Gå til innhold

Psykokafe (lov å være blid, lov å være dritt lei..)


heblilla

Anbefalte innlegg

Sporty du :) Og ikke rart du blir sliten etter så lang tur :D Kjempe bra! :) Fant du noen blåbær da? Jeg elsker å gå i skogen selv, men må gå sammen noen :) Kan gå noen steder i skogen alene, men må ha gått der en del først. Eller så synes jeg det er litt skummelt :(

 

Du har jo Turistforeningen da, det er lokallag over hele landet hvor de har fellesturer på forskjellige nivå... har hørt at det skal være veldig bra miljø på det. Er nok endel folk som er eldre enn oss, men det er jo sporty folk - sikkert endel unge og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men tror jeg må dusje. :p

 

Ja, nå fortalte jeg visst om kroppslukten min og. Yey.

Nei, du fortalte bare at du var svett, ikke at du luktet.

 

Fascinerende hvordan man kan kjenne lukter bare ved å lese om dem. Det regnes kanskje for å være en defekt (hallusinasjon)? Hva vet vel jeg. Når jeg hører noe ingen andre hører (= hallusinasjon?) så hører de det som regel når jeg påpeker det og ber dem gå nærmere lydkilden ("Jøss, jeg hørte ikke at det ringte!"). Jeg lurer stadig på om jeg hører mye bedre enn dem, eller om de er for dumme i hodet til å tolke lydbølgene hvis de ikke ser hvor de kommer fra (eller de blir det fortalt). Jeg heller mer og mer mot at det er begge deler.

 

Det blir egentlig litt bakvendt om folk med 30 mindre iq-poeng enn meg skal fortelle meg at jeg er defekt. Jeg tror jeg heller gjør som dem og later som om jeg ikke hører. ;)

Lenke til kommentar

Nei, du fortalte bare at du var svett, ikke at du luktet.

Fascinerende hvordan man kan kjenne lukter bare ved å lese om dem. Det regnes kanskje for å være en defekt (hallusinasjon)? Hva vet vel jeg. Når jeg hører noe ingen andre hører (= hallusinasjon?) så hører de det som regel når jeg påpeker det og ber dem gå nærmere lydkilden ("Jøss, jeg hørte ikke at det ringte!"). Jeg lurer stadig på om jeg hører mye bedre enn dem, eller om de er for dumme i hodet til å tolke lydbølgene hvis de ikke ser hvor de kommer fra (eller de blir det fortalt). Jeg heller mer og mer mot at det er begge deler.

 

Det blir egentlig litt bakvendt om folk med 30 mindre iq-poeng enn meg skal fortelle meg at jeg er defekt. Jeg tror jeg heller gjør som dem og later som om jeg ikke hører. ;)

 

Tror "god hørsel" kan være flere ting... jeg hører også svake lyder bedre enn andre - f.eks. en mobiltelefon som ringer inne i en veske. Men når det kommer til å oppfatte hva andre sier, så er jeg ganske dårlig. Jeg hører jo selvsagt alt, men det er noe med fortolkningen. Eller, når jeg tenker meg om, så er det perioder hvor jeg er ganske god på det og. Hm. Jeg tror det avhenger av min psykiske "form". Jeg har perioder hvor hjernen min er veldig sløv. Så det du sier med IQ - jeg kan forsikre deg om at IQ ikke er konstant, nei den svinger gjennom døgnet og over årstider og... ;)

Lenke til kommentar

Takk for at du tar tid til å svare. Det hjelper at det er noen andre også (selv om det ideelt sett ikke skulle ha vært det).

 

Det er litt forvirrende, synes ikke AvPD er helt riktig, dem sier at jeg har et stort potensiale (har lenge tvilt på det). Det strider i mot en slags grunnpersonlighet, er egentlig veldig åpen, noen ganger greier jeg ikke å holde kjeft heller. Det er litt komplisert. Håndterer ikke å sitte i ro lenge heller.

 

Hvis jeg ikke gjør noe NÅ, så kommer jeg til å leve et trist og sørgelig liv, det har jeg ikke tenkt å gjøre. Det å sitte inne og bare la alt skure og gå, finne på sine egne unnskyldninger for å ikke gjøre noe, tilhører fortiden. Kommer til å presse meg selv veldig hardt nå. Den innstilling er ikke noe en psykolog har gitt meg (men noen ganger har jeg likevel behov for psykolog)), så får det bare føles ut som om alt går til helvete (noe det ikke gjør, så lenge jeg gjør det rette).

: ] Synes bare det er hyggelig.

 

Det gjør det, det å føle seg alene i verden kan være en veldig tom følelse.

 

Tror jeg skjønner akkurat hva du mener. Jeg begynte begynnelsen av livet mitt som en veldig utadvendt, ekstrovert person. Så skjedde det en del ting som ga inntrykk og fortsatte og vokse som årene gikk. Nå føler jeg meg som en hybrid av ekstrovert og introvert. Men den introverte delen av meg har en tendens til å totalt overkjøre resten.

 

Når er det du ikke klarer å holde kjeft? :) Er det når du har meninger om ting, eller reagerer på noe?

 

Bra instilling. Det er viktig å holde det gående mtp. målene, fordi opphold mellom jobbingen kan få deg ut av sporet igjen.

 

Er vel egentlig noe av det samme jeg har innsett også, men spesielt i det siste har det gått litt mot helvete igjen.

 

 

 

 

Ja, fjellet/skogen anbefales altså... hvis jeg går 30 min på asfalt får jeg vondt, men nå har jeg gått 3-4 timer på sti og uttafor sti og har ikke noe vondt i det hele tatt... men mye mer sliten.

Dritbra jobba LL! :)

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke legge meg. :grumpy:

:)

På en annen side, det er ingenting som hindrer meg fra å ta en sånn tur hver eneste dag... steike det hadde vært bra for meg.

Da har vi en deal da! Tur hver dag! Det blir bra! :D

Jeg også må begynne å gå turer, det hadde vært utrolig bra for meg å'.

Endret av AdNauseam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lagt meg på spikermatta nå :)

 

Håper det er bra med deg hebbelilla, men skjønner ikke hvorfor du vil ha sånn profilbilde som du har valgt ?

Det profilbildet er jo bare best! Passer perfekt ved siden av trådtittelen!

 

 

Hehe, har begynt hver dag ja, men det blir på asfalt da... det er ikke det samme ass...

 

Nå er jeg glad i skoger det ikke er folk i, da. Legge seg ned i lyngen og slumre litt. :p

 

Andre liker mer en crowdy badestrand... med gauling, ungehyl folk som ler av andre - rett og slett folk...

Enig. Skulle gjerne bodd nærmere tursteder. Men egentlig er det bare bullshit, fordi det er en tursti bokstavelig talt 5 meter fra ytterdøra mi. Har dør på baksida av et hus.

 

Ungehyl ja. Har du noen gang sittet på bussen, eller flyet mens du prøver å sove, så begynner en unge å skrike som om foreldrene mishandler den! :p Også er det så inntenst, det holder liksom ikke å si: "Hei, du, mammapappa, jeg er sulten. Gidder dere å mate meg eller?", men isteden "WÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ, JEEEG DØØØØØR, MAAT MEG, WÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!!!!!".

 

Merklige små vesener. :p

Lenke til kommentar

 

Det profilbildet er jo bare best! Passer perfekt ved siden av trådtittelen!

 

 

For en som er dritt lei eller for en som er blid? Er jo unormalt å ha sånt ansikt som den på profilen. Dessuten skåner man ingen heller

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

For en som er dritt lei eller for en som er blid? Er jo unormalt å ha sånt ansikt som den på profilen

Ingen av delene. Jeg synes det er litt ironisk som trådbilde.

 

Jeg tror bare at hun syntes bildet var interessant, kanskje liker hun skuespilleren. Som jo er forståelig.

 

Direkte unormalt er det nok ikke, men ikke direkte normalt heller. Vi får spurje neste gang hun stikker hodet innom.

 

 

Haha, ja, og ikke bare det, de bælhyler jo fordi de liker det, ikke fordi de trenger noe alle gangene...

Mhm. De burde hatt egen baby-avdeling med lydisolering, eller sortere alle småbarnsfamilier fremst.
Lenke til kommentar

Ok. men jeg liker det ikke. Dessuten viser det bare hvor naiv det går an å bli også. Fordi sånne ting skaper mye dritt ubevisst. Er ikke rart folk har feks angst eller en eller annen psyskisk lidelse i dag!

 

Godnatt :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Ok. men jeg liker det ikke. Dessuten viser det bare hvor naiv det går an å bli også. Fordi sånne ting skaper mye dritt ubevisst. Er ikke rart folk har feks angst eller en eller annen psyskisk lidelse i dag!

 

Godnatt :)

Tja, er delvis eller nesten-helt uenig. Det er ikke det folk får angst av, eller psykiske lidelser fra. Det kommer fra andre ting.

 

Men at mange ting i samfunnet har sine negative effekter på folk er det ikke tvil om. Tingen er bare at det er tusenvis av andre ting som er høyere opp på listen enn sånne bilder. Mener jeg (eller tror, for å være mer filosofisk korrekt). :yes:

 

Godnatt, sov godt. :)

 

 

Ev. sluttet å få unger... ;)

 

Nei, kul avatar! Liker sånne halveis groteske ting jeg.

 

Appropo det, se bildet jeg la ut på "Den Nye Forumkafeen".

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=877073&p=21872617

Pass på så du ikke får deg selv utvist nå! :p

 

 

Hvorfor det? Hva mener du med det... (naiv)

Jeg tror hun mener at det er negativ energi, at det bidrar til å mørkne sinnet. At underbevisstheten absorberer det. Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...