommer uværet Lena. :D

Ja. Noen ganger føler jeg det slik også. Men andre ganger virker det derimot destruerende, det skaper bare enda mer rot i hodet. Så det er litt komplisert.

Lenke til kommentar

Det er nok å gå i butikken bare noen dager. Jeg sliter med det ofte, andre dager går det veldig greit da. Har bare snakket med mamma i dag :hrm:

Sånn kan det være. :)

Ja, skikkelig daff dag dette... sto ikke opp før ett, for jeg sovna ikke før i 6-tiden.

Men nå var jeg sprø, altså... gikk tur i regnværet i sandaler... det var deilig.

Endret av The Little Lucid Moments
Lenke til kommentar

Det er nok å gå i butikken bare noen dager. Jeg sliter med det ofte, andre dager går det veldig greit da. Har bare snakket med mamma i dag :hrm:

Sånn kan det være. :)

Ja, skikkelig daff dag dette... sto ikke opp før ett, for jeg sovna ikke før i 6-tiden.

Men nå var jeg sprø, altså... gikk tur i regnværet i sandaler... det var deilig.

Ja. Må bare godta det, så blir i morgen bedre :)

Jeg sover heldigvis greit nå, takk og pris! Døgnrytme var det jeg ordnet først :)

Hørtes deilig ut ( :

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...