Gå til innhold

Psykokafe (lov å være blid, lov å være dritt lei..)


heblilla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ja, er flink som får gjort så mye. :yes:

 

Synes du skal servere tunfisk til broren din neste gang. :p Det faller sikkert i smak.

 

Ja han er glad i all slags mat så kanskje spørre han om å kjøre han på jobb i morgen så kan jeg ta med rundstykker og tunfisk salat til han med litt majones kanskje :)

Lenke til kommentar

 

 

Flink! ( : hehe, kanskje du kan trene med henne :) Jeg skal lage smothies nå, så skal jeg gå den der turen etter hvert. Hehe, synn for han, det er jo sommer så kanskje ikke så rart, men bedre å ha litt rutiner likevel.

 

Skal til fysioterapi etter hvert, pga. muskelspenninger, så håper det hjelper på. Tror jeg skal ut en dag og ikke tenke så mye ( :

 

 

Det blir bra :)

 

Sov godt i natt du også :)

 

http://youtu.be/rmYc_vXV5d4

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Syns du får mange gode svar fra folka rundt omkrings her TLLM. Det er jo som de sier MÅTEN du tenker på som er feil. DU er ikke feil. Ikke tilbakestående, ikke uglesett.

 

Men skjønner godt at det kan være vanskelig å gjøre noe aktivt eller en lengre stund på trygd. Da hadde jeg også blitt lat. Man blir jo lat av sånt. Helt normalt tror jeg. Dumt..

Til og med folk som jobber, må tvinge seg på jobb av og til. Men likevel er det nok lettere når man er "i siget".

 

Hm... tror nok mange "ugleser" meg... tror jeg er "dum"... men gidder ikke diskutere det mer.

 

Ja, man blir sånn... man blir utrent, på en måte. Man blir på en måte i dårlig form. Man mister kraften en har til å presse seg.

 

Men hvis det er noe du ønsker å bli, altså mer sosial, så kan du jo kanskje begynne med noe. Det kan være en klubb eller noe sånt, gå tur i skauen, skyte med våpen på blink, eller bare prøve å snakke med folk på byn.

Tro meg, jeg vet at det ikke er enkelt, jeg sliter sykt med å snakke med folk. Det kan være lett nok på et forum liksom.

 

Teknikker jeg bruker er å la negative tanker bare flyte videre, og på en måte "don't give a fuck", prøve å ikke ta ting så høytidelig. Det har hjulpet, men det er veldig viktig at du jobber MED deg selv, og ikke mot. Si positive ting til deg selv, og prøv å uttrykk dette. Og hvis du føler det går til helvete så gjør det ikke noe, folk flest gjør mange, mange flere feil, men det stopper dem ikke, og det går ikke innpå folk flest. Det blir ikke en ting som innskrenker og styrer livene deres.

 

Har begynt å gå tur hver dag. I morgen skal jeg plukke blåbær, sannsynligvis.

 

Jeg vet ikke hvem jeg skulle snakket med jeg, av folk. Kjenner jeg har jo ikke lyst til å ha noe med noen å gjøre, men det er nok pga. angst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har begynt å gå tur hver dag. I morgen skal jeg plukke blåbær, sannsynligvis.

 

Jeg vet ikke hvem jeg skulle snakket med jeg, av folk. Kjenner jeg har jo ikke lyst til å ha noe med noen å gjøre, men det er nok pga. angst.

 

Kjempe bra at du går turer :) Også er det viktig å prøve å fokusere på det du klarer og kan og som er bra med deg enn å tro så mye rart hele tiden. Fordi da bygger du deg selv sakte og sikkert opp. La den hellige ånd ta seg av deg feks :) Og den vet hva du trenger også er det av kjærlighetskilden. Som vi har inni oss om vi åpner opp og som kan fylle oss med det vi b.l.a ikke selv får til, som gjør at vi får til :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Kjempe bra at du går turer :) Også er det viktig å prøve å fokusere på det du klarer og kan og som er bra med deg enn å tro så mye rart hele tiden. Fordi da bygger du deg selv sakte og sikkert opp.

 

Ja. :) Du har helt rett, må prøve å være konstruktiv og positiv.

 

La den hellige ånd ta seg av deg feks :) Og den vet hva du trenger også er det av kjærlighetskilden. Som vi har inni oss om vi åpner opp og som kan fylle oss med det vi b.l.a ikke selv får til, som gjør at vi får til :)

 

Nja, tror ikke noe med "den hellige ånd", jeg... det handler ikke om at jeg har noe imot denne "ånden", men jeg tror det er eventyr...

 

Så den blir litt verre...

 

Jeg tror på Darwin og Marx. Haha... og Albert Einstein.

Lenke til kommentar

 

Kjempe bra at du går turer :) Også er det viktig å prøve å fokusere på det du klarer og kan og som er bra med deg enn å tro så mye rart hele tiden. Fordi da bygger du deg selv sakte og sikkert opp.

 

Ja. :) Du har helt rett, må prøve å være konstruktiv og positiv.

 

La den hellige ånd ta seg av deg feks :) Og den vet hva du trenger også er det av kjærlighetskilden. Som vi har inni oss om vi åpner opp og som kan fylle oss med det vi b.l.a ikke selv får til, som gjør at vi får til :)

 

Nja, tror ikke noe med "den hellige ånd", jeg... det handler ikke om at jeg har noe imot denne "ånden", men jeg tror det er eventyr...

 

Så den blir litt verre...

 

Jeg tror på Darwin og Marx. Haha... og Albert Einstein.

 

Jo men tro at du kanskje har en kilde i deg selv da som du ikke alltid er enig med. Kroppen og sinnet må være ett også vet du :) Vi har jo noe der som gjør så vi strekker oss noen ganger gir opp. Og det som vi strekkes opp mot er en del vår godhet også. Ta vare på det gode vi har inni oss selv og vær glad i deg selv. Gi deg selv lyse tanker. Blås i hva du tror at andre tenker feks elle om det er dårlige tanker som du gir til deg selv. Fordi da forer du deg selv med forurensning for sjelen og kroppen din. Og hvem vil det da`? Vil du det? Du vet jo det selv. Men du trenger bare å øve deg litt. Og gi kjærlighet til deg selv. Du er deg og du trenger kun deg Og du er også mer enn deg :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Jo men tro at du kanskje har en kilde i deg selv da som du ikke alltid er enig med. Kroppen og sinnet må være ett også vettu :)

 

Hva mener du med kilde i meg selv? Jeg er ofte forvirret på meg selv ja, mange motstridende tanker. Jeg er ikke alltid enig med meg selv. Men det er meg alt sammen. Det er ikke noe annet i meg enn meg selv...

 

Jeg vet ikke hva du mener med at kroppen og sinnet må være ett... kan du utbrodere?

Lenke til kommentar

 

 

Hva mener du med kilde i meg selv? Jeg er ofte forvirret på meg selv ja, mange motstridende tanker. Jeg er ikke alltid enig med meg selv. Men det er meg alt sammen. Det er ikke noe annet i meg enn meg selv...

 

Jeg vet ikke hva du mener med at kroppen og sinnet må være ett... kan du utbrodere?

At du har en kilde til din indre sannhet og ro. Men at du må stole mer på deg selv ved å tro bedre om deg selv også. Og at den kilden hele tiden strømmer igjenom deg og vet også om dine innerste ønsker Ditt håp Lyset. Og at tanker kommer gjerne utenfra og skyller vekk av den kilden til din sannhet. Og at den kilden også kan hjelpe deg å ta vekk din forvirring ved å følge noen av de innerste tankene som kommer og som du også vet gjør ting bedre for deg.

 

Som feks nå så er ikke kroppen min og sinnet mitt helt ett fordi jeg sitter her, mens sinnet egentlig har vært på vei til å legge seg, fordi kroppen er trøtt Å lytte til kroppen er en god begynnelse Har man feks mye uro så må man finne løsningen og den finnes og kilden har også gjerne svaret på løsningen, men det kan også komme ved å tro på Guds kjærlighet ;) Sov godt TLLM :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Mårn ( : I dag skal jeg på treningsstudio :w00t:

 

 

Jeg har prøvd å sitte i ro og prøve å la tankene flyte, men får det ikke til. Det krever sikkert mye øving, kanskje jeg burde gå på et slags kurs.

Poenget er jo at du ikke skal tenke på noen ting, og da må du heller ikke tenke at du ikke skal tenke noe.

Det er enklere med meditasjonsprogram (lydbok), da lærer du det bedre.

Det er en øvningssak, men når du klarer å bare la tanker flyte forbi uten å gi dem oppmerksomhet så merker du at du kan tømme hodet helt.


Samme teknikk kan brukes til å la negative tanker fly forbi. Du skal altså ikke gi det noe energi. Du skal ikke tenke at du skal glemme det eller ignorere det, for da gir du det oppmerksomhet. Du skal bare helt nøytralt la det flyte forbi når du gjenkjenner tanken.

Var det logisk i det hele tatt? :p

 

 

Ja :) jeg må øve mere tydeligvis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...